Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä taas ärsyttää kaverin kyläkutsu/vaatimus

Vierailija
07.07.2025 |

Joka kesäinen vaatimus taas että minä laittaisin lapset hoitoon tai isälleen, koiran hoitoon ja lähtisin perjantaina töistä aiemmin ja ajaisin viikonlopuksi hänen mökilleen, ajaen 200 km / suunta. Ja kun en, niin valittaa miten voi olla niin vaikeaa.

Kun sen sijaan hän voisi mökkimatkallaan käydä meillä, tämä reitti olisi 20 km pidempi kuin hänen normaalisti käyttämänsä reitti ja meilläkin voisi yöpyä ja voitaisiin lämmittää pihasauna ym (rantaa ei ole kummallakaan) ja istua iltaa vaikka ilman lapsia, mutta ei. Ei hän kuulemma jaksa pidentää matkaa entisestään.

Miten voi olla näin, en viitsi edes sanoa kun ottaa päähän! Tänä kesänä minä en enää ole se joka suostuu, kun toinen ei suostu koskaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä mennään.

Vierailija
2/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun kerroit. Nyt voin jatkaa päivääni yhtä tietoa rikkaampana.

Vierailija
4/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun kieltäytyy. Ei siitä ole mikään pakko ärsyyntyä. 

Vierailija
5/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette matkusta yhdessä Tallinnaan?

Vierailija
6/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne ei voi ottaa koiraa mukaan?

Vierailija
7/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten, jos valittaa? 

Vierailija
8/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, ettei maksa vaivaa lähteä sinne niin jäät mieluummin kotiin.

Vierailija
9/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että ärsyttää, onhan noita.

Meilläkin yhdessä vaiheessa kaksilapsinen ystäväperhe ei voinut tulla meillä käymään 150 kilometrin päästä autolla, koska heidän lasten päiväunirytmit meni sekaisin, ja se oli muutenkin liian raskasta ja hankalaa. Pyysivät meitä aina käymään, olisi pitänyt lähteä kolmen pienen lapsen kanssa junalla käymään heillä. Lisäksi olisi pitänyt ajoittaa käynti siten, että emme ole heillä kun heidän lapset nukkuvat päiväunia. Sanomattakin selvää, että ystävyys hiipui vähitellen.

Vierailija
10/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kaverille, etten ole tulossa kylään ennen kuin hän tulee vastavuoroisesti minun luokse kylään. 

Vierailija
11/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi samanlaista tapausta tänä kesänä. Toinen hyvä ystävänjoka on käynyt luonani 10 v aikana kerran, ja jonka luuna minä olen käynyt 1-2 x vuodessa. Nyt totesin itselleni että juna kulkee molempiin suuntiin, joten tein paljon muita suunnitelmia ja reissuja ja puhelun yhteydessä sanoin hänelle että en tule tänä vuonna sinne. Hän sitten kutsui myöhemmin syksyllä käymään. Ajattelin ilmoitella myöhemmin että en tule mutts hän voi tulla valitsemanaan syyspäivämääränä kyllä tänne. 

Toinen tapaus: yli vuosi sitten olemme nähneet kun hän kutsui luokseen mutta ei ollutkaan kotona. Eli emme nähneet, vein vain hänen ovensa taakse pyytämänsä asiat. Tuosta on vuosi, viime kesänä, sitä ennen näimme joskus toissakeväänä. Nyt hän taas yritti saada tapaamista heinäkuun viikonlppuille jotka ovat täynnä, ja joista ilmoitin jo aiemmin etteivät käy minulle. Sanoin sitten että soittelee jos ja kun pyörii meillä päin nikn keitän kahvit jos olen kotona. Einole kuulunut sen jälkeen yhtään mitään😂

Vierailija
12/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tosi yksipuolista kaveriltasi, mutta onko siihen jokin looginen syy niin kuin se että kaverisi pääsee käymään mökillä vain viikonloppuisin ja lomillaan kun taas sinä elät mökin kaltaisissa olosuhteissa koko ajan? Ja on siksi niin joustamaton kaivatessaan mökilleen niin, ettei suostu tulemaan teille?

Eihän teillä ole muuta mahdollisuutta kuin vain reilusti sopia, ettei kesäkauden tapaamiset ole teidän juttu. Talvella sitten taas.

Toinen vaihtoehto on sopia kolmas paikka, jolloin joudutte molemmat menemään sinne tapaamista varten. 

Vierailija
13/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano ettet kenenkään mökille lähde ja jos lähdet mukaan tulee lapset ja koira ja tulette täysihoitoon.

Vierailija
14/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sitä tapaamista aluperin on halunnut? Minunkin serkku, jonka kanssa ei juuri satunnaista viestittelyä ja soittamista enempää nykyään olla yhteydessä haluaisi kovasti aina nähdä ja olen sanonut, että tervetuloa vaan käymään. Eipä ole tullut, vaikka itse sitä tapaamista ehdottaa. Sitten tulee itselle huono omatunto, kun en taaskaan ehtinyt käydä, vaikka en tapaamista ole mitenkään oma-aloitteisesti ehdottanutkaan. 

Ei vaan riitä aika, kun on ihan lähisukua ympäri Suomen minulla ja puolisolla ja täytyisi joskus saada olla ihan kotonakin perheen kesken.

Vierailija
15/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että ärsyttää, onhan noita.

Meilläkin yhdessä vaiheessa kaksilapsinen ystäväperhe ei voinut tulla meillä käymään 150 kilometrin päästä autolla, koska heidän lasten päiväunirytmit meni sekaisin, ja se oli muutenkin liian raskasta ja hankalaa. Pyysivät meitä aina käymään, olisi pitänyt lähteä kolmen pienen lapsen kanssa junalla käymään heillä. Lisäksi olisi pitänyt ajoittaa käynti siten, että emme ole heillä kun heidän lapset nukkuvat päiväunia. Sanomattakin selvää, että ystävyys hiipui vähitellen.

Mitä ihmettä 😳

Vierailija
16/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne ei voi ottaa koiraa mukaan?

Hänen koiransa eivät hyväksy vieraita koiria. AP

Vierailija
17/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ja ystäväperheen lapsilla oli erilainen rytmi. Illalla piti olla jo hipihiljaa 19.30 kun nämä lapset menivät nukkumaan. No ei siinä mitään mutta ne samat lapset sai riekkua äänekkäästi aamulla jo ennen seitsemää (huudattivat lastenohjelmia ym) kun me muut oltaisiin nukuttu vielä.

Joo, ei olla nähty sen jälkeen. 

Vierailija
18/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsilla ja ystäväperheen lapsilla oli erilainen rytmi. Illalla piti olla jo hipihiljaa 19.30 kun nämä lapset menivät nukkumaan. No ei siinä mitään mutta ne samat lapset sai riekkua äänekkäästi aamulla jo ennen seitsemää (huudattivat lastenohjelmia ym) kun me muut oltaisiin nukuttu vielä.

Tietenkin lapsiperhe herää aamulla aikaisin.

Vierailija
19/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lapsiperhe herää aamulla aikaisin.

Meillä oli lapset myös, ymmärsitkö yhtään? Eikä todellakaan ollut meidän perheen tapana herätä klo 6. Mutta mitään vastavuoroista kunnioitusta meidän rytmille ei ollut.

Vierailija
20/21 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin >:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän