Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko normaali jos en haaveile lottovoitosta?

Vierailija
06.07.2025 |

En unelmoi mistään sellaisesta, mitä ei normaalilla palkkatyöllä voi saavuttaa. En tarvitse mitään miljoonalukaaleja, veneitä, urheiluautoja tai jatkuvaa matkailua. En ylipäätään mitään ylellistä luksusta. Jos voittaisin lotosta, olisi luultavasti kimpussa kymmeniä rahaa vailla olevia ihmisiä ja rahojen sijoittamisesta ja omaisuuden huoltamisesta olisi kauhea vaiva ja murhe. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat siltä että kykenet elämään mielekästä elämää ilmankin kaikkea hulppeaa etkä etsi kaikesta tuollaisesta täytettä henkiseen tyhjiöön. 

Vierailija
2/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainakin nykymittapuulla etuoikeutettu jos sinulla on palkkatyö ja vielä sellainen jolla kustantaa niitä perusasioita.

Itse haaveilen lottovoitosta, mihin vaikuttaa se että olen köyhä omaishoitaja, joten mahdollisuuteni parantaa taloudellista toimeentuloamme omin neuvoin ovat niin olemattomat että jopa lottovoitto on realistisempi. Enkä toivo voittavani siksi että voisin elää jossain luksuksessa, vaan nimenomaan siksi että voisin täyttää ne perustarpeet ilman jatkuvaa stressiä siitä miten selvitään tästäkin kuusta.

Lottovoitto on kuitenkin paljon rahaa, joten sen lisäksi haaveilen että voisin toteuttaa rahoilla toimintaa joka tukee yhteisön hyvinvointia, erityisesti heikoimmassa asemassa olevia. Ei rahaa aina tarvitse törsätä itsekkäästi ja luksukseen, sillä voi ja mielestäni myös pitäisi pyrkiä tekemään hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva nainen rahaa tavoittelee ja miksi tavoittelisi kun mies maksaa aina joka tapauksessa vaikka naisella olisi omiakin rahoja

Vierailija
4/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unelmoin siitä, että tuhoaisin tämän sairaan yhteiskunnan ja kaikki ihmiset.

Vierailija
5/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinulla olisi mielettömästi rahaa, etkö haluaisi käyttää sitä edes jonkun sellaisen hyväksi joka sitä tarvitsee? Sanotaan nyt vaikkapa jonkun/joidenkin hengen pelastavaan leikkaukseen. Tai jos on misantropisti niin vaikka johonkin luonnonsuojeluun.

Täytyy olla aika kapeakatseinen jos näkee vain sen mitä itse rahalla voisi tehdä kun sitä ei edes tarvitse. Tavallisesti ihmiset tuntevat empatiaa muita ihmisiä (ja eläimiä) kohtaan, jotkut jopa lahjoittaa rahaa johonkin tärkeään siitä vähästäkin mitä heillä on, ilman mitään lottovoittoja.

Silloin epäilisin jo jotain psykopaattisia piirteitä jos tarjolla olisi rahaa muiden auttamiseen ja kylmästi kieltäytyisi.

Vierailija
6/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva nainen rahaa tavoittelee ja miksi tavoittelisi kun mies maksaa aina joka tapauksessa vaikka naisella olisi omiakin rahoja

Jos leikitään että naiset on miesten rahojen perässä, niin eikö lottovoitto olisi nimenomaan lottovoitto kun voisi skipata sen ikävän osuuden eli ei tarvitsisi palvella jotain sun kaltasta paskakasaa hilujen toivossa? :D

Vierailija
7/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä unelmoin siitä, että tuhoaisin tämän sairaan yhteiskunnan ja kaikki ihmiset.

Misantropisti on hyvä ja aloittaa itsestään.

Vierailija
8/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lottovoitto täytyisi käyttää luksukseen? Lahjoita pois! Kyllä raha tarvitsijansa löytää.

Vierailija
9/9 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ainakin nykymittapuulla etuoikeutettu jos sinulla on palkkatyö ja vielä sellainen jolla kustantaa niitä perusasioita.

Itse haaveilen lottovoitosta, mihin vaikuttaa se että olen köyhä omaishoitaja, joten mahdollisuuteni parantaa taloudellista toimeentuloamme omin neuvoin ovat niin olemattomat että jopa lottovoitto on realistisempi. Enkä toivo voittavani siksi että voisin elää jossain luksuksessa, vaan nimenomaan siksi että voisin täyttää ne perustarpeet ilman jatkuvaa stressiä siitä miten selvitään tästäkin kuusta.

Lottovoitto on kuitenkin paljon rahaa, joten sen lisäksi haaveilen että voisin toteuttaa rahoilla toimintaa joka tukee yhteisön hyvinvointia, erityisesti heikoimmassa asemassa olevia. Ei rahaa aina tarvitse törsätä itsekkäästi ja luksukseen, sillä voi ja mielestäni myös pitäisi pyrkiä tekemään hyvää.

Uskallan väittää että suurin osa lottoajista pelaa siksi että ovat vaikeassa tilanteessa josta ei ole muuta mahdollista ulospääsyä kuin helvetin hyvä tuuri. Ensisijainen toive on siis se että se köyhyyden helvetti päättyy. Sillä ei sitten ole niin väliä onko se rahasumma juuri tarpeeksi vaiko miljoonia. Varmasti se vähempikin kelpaisi, kunhan kärsimys loppuu.