Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joskus kuulevinanne ovikellon soivan, vaikka oikeasti se ei soinut?

Vierailija
07.07.2025 |

Alanko seota?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sekoa, itse kuulen välillä kuin puhelin soisi. Voihan tämä tietennii jotain enteillä.

Vierailija
2/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ala. Minäkin joskus olen kuulevinani ja herään päikkäreiltä siihen, muttei siellä kukaan koskaan ole. En ole ajatellutkaan seota tai että tuo olisi sekoomista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole sekoamassa. Myös monen puhelin haamuvärähtelee taskussa. 

Vierailija
4/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä mainoksessa ovikello soi presiis samoin kuin mun, taitaa olla aika yleinen pimpelipompeli. Jos olin jossain muussa huoneessa kun mainos tuli niin meinasin mennä omalle ovelle. 😁

Vierailija
5/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et ole sekoamassa. Myös monen puhelin haamuvärähtelee taskussa. 

Mulla on ihan perinteinen mekaaninen ovikello.

Ap

Vierailija
6/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus varmaan vuoden kausi kun heräilin usein ovikellon pärinään siinä 03-05 aikaan. En tiedä oliko joku vaan kiusaamassa,mahdollista sekin mutta olin eronnut väkivaltaisesta suhteesta ja todella stressaantunut ja ahdistunut, nukahdin ainoastaan lääkkeellä (tai viinalla). Jonkun kerran kävin avaamassa. Välillä oli pimeää ja välillä valot käytävässä, ja sinne täytyy itse painaa ne valot päälle.

Jossain vaiheessa mulla meni vaan hermo siihen heräilyyn ja aloin huutamaan sille sängystä että "painu nyt jo vvvvttuun siitä" ja jatkoin unia. Pikkuhiljaa se loppui.

Hieman vieläkin mietityttää mutta olen lukenut tämän olevan myös ptsd/kova stressioire.

Onko sulla stressiä paljon? Ootko avannut ovea?

Vierailija
7/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se soinut kyllä, teinit ovat ehtineet jo karkuun oven takaa.

Vierailija
8/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan normaalia, ei pidä huolestua.

Vierailija
9/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan normaalia, ei pidä huolestua.

Ei se nyt ihan täysin normaalia ole. Itseni lisäksi en tunne ketään joka on tätä kokenut ja olen kertonut siitä usealle. Ainiin ja kun oon ollut vanhempieni talossa, niin kuulin koputuksia.

Tää on kait joku sama kuin räjähtävän pään syndrooma.

Vierailija
10/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä hullu ole. Aistit vaan vähän herkemmin. Vanha kansa puhuu etiäisistä. Monet niitä pelkäävät js siksi kieltävät. Kehitä vain herkkyyttäsi, mutta muista pysyä valon puolella. Ihmisiä kiehtoo pahuus, mutta se voi nielaista ihmisen mukaansa ha pää sekoaa. Muista, että kaikkein vahvin uskaltaa olla myös heikko välillä.

11/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Mulla tapahtuu tuota usein, kun olen unen ja valveen rajamailla. Joko siis nukahtamassa tai heräämässä. Jos koira vetää edelleen unta kuuppaan sänkyni vieressä, tiedän, että ei tartte nousta ylös ja mennä katsomaan, onko oven takana joku. 

Vierailija
12/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ovikelloa kuule mutta muuten vähän väliä asunnossani tipahtelee toisessa huoneessa tavaroita vaikka mikään ei ole pudonnut kun käy katsomassa.

Vierailija
13/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapahtunut sellaista. Jos tapahtuisi, epäilisin, että ovikellon soittaja on vaan pinkonut pakoon ennen kuin olen ehtinyt avaamaan ovea tai katsomaan ovisilmästä.

Kerran kyllä luulin, että postiluukku kolahti, mutta mitään postia ei ollut tullut. Menin katsomaan heti kolahduksen jälkeen. 

Vierailija
14/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus nukkuessa. Nyt en ole kuullut muutamaan vuoteen.

Vierailija
15/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin nukahtamaisilla ollessani saatan havahtua ovikellon ääneen. Joskus aamulla herään kun kuulen ovikellon soivan. Vaikka ei se oikeasti soi.

Vierailija
16/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuessa/öisin joskus herään "ovikellon soittoon", vaikkei se ole soinut... Et ole sekoamassa.

Vierailija
17/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan takavuosina täällä kummitteli tekstiviestin ääni. Jopa yksi tuttu ihmetteli sitä. Mutta enää ei ole. 

Vierailija
18/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain päin maailmaa enkeli sai siivet

Vierailija
19/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin mummokin valitteli että joku pimputtelee ovikelloa n 6kk niin vietiin suljetulle.

Vierailija
20/24 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että tämä on näinkin yleistä! En siis ole ihan pimeä ja poikkeava. Kun itse luin tuosta räjähtävän pään syndroomasta, tajusin, mistä on kyse, eikä näitä outoja ovikelloääniä ole sen jälkeen juurikaan kuulunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä