Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joidenkin kirppismyyjien käsittämätön ylihinnoittelu. Pieni peilipylväs kasarilta 50e,koetin tinkiä ja myyjä suuttui. Sanoin maksan 20e

Vierailija
06.07.2025 |

Ei tullut kauppoja. Toinen mieleen tuleva tapaus kun kun laatikollinen joulukoristeita, eli jotain halpoja muovisia kuusenpalloja ym  oli  40e.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun Iltascheisse tai vastaava julkaisee klikkiotsikon "Tarkista löytyykö sinun kotoasi tämä joka €5000 arvoinen harvinaisuus" ovat kirppikset ja tori.fi seuraavat puoli vuotta väärällään ongelmajätettä jota ei saisi laittaa edes roskikseen.

Niin, eihän tämä mun honkkarista '92 vitosella ostettu kiinalainen kukkamaljakko oikeastaan muistuta pätkääkään sitä iltiksen jutussa ollutta Sarpanevan Hiidennyrkkiä mut se on kans lasia ja vintagea joten laitetaan varmuuden vuoksi hinnaksi 500€ ettei kukaan tinkijämulqqu vaan vie multa mitään arvotavaraa pilkkahintaan. Ja minähän en tingi!

Vierailija
22/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asunto täynnä ilmaista tavaraa Tukhomassa.Ei kukaan osta mitään.  Arvotavarasta puhun. Pakko vaan tyhjentää.Nytkin noin 30 mukia plus parikymmentä espressokuppia  Rosenthal, pyytänyt 47 euroa.Nyt nappasi Pöytä ja sivupöytä ilmaiseksi , ei kelpaa.Hinta oli 27 tuhatta Ruotsin kruunua,Uudenveroiset. Ei kukaan huoli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä olin ostamassa Tori.Fi:n kautta just sellaista norsua värinokkoseni alle. Kuva oli vähän epäselvä,hintapyynti 15euroa.

Kun menin sinne asunnolle niin siellä oli likaista,sotkuista ja vastassa hieltä haiseva naikkonen joka lähes tunki sen norsun miun syliini että "tässä tää ja anna rahat!". ONNEKSI  päätin tutkia sillä norsussa  oli iso halkeama ja tahroja,kuin sen päälle olisi kadettu kahvia. Joo voihan sen pestä mutta miten se halkeama?!  Ilmoitin etten osta,naikkonen sanoi että ok  mutta 7 ihmistä on kiinnostunut. OK, myy heille sitten,heippa.

Viikkoa myöhemmin tuli viesti  "Jos norsu kiinnostaa yhä voin myydä 12 euroa". Mihinkä ne 7 kiinnostunutta katosivat :D

Vierailija
24/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses kaikkea paskaa tekin laahaatte kotiinne. Norsuja.. voi v i t t u eikö ole jo tarpeeksi norsua kotona.

Ja kamelin myös. Ei ollut ennen tullut vastaan kamelin mallista posliinista kukkatelinettä, norsuja vain,joten ostin. Nyt täällä on viisi  norsua ja kameli. Älä pelkää, en kutsu kylään.

😂

Vierailija
25/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jokainen ymmästäisi, että se on myyjän ihan oma asia ja päätös, mihin hintaan haluaa tavarastaan luopua?

Vierailija
26/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tori.fi peilipylväät n.50e

Minä ostin omani  vanhaa tavaraa (kuolinpesiä ym) myyvästä kaupasta ja maksoin10e.

Vierailija
27/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viisikymppisenä iskenyt nostalgian nälkä joten haalin asuntooni kaikkea tässä jo mainittua ja enemmänkin kuten peilipylväitä,,itkevä clowni tauluja,koristeviuhkoja. Ja olen huomannut että on kaksi eri ihmisryhmää: osa antaa ilmaiseksi että hakekaa nyt joku nämä kasarirojut pois,osa taas myy ja saattaa pyytää liioteltua summia tyyliin just peilipylväs melkein satasen. Tai haljennut norsu viiskymppiä.  Kuvitellaan että ostaja on epätoivoinen ja typerä.

Mikään ei ole niin rasittava ihmistyyppi kuin nää jotka kuvittelee tavaroilleen jotain ihan tähtitieteellistä arvoa vain siksi että ne ovat olleet hinnoissaan joskus 20 vuotta sitten tai koska tunnearvo. Tiedän, koska mieheni on juuri näitä. Jostain ruminta mahdollista ysäriestetiikkaa edustavasta maustehyllystä pitäis saada nyt melkein sama kuin mitä itse maksoi siitä silloin uutena kun "tää on ihan Askosta kuitenkin". Ja sinnikkäästi myy jotain retroa ruokailuryhmää sadoilla euroilla koska osti sen itse vintagena helvetin kalliilla eikä suostu myöntämään että tuli alun perin maksaneeksi aivan järjettönästi ylihintaa eikä ole mitään toivoa saada edes puolta siitä summasta ellei löydy joku toinen yhtä hölmö jostain. 

Vierailija
28/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintapoliisin pitäisi saada kaikki sillä hinnalla minkä hän itse on valmis maksamaan. Maailma ei vaan toimi näin.

Itse asiassa se toimii just niin. Tuotteen todellinen arvo on se, minkä joku on siitä valmis maksamaan. Voit pyytää krääsästäsi ihan mitä tahdot, mutta sitten on todennäköistä että se jää myymättä. 

Se oikea hinta on harvoin se naurettava summa mitä joku ensimmäiseksi tarjoaa. Itse en myy krääsää lainkaan vaan vain priimaa tavaraa, joka on jäänyt itselleni tarpeettomaksi. Vaikka laitat kuinka halvan hinnan niin aina joku tarjoaa selvästi vähemmän. Ei ensimmäiseen tarjoukseen tarvi suostua. Ja kaikki on aina menneet kaupaksi.

Vierailija
29/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että jokainen ymmästäisi, että se on myyjän ihan oma asia ja päätös, mihin hintaan haluaa tavarastaan luopua?

Juu ja ostajan päätös, mitä hän on valmis maksamaan. Sellaista se on se markkinatalous. 

Vierailija
30/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja ostajan päätös, mitä hän on valmis maksamaan. Sellaista se on se markkinatalous. 

Juuri noin! Jos nämä kaksi hintaa ei kohtaa, niin ei kauppoja synny. Turha siinä on ostajan olla vihainen myyjälle, eikä myyjän vihainen ostajalle.

Vierailija
31/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostajat sitten vinkuu jatkuvasti, jos eivät saa tavaraa haluamallaan hinnalla? Myyjällä on joku hintaraja minkä alle ei myy ja ostajan on vaan syytä hyväksyä se. Ihme kuvittelua, että myyjän pitäisi luopua tavarasta hinnalla millä hyvänsä. 

Vierailija
32/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ostamaan 50 luvun arabian vatia.Onnellinen, kunnes näin että se oli rikki ja hintapyyntö huima ajatellen kuntoa. 

Vierailija
33/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostajat sitten vinkuu jatkuvasti, jos eivät saa tavaraa haluamallaan hinnalla? Myyjällä on joku hintaraja minkä alle ei myy ja ostajan on vaan syytä hyväksyä se. Ihme kuvittelua, että myyjän pitäisi luopua tavarasta hinnalla millä hyvänsä. 

Kuka nyt on vinkunut jatkuvasti ja missä? Ei minulle ole mikään henkilökohtainen tragedia, jos kaupat jää toteutumatta siksi että myyjä haluaa tavarastaan hintaa jonka katson olevan järjetön. Saatan jopa todeta, että tulipa halvaksi tämä ostosreissu eikä tarvitse raahata kotiin mitään. En ole kovinkaan fiksoitunut tavaroihin. Se ei silti tarkoita, etteikö posketon hinnoittelu saisi huvittaa tai että sitä ei saisi yhtään ihmetellä. Vapaa maa. 

Vierailija
34/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt viikonlopun aikana Lahden vierailullani viidellä eri kirppiksellä. Jokainen pulju täynnä sellaista roskaa, että jos olisi roskalavan tuonut eteen ja tyhjentänyt kaikki pöydät sinne, niin kukaan ei olisi rahallisesti mitään menettänyt.

Kymmenisen vuotta sitten naureskelin Tiimarin roskaa myyville yksilöille ja nyt se Tiimarin roska oli ykköslaadun tavaraa kaiken sen kierrätysjätteen keskellä. Ja hinnat olivat mielikuvituksellisia, etten sanoisi.

Vierailija
35/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintapoliisin pitäisi saada kaikki sillä hinnalla minkä hän itse on valmis maksamaan. Maailma ei vaan toimi näin.

Itse asiassa se toimii just niin. Tuotteen todellinen arvo on se, minkä joku on siitä valmis maksamaan. Voit pyytää krääsästäsi ihan mitä tahdot, mutta sitten on todennäköistä että se jää myymättä. 

Mutta juju on siinä, että et ole ainoa ostaja.

En ole myymässä mitään kasari-pellejä, mutta kerta toisensa jälkeen on käynyt niin, että joku tinkijä pilkkaa "et sä tosta vitosta enempää saa" ja sitten se tuote meneekin pyytämälläni hinnalla. Sitähän en tiedä, jos myyn heti ensimmäiselle tinkijälle.

Tinkaaminen itsessään ei ole ikinä merkki mistään "todellisesta hintatasosta". Jotkut tinkaavat ihan periaatteesta, on kyseessä sitten vaikka mikälie Chanelin laukku, se olisi saatava kahdella eurolla ja piste. Ja jobbarit tinkaavat erityisen aggressiivisesti, juuri siihen vastenmieliseen "et sä tyttö tästä euroa enempää saa" tyyliin.

Vierailija
36/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ottanut kirppiksillä kuvia kun tyhjiiä jugurttipurkkeja,kusen polttamia alushousuja ja vanhoja Anttilan kuvastoja myynnissä :D

No nämä on sitten eri juttu. Takana on usein mt-ongelmaa tai dementiaa, ei siinä minusta ole kauheasti nauramista.

Vierailija
37/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
38/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% on tinkimissääntö. Mä laitan aina 10% lisää hintaan minkä haluan tuosta syystä

Vierailija
39/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Arvo on se, minkä joku on valmis maksamaan.

Arvo ei ole se, minkä SINÄ olet valmis maksamaan.

Vierailija
40/42 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain kirpputorilla oli myynnissä kasa erittäin kauhtuneita pelastusliivejä. Viikosta toiseen (ehkä kirppariyriytäjän pöytä?)

Saimme uudet stockmannilta samalla hinnalla. Taisi tosin olla alekampanja.