Mitä hyvää usko on tuonut elämääsi?
Monenlaista voi olla. Itsellä perusta uskossa joka tosin on vähän muuttunut tässä aikain saatossa. En enää paljon lue raamattua ja muutenkin myös tieteeseen uskotaan.
Kommentit (37)
Uskossa on hyvä elää. Sanoi kirppu toiselle.
Uskonto auttoi minua jaksamaan armeijassa, sain arvokkaista vapauksia koska en kuulunut seurakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot tieteeseen, et ole uskossa.
Kyllä kokeelliseen tieteeseen voi uskoa ja samalla uskoa Jumalaan.
Jumala tämän kaiken on luonut ja säätänyt ja antanut ihmiselle sellaiset aivot, että voimme tätä tutkia. Kristinusko on aloittanut maailman tutkimisen. Tätähän nykyinen sekulaari tiedeyhteisö ei voi myöntää.
Toinen asia on sitten kuvitteellinen alkuperätiede, siihen ei voi uskoa jos uskoo Jumalaan. Eli ei voi uskoa evoluutioteoriaan.
Saan srk:sta ilmaisia aterioita ja jakopäivinä ylijääneistä elintarvikkeista osani.
Älä lopeta Raamatun lukemista. Usko näivettyy ja kuolee, jos ei lue Raamattua.
Pyydä vahvistusta uskoosi.
Olin aikanaan seurakuntanuorissa ja aktiivinen uskova. Sieltä löytyi myös vaimo. Hän on hyvin hiljainen ja siivo muiden seurassa, mutta kahden kesken varsinainen seksipeto. Lisäksi varmasti uskollinen. Uskoo myös minun olevan uskollinen, joten voin hänen raamattuleiriensä aikaan huoletta nussia panokaveriani.
Vierailija kirjoitti:
Sama mullekin tuli mieleen. Raamatun luku on leipää millä usko pysyy kurssissa.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan seurakuntanuorissa ja aktiivinen uskova. Sieltä löytyi myös vaimo. Hän on hyvin hiljainen ja siivo muiden seurassa, mutta kahden kesken varsinainen seksipeto. Lisäksi varmasti uskollinen. Uskoo myös minun olevan uskollinen, joten voin hänen raamattuleiriensä aikaan huoletta nussia panokaveriani.
Avionrikkojat eivät peri Jumalan valtakuntaa, elleivät tee parannusta. En tosin usko, että sinulla mitään vaimoa on.
Naapurini Usko on hyvä tyyppi. Tehdään remppahommia ja muutakin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Opin ajamaan fillarilla viiskytluvulla eka kertaa sitä yrittäessäni. Olin noin 8-vuotias silloin. Kyseessä oli kaverin äidin pyörä. Nousin polkimille ja aloin polkea siinä uskossa että kaksi kaveria tuli perässä pitäen pyörää pystyssä tarakasta. Yht'äkkiä he alkoivat nauraa noin 50 metrin päässä takanani. Usko siihen että he auttoivat opetti siis ajamaan fillaria ekalla yrityksellä. Näin ollen uskon ei näköjään tarvitse perustua faktoihin. Se on itse asiassa "vain" todella rento mielentila?
Kuten Jeshuua ben-Joosef sanoi kai eräälle naiselle: Uskosi* on sinut parantanut!
PS. Yogasuutran mukaan usko (shraddhaa) on cittasya [tshittasja] prasaadanam, mielen tyyneys/kirkkaus.
* Tuskin tarkoitti 'kristinuskosi'... : )
Ei yhtään mitään.
Ennemminkin isoa surua ja murhetta ja hyljeksintää.
Siksi olenkin eronnut kirkosta.
Luottamuksen Jumalan johdatukseen elämässä, elämänilon ja kiitollisuuden, rauhan, hyvät elämänarvot, mielekästä tekemistä (messut ym. hengelliset tilaisuudet), hyviä ystäviä, rukouksen avuksi elämään, turvan kuolemassa, kuoleman jälkeisen elämän.
Ainakin nyt nämä, mitkä ensimmäisenä tuli mieleen.
Lähimmäisenrakkauden ja luonnon rakastamisen. Merkityksen ja tarkoituksen elämään. Usko ei lupaa vapautusta elämän haasteista, vaan se luo toivon selvitä niistä.
Armahduksen synneistäni, pelastuksen ja ikuisen elämän!
Toivoa ja ohjausta paremmille vesille.