Te joilla ollut nuorempana jokin ideologia/aktivismia, mitä sille kävi kun keski-ikäistyit?
Itse olen liikkunut ikäni syvällä black metal -skenessä. Nyt huomaan 46-vuotiaana etten jaksa kuunnella musiikkia, käydä keikoilla tai ryhmäytyå muiden kanssa. Tunnen tästä surua ja vastarintaa. Yritän mutten jaksa.
Kommentit (11)
Ei mitään käynyt, olen edelleen vegetaristi.
Olen aina kieltäytynyt päihteistä. Nuorenakaan en käynyt kavereiden kanssa baareissa tai yökerhoissa.
Arvojeni mukaan elän edelleen. Ei erityisiä muutoksia, valinnat eivät ehkä vaadi samanlaista pohdintaa käytännön mielessä kun on niin pitkä kokemus.
Eipä ihmeitä ole käynyt, pyrin joskus syömään luomulihaa ja riistaa luonnon monimuotoisuutta tukeakseni. Tulee kohta 40v. etten ole syönyt tehotuotettua lihaa.
Muutkin ideologiat aika lailla ennallaan.
Eläinoikeusasiat alkoivat kiinnostaa teininä ja aloin vegaaniksi sen myötä. Nyt keski-ikäisenä olen edelleen vegaani ja kiinnostunut eläintenoikeukista.
Hurahdin myös teininä bläkkikseen ja kuuntelen sitä edelleen ja käyn keikoilla. Siihen ei kyllä koskaan liittynyt mitään ideologiaa tai aktivismia.
Mä olen edelleen absolutisti. Mitä vanhemmaksi tulen, sen tyytyväisempi olen.
Kävi niin ettei ketään enää kiinnosta idealismini tai sen puute.
Olin uskova kristitty. Nyt olen synkretisti ja animisti.
Olin pienenä luonnonsuojelija, ja mitä vanhemmaksi tulen, sen tärkeämmäksi sen koen.
Ympäristöasiat ovat tulleet yhä tärkeämmiksi ja nykyisin olen vegaani ja mukana (luonnonvaraisten eläinten) eläinsuojeluyhdistyksen toiminnassa.
Putinilla paheni