Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miksi ette lomaile kotimaassa"

Vierailija
07.07.2025 |

Miten täällä pitäisi sitten lomailla, nauttien tästä koleasta ja harmaasta sadesäästä jota saa "nauttia" ympäri vuoden muutenkin? Maksaa hotellista saman verran kuin kaupungeissa jossa on oikeasti nähtävää ja tehtävää? Lappiinkaan ei nyt ihan joka vuosi jaksa ajella tuntikaupalla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa. 🙄

Vierailija
2/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan parasta kun ei tarvitse suorittaa sitä lomaakin. Pakko nähdä ja tehdä kun on kiva sää tai on matkustettu jonnekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on sauna kansaa, lämpöä tarvitsee hakea Kreikasta tai Espanjasta vaikka nahka palaisi.

Vierailija
4/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne minne haluat. Älä valita.

Vierailija
5/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lomailempas . Itä-Suomi kierretty, Länsi-Suomi kierretty ja Lappi myös ja Keski-Suomi. Voin sanoa että Suomi on kyllä ihana maa. Norjassa ja Ruotsissa käyty myös ja Kreikassa ja Italiassa. Espanjassa kerran, en mene toiste.

Vierailija
6/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on mielenkiintoisempaa, enemmän nähtävää ja halvemmat hinnat. 

Vierailija
7/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska suomalaiset ovat ankeita, kulttuuri vastenmielinen ja takapajuinen, ruoka & kulttuuritarjonta pk-seudun ulkopuolella suurimmaksi osaksi surkeaa ja luontokin kaikesta hehkutuksesta huolimatta kurjaa ryteikköä vrt. esim. Ranskan ja Saksan maaseutu, Alpit ja Pyreneet.

Ja kyllä, olen muuttamassa ulkomaille loppuvuodesta.

n40

Vierailija
8/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuautolla tulee kierrettyä puskaparkista toiseen lähes koko kesä.

Vierailija
9/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska suomalaiset ovat ankeita, kulttuuri vastenmielinen ja takapajuinen, ruoka & kulttuuritarjonta pk-seudun ulkopuolella suurimmaksi osaksi surkeaa ja luontokin kaikesta hehkutuksesta huolimatta kurjaa ryteikköä vrt. esim. Ranskan ja Saksan maaseutu, Alpit ja Pyreneet.

n40

En voisi olla enempää samaa mieltä. Täällä kun on yhden ryteikön nähnyt niin se ei muuksi muutu vaikka miten Suomea kiertää.

Vierailija
10/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin jo toiseen ketjuun kommentoidakin mutta suurelta osin siksi että kaikki maksaa niin paljon. Yritin loppukeväästä katsella pk-seudulla majoitusta mutta jo telttapaikka oli 50e ja hostelliyö lähemmäs 100e kun lapsi on jo teini. Liput eri paikkoihin maksaa maltaita, oikeasti mietin että olisi ollut kiva retroilla ja käydä Korkeasaaressa tai jotain. Ravintolasta ei varmaan selviä alle 100e paitsi jos lounasaikaan klo 11 menee syömään. Hesekin maksaa jo lähemmäs 40e kolmelta. 

Eli mitä tehtiin? Lomailtiin ulkomailla lähialueella, viikon matka hyvässä hotellissa, aamupala ja matkaliput sai reippaasti alle tonnilla. Huoneessa bonuksena kylpyamme ja isot ikkunat, tekemistä riitti vaikka sää oli vaihteleva. 

Vierailija
11/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n40

Valon puutteesta johtuvasta alakulosta on saatavissa tieteellistä näyttöä. Ehkä sinunkin alavireytesi katoaa muuttaessasi johonkin valon valtakuntaan täältä pimeästä Pohjolasta.

Vierailija
12/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ravintolatarjonta on vähänkään pienemmissä paikoissa tyyliin kebab/pizza tai abc ja hintataso on kaikkialla sitä luokkaa, että itku pääsee. Ei tarvi kuin mennä länsinaapuriin, niin hinnasto on paljon siedettävämpi (esim. 95e bensa oli toissapäivänä 1,34€/l, kun täällä se oli 1,7€/l) ja esim. hotellin respassa palvellaan, eikä murjotetan naama rutussa.

Vierailija
13/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n40

Valon puutteesta johtuvasta alakulosta on saatavissa tieteellistä näyttöä. Ehkä sinunkin alavireytesi katoaa muuttaessasi johonkin valon valtakuntaan täältä pimeästä Pohjolasta.

Tuo pitää ihan paikkansa!

Itsellä Suomessa kovat kivut ja niistä johtuva unettomuus ja vakava masennus. Tuntuu että kuolee kun matalapaine "seisoo rinnan päällä". Liikkuminen vaikeaa 8kk vuodesta ulkona, kylmyyttä en kestä ollenkaan.

Muutin Italiaan ja nuorenin 20 vuotta! Voin hyvin ympäri vuoden koska valoa ja aurinkoa riittää. Vaikka kuukauden ajan voi yöllä olla 0- -5 astetta,päivällä lämpenee 10-15 asteeseen. Pystyn liikkumaan n10000-15000 askelta päivässä ja tekemään ruumiillistatyötä useita tunteja jopa yli 30 asteessa kuten nyt.

Ja pää on kirkas, ajatus kulkee, olen onnellinen ja kivuton. Nukun kuin vauva

Vierailija
14/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn noin kerran vuodessa lapissa katsomassa mummoani. Itse asun Jyväskylässä ja se riittää minulle matkailuksi.

Vierailija
15/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lomailen aina kotimaassa, säästä riippumatta.

Huono sää haittaa oikeasti vain ehken kesäteatterin katsomista, muuten pärjää kunnon sadevarusteilla.

Vierailija
16/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n40

😂

Iigooreilla on huono mielikuvitus, kun aina samat sanavalinnat.

Vierailija
17/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis meidän viisihenkiselle perheelle liian kallista lomailla Suomessa. 2 aikuista, 2 teiniä ja 11v koululainen. Ei ole varaa hotelli - ja ravintolahintoihin. 

Vierailija
18/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mennä juomaan juhlamokkaa jonnekin Paskakoskelle hyttysparveen.

Vierailija
19/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä nyt niin kylmää ole ollut eikä sateistakaan, kaksi viikkoa lomalla ja on tässä ehtinyt palaakkin. Shortsit ja t-paita päällä melkein joka päivä. En itse ainakaan tykkää enää kun tulee ne helteet ja hiki valuu ja paita aina hiestä märkä. Mistään hinnasta en lähtisi valoisasta Suomesta etelään, jossa yötkin ovat pimeitä kuin per...seessä.

Vierailija
20/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä nyt niin kylmää ole ollut eikä sateistakaan, kaksi viikkoa lomalla ja on tässä ehtinyt palaakkin. Shortsit ja t-paita päällä melkein joka päivä. En itse ainakaan tykkää enää kun tulee ne helteet ja hiki valuu ja paita aina hiestä märkä. Mistään hinnasta en lähtisi valoisasta Suomesta etelään, jossa yötkin ovat pimeitä kuin per...seessä.

Siinäpä oletkin suomalainen, etkä mikään venäläinen, kuten nämä suomalaisten vastenmielisyydestä ja maan ankeudesta valittavat trollit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi