Millainen on iäkäs vanhempi, joka yrittää kontrolloida ja käskyttää aikuista lasta uhaten jättää ilman perintöä?
Millainen on vahnhempi, joka pyrkii kotrolloimaan ja käskyttämään aikuista lasta uhkaamalla jättää ilman perintöä, jos ei tottele?
Tottelisitko sä? Mä en ainakaan ole kenenkään marionettinukke, vaan itsenäinen aikuinen ihminen. Jäisin ilman perintöä siis.
Kommentit (61)
Heitä esimerkki kontrolloinnista !
Hyvän vanhemman ei tarvitse kiristää ja uhkailla. Lapset viettävät aikaa hänen seurassaan vapaaehtoisesti.
Eipä ole mitään perintöä luvassa.😂
Eikö teillä ole mitään itsekunnioitusta? Ei tarvi kenenkään rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Lakiosa on pakko antaa lapselle.
Eipäs ole.
Tietyin edellytyksin siitä VOI POIKETA, ja testamentissä VOI MÄÄRÄTÄ KAIKKI muualle, jolloin lapsen pitää VAATIA lakiosaansa. Jos ei vaadi, niin ei saa mitään -> PAKKOA lakiosaan ei ole automaattisesti ja aina.
Aikuiseen lapseen ei kohdistu holhousta, joten vanhempi lienee mielenterveydellisesti apua vaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakiosa on pakko antaa lapselle.
Eipäs ole.
Tietyin edellytyksin siitä VOI POIKETA, ja testamentissä VOI MÄÄRÄTÄ KAIKKI muualle, jolloin lapsen pitää VAATIA lakiosaansa. Jos ei vaadi, niin ei saa mitään -> PAKKOA lakiosaan ei ole automaattisesti ja aina.
Mutta kun vaatii, niin sen saa kuitenkin poikkeuksetta. Eli kyllä se pakko silloin kuitenkin loppupeleissä on.
Eipä lasta voi jättää perinnöttä kuin vakavissa tapauksissa. Tietysti jos tuhlaa kaikki rahansa viinaan ja naisiin jne niin sitten voi jäädä lakiosakin saamatta.
Teidän perheenne on jäänyt johonkin teinidraamaan elämään. Ehkä kasvatusmenetelmä on ollut perinteinen uhkailu ja kiristys, koska se on ollu tehokas tapa
Teinidraamaa taitaa elää ainostaan iäkäs vanhempi. Harmi, kun ei rahallakaan uhkailu auta. Ovi lämähtää tiukasti lukkoon.
Narsistinen henkilö saa usein raivokohtauksen kun ei kykene enää kontrolloimaan aiemmin valtansa alla ollutta henkilöä, silloin alkaa kiristäminen, uhkailu ja mahdollisesti mykkäkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Heitä esimerkki kontrolloinnista !
Huutomerkin ja sanan väliin ei kuulu laittaa välilyöntiä. Sana enää ei kirjoiteta muotoon: enään.
No, juurikin sellainen, joka haluaa jälkikasvunsa taipuvan omaan tahtoonsa, silloinkin vielä kun nämä ovat aikuisia.
En tottelisi.
No, tokihan voivat sitten testamentilla jotain säätää. Minusta se on pienempi paha, koska en ole kenenkään, ainakaan vanhempieni omaisuudesta riippuvainen.
Itse olen työelämässä oman varallisuuteni luonut, ja jos vanhempani päättäisivät luovuttaa oman omaisuutensa vaikka kodittomille kissoille, niin sinnepä sitten menisi.
Maailma on täynnä ärsykkeitä mutta jokainen päättää itse miten reagoi. Antaa sen vanhuksen luulla että voi hallita, mutta nuoremmat pärjää omillaan eli se tunneside poikki.
Mun isävainaa uhkas kerran yhdessä tilanteessa samalla tavalla. En totellut eikä isäkään toteuttanut uhkaustaan.
Siihen ei kannata suostua, muuten sitä uhkausta saa kuulla koko ajan.
Ovat hirviöitä. Heillä ei ole oikeutta elää.