MAALImasujen TORSTAI
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9937354&p=1&tmode=1&smode…
Eilistä päivää tuolla..
Kommentit (17)
Mä olen ainakin vielä täällä, piti eilen käynnistää synnytys mutta kotona ollaan. Eilen v***tti kyllä niin rankasti, kun ensin maanantaina ja tiistaina kaksi lääkäriä lupasi, että keskiviikkona viimeistään käynnistetään. Sitten kun järjestän lapsille (3kpl) kaikki valmiiksi ruuat yms. muut jutut, mies järjesti loppuviikon duunitkin jo. Eli kaikki oli valmiina, sairaalakassikin mukana. Niin joku ihan nuori koppava naislääkäri sanookin ettei tässä ole mitään syytä ja tarvetta käynnistää, se on ihan omaa syytä vain jos on hankkiutunut raskaaksi ja voi huonosti, turvotuskin on vain tyyliin pikkujuttu. Ei tainnu sillä lääkärillä olla yhtään omakohtaista kokemusta asiasta, oli asenne semmoinen. Suututti kyllä tosi paljon kun oli valmiiksi jo varautunut kaikkkeen, itku pääsi kun tulin kotiin ja rupesin miettimään sen lääkärin käytöstä, siis semmonen ylimielinen. Se sanoi sitten kyllä että tule perjantaina uudestaan, että katsotaan sitten jos käynnistetään. En kyllä ota huomenna mitään mukaan, muuta kuin neuvolakortin. Saa sitten nähdä miten käy, vieläkin harmittaa..... :((
Anteeksi nyt tämmöinen vuodatus ja omanapaisuus!
Lopuksi vielä hirmuisesti onnea kaikille jakautuneille ja tsemppiä niille ketkä pääsevät oikeasti jo synnyttämään!!! :)))
terveisin: turvonnut pallomaha rv39+5
Että ootteko käyny lykemassa tuolta synnytyspuolelta, niitä koottuja miesten töppäilyjä/sammakoita synnytyksessä? Ihan mielettömän hauskoja juttuja! Olen lukenut niitä tän aamun ja nauranut ihan kipeesti! Että miehet sitten osaa olla ihania! Mä olen ihan varma että mäkin pääsen lisääämään sinne jotain kivaa kun tää tapahtuu. Tolla mun miehellä kun on ainakin niin " fiksuja" mielipiteitä raskaana olemisesta. Nyt esim. kun mun jalat on turvonnut kaksinkertaisiksi pölkyiksi niin se ehdotti, että pistä kengät jalkaan ja lähde lenkille että liikunta auttaa. Tai kun mulla oli hirvee päänsärkykohtaus että mee saunaan ota kunnon löylyt, (mä inhoon saunomista saan siitä aina päänsäryn), hyväähän se vaan tarkottaa, mut ei aina ajattele loppuun asti mitä sanoo. Nyt taidan taas lähtee siivoomaan kun muksut on koulussa ja ei ole muutakaan tekemistä tälle päivälle!
Ja tänään siis rv 41 ja poks..
Heräsin puol viis neljän tunnin unien jälkeen, kävin about kolme kertaa vessassa ja sit nukahin uudestaan. Onneksi ilma on ihana, joten saa ulkoilla auringossa. Ip on neuvola, palailen sen jälkeen.
Mamma-74: Tsemppiä ja koita kestää olosi kanssa. Inhottavaa kyllä tuommoinen kun jotain varmaksi luvattu ja sitten ei mitään tapahdukkaan.
Minulla on ensimmäinen yliaikakontrolli ensi ti - tietääkö kukaan miten Naistenklinikalla lähtevät käynnistelemään, siis missä vaiheessa?
t:Humu, 41 ja nolla
Onnittelut kaikille uusille maalismammoille nyyteistä!!!
Aurinko taas paistaa ja neiti tuhisee " pesässänsä" erittäin tyytyväisenä.
Nukkuu tosi hyvin ja syö reippaasti.Ihan kivasti menee.
Huomenna tulee jo viikko täyteen!!
Sen verran on ollut ohjelmaa etten eilen päässyt koneelle ollenkaan. Pojalla oli eilen ensimmäinen uimakoulu kerta, ja oltiin sit siellä ihan kahdestaan.Neidin jätin kotiin isän kanssa nukkumaan.
Oli mahtavaa katsella lasin läpi kun toisella oli niin hauskaa siellä uima-altaalla.
Aamulla poika kysyikin kun lähdettiin päiväkotiin,et onko uimakassikin mukana. Toinenkun olis halunnut jo tänään uudelleen mennä uimaan:)
Nyt paljon supistus +++ säteitä+++ kaikille lopuille maalismasuille,että saadaan jengi kasaan tuonne vauva puolelle!
Mä menen nyt kuikuilemaan kuinkas siel vauva puolella menee.
Hanan ja neiti 6pvä
Tervehdys kaikille !
En vielä lukenutkaan eilisiä, joten jos jouhi on mennyt niin onnea vain matkaan !!!
Täällä ei mitään oiretta, omituista .. Rupesin jo miettimään, että pitäisikö soittaa kätilöopistolle, ja vaatia sinne pääsyä yliaikaiskontrolliin, mutta justiinhan mä olin siellä su-ma yöllä, mutta alkaa tämä tälläinen odottaminen olemaan jo aika erikoista !!! Mutta monelle niin tuttua.
Kurjaa, jos luvataan käynnistää, ja sitten se vain perutaan .. Ei todellakaan kivaa !!!
Ei siis mitään uutta, hyvää kaunista aurinkoista päivää kaikille t. emmi rv-40+4
Tulin tänne kurkkaamaan ja Humulle (ja ehkä muillekin) Naistenklinikan käynnistyksestä.
Minulle sanottiin, että 41+5 on ensimmäinen yliaikaiskontrolli siellä äitipolilla ja käynnistetään 42+1. Tietysti edellyttää, että vauvalla ja äidillä on kaikki hyvin.
Tosin minä käivn 40+0 päivystyksessä NKL:lla ja jos kohdunsuu olisi ollut tarpeeksi auki niin olisivat ottaneet saliin ja puhkaisseet kalvot mutta minun osalta kävi niin, että tulin kotiin ja vauva syntyi 41+0.
Zeldatar ja tyttö 12 päivää
Niin ja kuumetta ja flunssaa lisäksi tietysti. Kypsyttää, väsyttää, kurkku on kipeä, joten ei ole ainakaan päivän positiivisia mulla kirjoittaa.
Aia rv 41+6
Tulin taas teitä tsemppaamaan.
Joko Leanna on nyytin saanut, multa on jäänyt viesti väliin, jos niin on tapahtunut.
Mulla meni kaikki raskaudet yli la:n (eli siis yks meni yli ja muut syntyi täysiaikaisena, kuten Kättärillä asia ilmaistiin), joten kovin on tuttuja fiiliksiä täällä. Koittakaahan pysyä positiivisina, mä lähetän kaikille supparisäteitä ja jaksuja.
Ja paranemisia kipeille, nyt on vielä paljon virusta liikkeellä.
-m- ja Hippu
Täsmällinen pieni herra syntyi neljä tuntia lasketun ajan jälkeen maanantaina 26.3 klo 03.58. Pikkumiehen mitat 49 cm ja 3350g. Synnytys meni nopeasti ja hyvin ja nyt opetellaan arkea kotona. Ruoka tuntuu maittavan!
Onnea kaikille nyytin saaneille ja rutkasti voimia vielä vauvaansa odottaville!!!!!
väsyneen onnellisena blåbär ja poika 3 vrk
Minä olen nyt jo asennoitunut siihen että meidän beibi syntyy huhtikuussa. Neuvolassa kaikki arvot ok, joten kontrolliin NKL:lle menen ti, ja sitten todennäköisesti se käynnistys 42+1 - kiitos Zeldattarelle infosta!
Tuo minun 42+1 on kyllä pitkäperjantai, vaikuttaako tämmöset pyhäjutut käynnistyskuvioihin? On ehkä pöhkö kysymys mutta ensikertalaisena olen muutenkin ihan hoomoilasena ;o)
Jouduttiin muuten olosuhteiden pakosta buukkaamaan ristiäiset jo nyt, ja näillä näkymin, jos synnytän vasta 42+1 jälkeen, muksu on ristiäisissään vasta kolmiviikkoinen. Mitä mieltä ootte, onko liian rääpäle siihen touhuun? Häppening on kyllä ihan kulman takana joten ei reissata.
Hyvää illanjatkoa masuille ja toivotaan kaikille hyviä yönia :o)
t:Humu
Heippa Maalismasut pitkästä aikaa!
Meidän pikkuprinsessa syntyi 23.3 klo 15.03, painoa 3300g ja pituutta 49cm! Viikot oli 40+5.
Eilen päästiin sairaalasta kotiin ja nyt opetellaan arkea vauvan kanssa, rankkaa mutta ihanaa. Imetys alkaa jotenkin sujua ja paino oli nousussa kun lähdettiin sairaalasta.
Mua supisteli jo tiistaista lähtien ja perjantaihin mennessä supistuksista oli aika lailla teho poissa ja sen takia oltiin lähellä sektiota, mutta kiitos taitavan kätilön sain vauvan puristettua maailmaan alakautta!
Kirjoittelen lisää joskus kun maltan! Tsemppiä viimeisille, sitkeille Maalismasuille!!
Despelote
Vaikka olin jo varma että jää suutariksi :).
Eli maanantaina 26.3 klo 16.39 syntyi tyttö! Painoa 3370g ja pituutta 50cm, pipo oli 36cm ja siinä oli puskemista :).
Maanantaina aamuyöllä alkoi mieletön päänsärky, otin 1g panadolia, joka ei auttanut mitään. Aamulla soitin äitipolille, oli pakko saada jotain helpotusta kun pää oli räjähdyspisteessä, käskivät tulla käymään. Siellä sitten tutkittiin, lapsivettä oli tosi vähän ja istukka kalkkeutunut, kohdunsuu 3cm auki ja kanavaa ei juuri ollut, joten päätettiin että hoidetaan päänsärky ja laitetaan sitten kalvot puhki. 12.30 pistettiin kalvot puhki ja 16.39 oli tyttö maailmassa täydellisenä 10 pisteen prinsessana! (rv oli 40+3)
Tänään päästiin kotiin ja hulinaa on riittänyt. Poika on ottanut siskon vastaan aivan ihanasti! Käy silittämässä, vie leluja ja haluais siskon syliin :). Mä olen elämäni kunnossa ja tänään jo ulkoiltiin pojan kanssa!
Taidettiin olla tukisukkiksen kanssa huonekavereina?! Jos näin, niin hällä upeat lapset ja itse aivan huippu tyyppi!
Paljon onnea muillekin vauvan syliin saaneille ja paljon jaksamista vielä odottaville!
Möhkis ja Adalmiimi 3vrk (poika risti siskonsa Adalmiimiksi :))
Viikkoon en ole päässyt koneelle, kun mies sai koneen torpedoitua täysin jumiin. Olen päässyt vain lukemaan viestejä joitakin kertoja, mutta kirjoittaminen ei ole onnistunut.
Täällä siis ollaan vielä yhtenä ja viikkoja tänään täydet 42+0. Kahteen kertaan olen käynyt Jorvissa yliaikakontrollissa, mutta toistaiseksi ovat aina lähettäneet kotiin. Huomenna menen aamulla ja ilmeisesti on tarkoitus puhkaista kalvot ja jos ei sillä käynnisty, niin laittaa lääkkeillä homma liikkeelle, eli uskoisin, että meidänkin vauveli vielä viikonlopun aikana syntyy :)
Onnittelut taas kaikille tällä viikolla vauvansa saaneille tai siis niille, jotka ovat vauvauutisia ilmoitelleet tällä välin, kun en ole koneelle päässyt!
Eipä tässä kummempia, tsemppiä kaikille lopuillekin maalismassuille, toivotaan, että meidän vauva ymmärtää tosiaan, että nyt alkaa olla viimeinen tilaisuus muuttaa yksiöstä tänne muun perheen joukkoon :)
Palailen kunhan kotiudun ja jaksan ja kertoilen meidän synnytystarinat.
salminakki 42+0
En tajua mihin ihmeen bittiavaruuteen tiistaina kirjoittamani viesti on kadonnut! Laitoin mielestäni teille viestin, mutta onko se kadonnut, vai enkö vain löytänyt enää kirjoittamaani.
Joku kyseli meikäläisenkin perään, joten siis laitan uudelleen :)
Ihanainen tyttäremme syntyi viime la-su yönä, 5min kesäaikaan siirtymisen jälkeen. Painoa hänellä oli peräti 4185g ja pituutta 52cm. Kaikki meni (supistusten alkamisesta lapsen syntymään) kahdessa ja puolessa tunnissa eli ripeitä taas oltiin. Kaikki meni kuitenkin hienosti ja kotiuduttiin jo tiistaina.
Nyt olo on tietysti ihana, kahden ihanan tytön äitinä. Univelat toki väsyttävät ja rinnat ovat ihan pamela -versiot, rikkinäiset ja kipeät, mutta maitoa tulee ja vauvakin ilmavaivoja lukuunottamatta on varsin tyytyväisen oloinen tyyppi :)
Tsemppiä lopuillekin ja tietysti onnen toivotukset tällä viikolla synnyttäneillekin! Tavataan siis vauva-puolella!
telma ja pieni prinsessa 4vrk
Minä olin ite siellä salin tutkimushuoneessa sillon kun teidän prinsessa syntyi. Kätilö sanoi meille että kuunnelkaa, kohta kuulette jotain ihanaa ja sitten alkoi pikkuvauvan huuto :) Se oli sinun vauva, ihanaa!! Minä tippa linssissä kuuntelin vauvan itkua (joka tuntui että se kesti ja kesti;). Ajattelin vaan että eipä tainnut ite synnyttäjä huutaa kovaa kun ei kuulunu! Onnea siis hurjasti!
Itselle lääkäri siis veikkasi että vauva syntyy perjantai iltaan mennessä. En ole häntä uskonut ollenkaan ;) Nyt supistelee kuitenkin 7 minuutin välein ja minua pelottaa ihan oikeasti. Pelkään sitä kipua ihan tajuttomasti.
En pysty enää kirjoittamaan, pakko keskittyä hengissä pysymiseen ja pakata laukkua valmiiksi. Syntyykö meidän vauva tänään? *tärisee*
Jouhi 39+6
Mitäs tänne? Hiljaista alkaa olla. Kovasti oottelen vauvauutisia, kun kerran porukka on kutistunut näinkin rajusti.
Jokos JOUHIkin meni? Kuulosti nuo selkäjomot kyllä sellaselta, erittäin tutulta siis. :) Onnea matkaan joka tapauksessa.
Tulkaahan tuonne vauvapuolelle sitten kaikki, kun jouatte. Saadaan sitten niitä päiväpinoja. :)
Papu ja Hermanni 14pv