Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko hiekoitusmurskeella peittää pihatien kuoppia?

Vierailija
07.07.2025 |

Olisi pari kuoppaa jotka pitäisi saada täytettyä. Talvelta jäi yksi säkki hiekoitusmursketta ja mietin, että voinko täyttää kuopat tuolla?

Kyllä olen nainen ja on monta tällaisia asiaa joita en tiedä. Asun yksin omakotitalossa ja asioita on pitänyt opetella tekemään itse. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tamppaa hyvin paikalleen ja vältä auton renkaan kääntelyä paikan päällä. Ja mopon sudittelu siinä on myös huono idea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit, se on hyvää karkeaa tavaraa. Osta sen päälle vielä säkillinen kivituhkaa rautakaupasta niin tulee hyvä.

Vierailija
4/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. On sitten valmiiksi hiekotettu talvea varten.

Vierailija
5/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivituhkaa?

Vierailija
6/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, mutta sekaan pitäisi saada hienompaa hiekkaa. Pelkkä hiekoitusmurske ei tiivisty vaikka kuinka jyrää. Vaihda siis taaperon hiekkalaatikkoon uudet hiekat ja käytä vanhat näiden ajoväylien korjaamiseen.

Vierailija
7/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit täyttää, mutta se ei toimi kovin hyvin: Hiekoitusmurske yksinään ei painu tiiviiksi pinnaksi, vaan siihen kohtaan tietä jää sitten vähän pehmeämpi alue.

Asiasta ei kannata tehdä liian vaikeaa: Kokeile täyttää yksi kuoppa sillä murskeella ja katso millainen lopputulos on.

Vierailija
8/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, mutta sekaan pitäisi saada hienompaa hiekkaa. Pelkkä hiekoitusmurske ei tiivisty vaikka kuinka jyrää. Vaihda siis taaperon hiekkalaatikkoon uudet hiekat ja käytä vanhat näiden ajoväylien korjaamiseen.

Minkä taaperon ja minkä hiekkalaatikon? Mulla on yksi aikuinen omillaan asuva lapsi eikä tässä pihassa ole koskaan ollut hiekkalaatikkoa meidän aikana. 

Mutta joo kiitos vinkistä. Pitää saada jostakin hiekkaa.

Ap

Vierailija
9/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit täyttää, mutta se ei toimi kovin hyvin: Hiekoitusmurske yksinään ei painu tiiviiksi pinnaksi, vaan siihen kohtaan tietä jää sitten vähän pehmeämpi alue.

Asiasta ei kannata tehdä liian vaikeaa: Kokeile täyttää yksi kuoppa sillä murskeella ja katso millainen lopputulos on.

Tuossa joku kirjoitti aiemmin, että pitäisi olla sekaan hienompaa hiekkaa. Koitan saada sitä jostakin. Ei ole nyt varaa ostella mitään mistään.

Ap

Vierailija
10/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä taaperon ja minkä hiekkalaatikon? Mulla on yksi aikuinen omillaan asuva lapsi eikä tässä pihassa ole koskaan ollut hiekkalaatikkoa meidän aikana. 

Ap

Läheisen taloyhtiön hiekkalaatikolta voit sangollisen hiekkaa pihistää.

Vierailija
11/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupasta saat siihen tarkoitettua massaa.

Vierailija
12/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Läheisen taloyhtiön hiekkalaatikolta voit sangollisen hiekkaa pihistää.

Minkä taloyhtiön? Miksi sä nyt koko ajan kuvittelet asioita? Mä asun maaseudulla.

Ap

Vierailija
13/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalta voit hakea hiekkaa.

Vierailija
14/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaivatin auki, asennettiin kangas, sora sekä murske ja lopuksi se kivituhka. Aukikaivun syynä oli savisilmä sekä liian pinnassa ollut rumpuputki. Halvemmaksi tulee täytellä niitä kuoppia muutaman vuoden välien, mikäli eivät ole kovin isoja.

Vierailija
15/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekoitusmurske -nimellä myydään usein tavaraa joka on suunniteltu että se on vettä kevyempää ja kelluisi veden pinnalla. Jos sulla on sellaista, niin älä täytä sen avulla.

Jos sulla on perinteistä hiekoitushiekkaa tai muuta vettä painavampaa tavaraa, niin silloin täyttöä voi kokeilla vaikka ei varsinaisesti olisikaan kuoppien täyttöön suunniteltua tavaraa.

Vierailija
16/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta voi ostaa hiekkasäkin. En minä ainakaan mistään nyysi hiekkaa.

Vierailija
17/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murskeen sekaan kivituhkaa. Meidän pihatiehen tulee kuoppia ja soralla ja kivituhkalla täytän ja lanaan tasaiseksi

Vierailija
18/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta voi ostaa hiekkasäkin. En minä ainakaan mistään nyysi hiekkaa.

Siinä on varmaan noin kuusituhatkertainen tonnihinta hiekan oikeaan hintaan nähden. Yleensä hiekkaa saa kympillä tai parilla auton peräkärryllisen montulta itse noutaen. Toimitus pihaan maksaa usein monia kymppejä ellei satasen, mutta tavara on halpaa ja kannattaa ottaa samalla koko nuppikuorma.

Jos tarve on vähäinen eli luokkaa ämpärillinen, niin sen arvo jää alle euron. Toisaalta hiekkaa on kaikkialla. Sen näpistäminen on rikos josta tuskin kukaan jaksaa nostaa syytettä. Jos omatuntoa kaivelee, pudotat hiekan ottopaikkaan hilut taskunpohjalta.

Vierailija
19/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut maalla, niin tiedät varmasti mistä löytyy lähin hiekkakuoppa. Haet sieltä ämpärillisen iltamyöhällä tai aamuvarhaisella. Hiekoitusmurska kuopan pohjalle ja hiekkaa ämpäristä päälle. Tai jos et halua varastaa niin haet yhden säkillisen tätä:

https://www.tokmanni.fi/kivituhka-greencare-25-kg-harmaa-tiivistyva-641…

Vierailija
20/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä hiekkamontu mistä hakea hiekkaa. En ala ajelemaan 30km:n matkaa Tokmannille.

Ap