Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se moccamaster on KOPIO Melitta kahvinkeittimestä

Vierailija
07.07.2025 |

Joka on paljon parempi!

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo veden lämpötila onkin Moccicsessa ylivoimainen. Halpiskeittmissä voi kahvin lisäksi saada muovin aromia kahviinsa, tämäkin on joskus koettua.

Mitäs ylivoimaista siinä on jos se laskee 95 asteista vettä tummaan paahtoon joka pitäisi uuttaa 83 asteessa ja 95 asteista vettä vaaleaan paahtoon joka pitäisi uuttaa 99 asteessa?

Suodata käsin, niin pääset mielesi päähän. Itse olen suodattanut Moccicsella jopa espressoa, ihan hyvää arkikahvia siitäkin tuli, en tosin yrittänytkään saada aikaiseksi aitoa versiota.

Vierailija
102/108 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Melitta Kiinassa valmistettu?

Ei ne vähän vanhemmat ole ja Moccamasteriin tulee osat Kiinasta, valmistusmaasta riippumatta, kyseessä on halpa kiinalainen paska, jossa rahat on käytetty markkinointiin, jolla luodaan laadukas kuva ja saadaan ihmiset maksamaan paljon ja jollainhan ne kalliit markkinointikampanjat on rahoitettava, siksi tuotteen pitää maksaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä magiaa ihmiset kuvittelee kahvinkeittimessä tapahtuvan kun ostetaan ja palvotaan suodatinkeittimiä? Sehän on teknisenä laitteena suunnilleen leivänpaahtimeen verrattava kapine. 

Suodatinkeitin on oikeasti vedenkeitin, jonka nousuputken kautta vesi pääsee valumaan kahvinpurujen päälle. Mitään muuta se laite ei sille kahville tee. 

Valmiin kahvin makuun vaikuttaa:

- käytetyn kahvin laatu ja tuoreus

- kahvin jauhatus joka vaikuttaa uuttoaikaan

- veden lämpötila

- suodatinpaperi

- veden valumisen nopeus joka yhdessä jauhatuskarkeuden kanssa vaikuttavat uuttoaikaan

- keittimen puhtaus

Eli viidestä makuun vaikuttavasta asiasta ainoastaan yksi (veden lämpötila) on sellainen joka riippuu pelkästään keittimen rakenteesta, ja vedenlämpö on käytännössä lähes sama kaikissa keittimissä.

Suodatinkeittim

Meillä on kaikki muut keittimet hajonneet nopeasti paitsi Moccamaster, tääkin saatiin minun vanhemmilta, kun he taas saivat minun veljeltä uudemman mallin.

Vierailija
104/108 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo veden lämpötila onkin Moccicsessa ylivoimainen. Halpiskeittmissä voi kahvin lisäksi saada muovin aromia kahviinsa, tämäkin on joskus koettua.

Mitäs ylivoimaista siinä on jos se laskee 95 asteista vettä tummaan paahtoon joka pitäisi uuttaa 83 asteessa ja 95 asteista vettä vaaleaan paahtoon joka pitäisi uuttaa 99 asteessa?

Suodata käsin, niin pääset mielesi päähän. Itse olen suodattanut Moccicsella jopa espressoa, ihan hyvää arkikahvia siitäkin tuli, en tosin yrittänytkään saada aikaiseksi aitoa versiota.

Arvaapa miten juuri kahvini uutin. Ei tulisi mieleenkään käyttää samaa lämpötilaa kaikille pavuille.

Vierailija
105/108 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espressojauhatusta moccamasteriin laittamalla ei tule espressoa vaan helvetin kitkerää ja pahaa kahvia koska aivan liian hieno jauhatus filtterikahville.

Vierailija
106/108 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espressojauhatusta moccamasteriin laittamalla ei tule espressoa vaan helvetin kitkerää ja pahaa kahvia koska aivan liian hieno jauhatus filtterikahville.

Ihan hyvää kahvia minä sain aikaiseksi, tosin en espressoa, mikä ei ollut tarkoituskaan. Katsos kun osasin käyttää niitä Moccicsen eri suodatusnopeuksia, sinä et ehkä älyä niitä edes käyttää.

Vierailija
107/108 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäkähän tälläiset lämpötilat on repäisty? Ennen vanhaan keitettiin pannulla ja sanottiin, " kahvi pitää kiehauttaa"

Vierailija
108/108 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullut on siirretty muihin tehtäviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän