Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien omakehu somessa huvittaa

Vierailija
06.07.2025 |

Taas yhdellä 30 postausta viikon etelänmatkalta. Miten heidän X osasi uida niin mahtavasti. Hypätä veteen. Käytös oli hyvää. Puhui englantia. Eikö näillä ihmisillä ole ystäviä, joilla lähettää noita videoitaan? Säälittävää. Aina samat postaajat

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä miten lapsiperheissä on aikaa somettaa niin paljon. Itse ehdin kurkata somen tasan aamulla ja illalla nyt kun lapset lomalla. Ehkä oon vain tyhmä kun en ees tajua miten puhelimen vois saada sinne altaalle mukaan tai miksi edes ottaisin sen mukaan? Omassa lähipiirissä ilmeisesti myös samankaltaiset somettajat, koska julkaisuja on suunnilleen juhannuksena ja jouluna 😂

Kyllä sitä vauvapalstalla kannattaa uhriutua, miten ei mitenkään ehtisi postailla someen. 

Vierailija
22/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä miten lapsiperheissä on aikaa somettaa niin paljon. Itse ehdin kurkata somen tasan aamulla ja illalla nyt kun lapset lomalla. Ehkä oon vain tyhmä kun en ees tajua miten puhelimen vois saada sinne altaalle mukaan tai miksi edes ottaisin sen mukaan? Omassa lähipiirissä ilmeisesti myös samankaltaiset somettajat, koska julkaisuja on suunnilleen juhannuksena ja jouluna 😂

No kuulostat vähän tyhmältä, jos tuota et edes tajua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vauvapalstalla kannattaa uhriutua, miten ei mitenkään ehtisi postailla someen. 

Pointti oli, että en ehdi kuvaamaan meidän puuhia ja laittamaan someen reaaliajassa. Nyt on lapset jo nukkumassa, joten surffaan täällä vartin ennen kuin katson yhden jakson sarjaa ja meen nukkumaan. Huomenna sama ralli uudestaan ja never stop the madness 😄

Vierailija
24/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla kuitenkin roikut päivät pitkät, mutta eihän tämä mikään some ole.... 

Vierailija
25/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen kun ei itselläs ole mahdollisuutta lähteä etelään?

Vierailija
26/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuulostat vähän tyhmältä, jos tuota et edes tajua. 

Tungetaanko se puhelin uikkareihin vai kuljetetaanko minigrip-pussissa jotenkin altaalle? Vai eikö se äitiliini siis itse ui, vaan pelkästään kuvaa lapsia altaalla?

Vierailija
27/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli, että en ehdi kuvaamaan meidän puuhia ja laittamaan someen reaaliajassa. Nyt on lapset jo nukkumassa, joten surffaan täällä vartin ennen kuin katson yhden jakson sarjaa ja meen nukkumaan. Huomenna sama ralli uudestaan ja never stop the madness 😄

Onko sulla jotain adhd-lapsia, jos on noin kiirettä koko päivä? 

Vierailija
28/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on sama oikeus postata someen kuin vapaaehtoisesti lapsettomilla on oikeus kertoa velailostaan. Toki lasten yksityisyydensuojasta tulee huolehtia, koska heilläkin on oltava oikeus kieltäytyä somesta. Kukaan alaikäinen on tuskin koskaan pyytänyt että vanhemmat postaisi hänestä jotain someen.

Vierailija
29/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko

Ei ole adhd-lapsia, mutta ei ole puhelin useinkaan kädessä. Silloin kun mennään vaikka ravintolaan syömään, en ota kuvia vaan keskityn syömiseen. Jos mennään uimaan, keskityn uimiseen. Jos mennään kirjastoon, keskityn kirjojen valkkailuun. Ei ole kaistaa jokaisen asian kuvaamiseen, ja ulkomailla sitäkin vähemmän koska on usein vielä enemmän aktiviteetteja kuin arjessa kotona.

Vierailija
30/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sulta jotenkin pois, jos joku kehuu omia lapsiaan? 

Vierailija
31/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seuraat hänen julkaisujaan, jos tuolla tavalla ajattelet hänestä? Seuraat ja sitten naureskelet selän takana. Kuulostat melko kuspäältä. 

Vierailija
32/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi seuraat hänen julkaisujaan, jos tuolla tavalla ajattelet hänestä? Seuraat ja sitten naureskelet selän takana. Kuulostat melko kuspäältä. 

Eikö mene tajuntaan? HÄN pyytää kaveriksi kaikkia. Suuttuu jos ei hyväksytä. Sitten tuuttaa kaikki somealustat (viimeisimpänä LinkedIn) täyteen omia kuviaan. Eikö joku 1-3 postausta riitä? 30 postausta oman lapsen kehumista on täysin rajatonta ja se ei tee meistä muista hänen seuraajiaan eikä kusipäitä. 

Vierailija
33/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sulta jotenkin pois, jos joku kehuu omia lapsiaan? 

Tuo menee aivan yli😂 30 keksittyä kehua per viikko. Eikö kannattaisi kehua suoraan tälle lapselle eikä keulia siellä somessa?

Vierailija
34/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On tässä jotain tehty oikein, kun..." tai sitten vitsin varjolla "miten tulikin opetettua se noin taitavaksi, ihan helisemässähän tässä on, huoh ja vinkvink."

Joo, ei.

Vierailija
35/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mene tajuntaan? HÄN pyytää kaveriksi kaikkia. Suuttuu jos ei hyväksytä. Sitten tuuttaa kaikki somealustat (viimeisimpänä LinkedIn) täyteen omia kuviaan. Eikö joku 1-3 postausta riitä? 30 postausta oman lapsen kehumista on täysin rajatonta ja se ei tee meistä muista hänen seuraajiaan eikä kusipäitä. 

No mitä väliä sillä on, jos suuttuu? Ei ole pakko kaveripyyntöä hyväksyä. En minä ainakaan hyväksy ja pidän kavereina vain läheisimmät. 

Vierailija
36/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit piilottaa hänen julkaisunsa eikä hän tiedä siitä mitään. Lopeta tuo tyhjän valitus. 

Vierailija
37/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että suurin osa on nykyään näitä narsistisia somettajia ja tunteisiin menee niin että heilahtaa.

Vierailija
38/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että suurin osa on nykyään näitä narsistisia somettajia ja tunteisiin menee niin että heilahtaa.

Laitan postauksia hyvin harvoin eikä ole lapsia, mutta en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka valittavat toisten postauksista, kun niitä ei vaan ole pakko katsoa. 

Vierailija
39/41 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit piilottaa hänen julkaisunsa eikä hän tiedä siitä mitään. Lopeta tuo tyhjän valitus. 

Ei tarvitse edes piilottaa. Kunhan scrollaa vain ohi. Itseasiassa nuo facebookit ym oppivat äkkiä mikä sinua kiinnostaa ja mikä ei. Jos luet julkaisun, sinulle näytetään seuraavakin. Jos et edes vilkaise, et näe niitä jatkossa. Mutta noitahan on aloittaja lukenut tarkkaan kun tietää sanamuodot ja muut. Siksi niitä näkeekin sitten lisää. 

Vierailija
40/41 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On tässä jotain tehty oikein, kun..." tai sitten vitsin varjolla "miten tulikin opetettua se noin taitavaksi, ihan helisemässähän tässä on, huoh ja vinkvink."

Joo, ei.

Hehehehheh ne on just tälläisiä! Ulkopuolinen ihminen lomalla tuli ihmettelemään miten meidän lapsi osaakin näin! / On niin hyvät käytöstavat Jep jep