Mitä hittoa, uusissa puhelimissa ei kuulokeliitäntää??
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Bluetooth..
25 vuotta ollut käytössä!
Vierailija kirjoitti:
Mä hankin tuontapaisen lankakuulokkeita varten
https://www.prisma.fi/tuotteet/110276070/hama-audioadapteri-usb-c-uros-…
Tyhmää kun ei voi ladata samaan aikaan kun käyttää lankakuulokkeita
Mulla on 67 W lataus ja tunnissa saa ,ei välttämättä täyteen, mutta kuunteluaikaa ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten ostamassani Samsung Galaxyssä on kuulokeliitäntä ja tuli myös kuulokkeet puhelimen mukana!
Luulisi vieläkin vastaavia puhelimia saavan, kunhan kiinnittää asiaan huomiota ostaessa. Ei pidä sokeasti mennä sen mukana, mitä markkinoille tungetaan.
Mulla oli puhelimen vanhemmassa mallissa kuulokeliitäntä. Ostin saman merkin saman sarjan uudemman mallin samaa niin ei enää ollutkaan kuulokeliitintä!
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman auton kanssa turhauttavaa, kun piti ostaa joku lisäpalanen musiikin kuuntelua varten, ennen aux piuhalla hoitui. En älynnyt tuota uutta puhelinta ostaessa. Ärsyttää myös, miten usein puhelinta pitää vaihtaa.
Pitää usein vaihtaa, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet ovat langattomia. Olleet viimeiset 15v. Tai enemmänkin
Se vanha kuulokereikä toimi myös aux-reikänä vanhanlaisiin musavehkeisiin. Ei kaikilla ole kotonaan sitä pientä JBLää.
Niinpä, ihme v*ttuilua taas täällä. Itse en ole vaihtamassa hyvin toimivia stereoita mihinkään uuteen p*skaan.
No osta se adapteri, joka muuntaa usb-c portin vanhanmalliseksi piikkipäiseksi. Jeesus miten uusavutonta porukkaa.
Ei vastaa samaa tasoa. Ja lataaminen yhtäaikaa mahdotonta. Jeesus miten tyhmää porukkaa.
siis lataako joku luuria samalla kun kuuntelee sieltä jotakin kuulokkeilla? kuulostaa hyvältä mahikselta saada pikku oikosulku suoraan korviin :D mut joo usb-c liitännän kuulokkeita löytyy monelta valmistajalta, samsungiltakin mm. Maksavat muutaman kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva hifi-harrastaja kelpuuttaa bluetooth äänentoistoa.
Harva hifi-harrastaja kelpuuttaa puhelimen äänentoistoa.
Sitten kyllä, kun on USB-OTG-sovtin ja ulkoinen DAC.
Voithan sinä virittää vaikka minkälaisen kokoelman roikkojohtoja kännykän perään mutta miksi?
Kotona minulla on hiljainen huone, Tiladin pakkaamaton audio ja läppärissä erillinen kuulokevahvistin johon kolmen eri valmistajan kunnolliset avoimet hifikuulokkseet.
Silloin kun kuuntelen Tidalia kännykällä olen liikkeellä, yleensä autossa tai junassa ja suurin yksittäinen hifinautinnon estävä ongelma liittyy taustameluun. Millään muulla ei ole audion laatuun sellaista vaikutusta kuin aktiivisella melunpoistolla eikä edes markkinoiden parhaan melunpoiston kanssa päästä siihen tilaan että yksikään kultakorva erottaisi lankaa Apt X Adaptivesta.
Joten Bosen QuetConfortUltrat päähän ja äänenlaatu on ylivertainen mihinkään lankavirityksen perään kytkettyyn sankakuulokkseeseen verrattuna täysin hintaluokasta riippumatta.
Niin se Apple keksi että voi säästää tuotantokuluissa ja muut lähti taas apinoimaan.
Kyllä nykyään voi hifistellä usb c piuhan kautta. Adaptereitakin saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa. En ole koskaan mitä homokuulokkeita puhelimen kanssa käyttänyt enkä käytä. Köyhä elämä, jos tuollainen vaikuttaa.
Onneksi meistä suurin osa ottaa muut huomioon esimerkiksi julkisessa liikennevälineessä käyttämällä kuulokkeita.
Minä ratkaisen ongelman käyttämällä omaa autoa, en julkisia. Ei täällä maalla mitään julkisia enää juurikaan edes kulje.
3,5mm:n liitännän olemassaolo oli itselleni yksi suurimmista perusteista puhelimen hankinnassa jo 7 vuotta sitten kun olen viimeksi ostanut uuden puhelimen. Vielä liitäntöjä suurempi ongelma on ettei monista puhelimista saa enää akkua irroitettua itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on kaivautunut kiven alta ihmisten ilmoille.
Tervetuloa 2020-luvulle.
2v sitten ostetussa samsungissa vielä on kuulokeliitäntä.
Minkä muinaosmuiston olet ostanut?
Yli 10 vuotta sitten ostamassani ei moista enää ollut. Tosin ostankin aina sieltä lippulaivapäästä puhelimeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva hifi-harrastaja kelpuuttaa bluetooth äänentoistoa.
Harva hifi-harrastaja kelpuuttaa puhelimen äänentoistoa.
Sitten kyllä, kun on USB-OTG-sovtin ja ulkoinen DAC.
Kuka urpo tahtoo kuunnella hifitasoista musiikkia kännykällä voi helvata.
Enemmän minua korpeaa se, että puhelimista poistettiin radiosiru samassa hässäkässä. Se tarvitsi ulkoisen antennin eli kuulokkeet
Hienoa, kun NYT oikeasti pitäisi olla kaikilla käytettävissään perusradio, kiitos maailmantilanteen...
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua korpeaa se, että puhelimista poistettiin radiosiru samassa hässäkässä. Se tarvitsi ulkoisen antennin eli kuulokkeet
Hienoa, kun NYT oikeasti pitäisi olla kaikilla käytettävissään perusradio, kiitos maailmantilanteen...
Milläs kuuntelet sitten kun akku loppuu ja latausmahdollisuudet siinä tilanteessa erittäin rajalliset?
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä kuulokkeet ovat langattomia eli Bluetooth -liitäntä.
Niin, että VOI muutkin kuunnella että mitä kuuntelet tai puhut puhelimeen, MAHTAVAA?
Vierailija kirjoitti:
3,5mm:n liitännän olemassaolo oli itselleni yksi suurimmista perusteista puhelimen hankinnassa jo 7 vuotta sitten kun olen viimeksi ostanut uuden puhelimen. Vielä liitäntöjä suurempi ongelma on ettei monista puhelimista saa enää akkua irroitettua itse.
Samsung xcover -mallistosta löytyy 3.5mm "jack" liitäntä ja akun saa irti. Lisäksi iskun- ja kosteuden kestävä. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että VOI muutkin kuunnella että mitä kuuntelet tai puhut puhelimeen, MAHTAVAA?
Jos et tiedä mikä on bluetooth niin googlaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävitä koko puhelin, jos et osaa estoa bluetoothiin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsung xcover -mallistosta löytyy 3.5mm "jack" liitäntä ja akun saa irti. Lisäksi iskun- ja kosteuden kestävä. Suosittelen.
Tämä👍 uusin malli on todella hyvä, ei ole rautakaan huono. Fakta tieto
Aah, puhelinkopit... Aina pieni jännitys, toimiiko puhelin vai onko siitä johdot katkottu, ja onko riittävästi kolikoita mukana. Kopissa haisee kusi melkein saletisti, ja puhelinluetteloa ei ole (enää). Lasiseinään tussilla tihrustettu teksti "Liisa antaa ja puhelinnumero". Kyllä puhelinkoppeja saisi olla edelleen!