Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhutaan työ"kavareista"?

Vierailija
06.07.2025 |

Ei ne mitään kavereita ole, unohtavat viikossa jos lähdet firmasta

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö sitten ole tekemisissä entisten työkavereiden kanssa? Kyllä mulle on jäänyt ihan jokaisesta työpaikasta joku kaveri jonka kanssa nähdään silloin tällöin kun tulen Suomeen käymään.

Off topic: tää kun tuun suomes käymään on niin ihq humble bragging vastaus q olla ja voi. Cringe level 90-luku. 

Vain siinä tapauksessa, että itse ajattelet ulkomailla asumisen olevan jotenkin hienompaa.

Vierailija
22/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa on käteviä sanoja co worker tai fellow traveller. 

Kanssamatkustaja on lyhyt ja selvä. Samassa koneessa tai seurueessa matkustava, joka ei ole puhujan kaveri.

Coworkerista voisi muokata vaikka koutserin, joka tosin on ehkä liian lähellä koutsia eli valmentajaa.

Kyllähän kieleen tulee jatkuvasti uusia sanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kimppa duunari?

Vierailija
24/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö sitten ole tekemisissä entisten työkavereiden kanssa? Kyllä mulle on jäänyt ihan jokaisesta työpaikasta joku kaveri jonka kanssa nähdään silloin tällöin kun tulen Suomeen käymään.

Off topic: tää kun tuun suomes käymään on niin ihq humble bragging vastaus q olla ja voi. Cringe level 90-luku. 

Vain siinä tapauksessa, että itse ajattelet ulkomailla asumisen olevan jotenkin hienompaa.

K Mutta, muuttuuko viestin sisältö?: 

- Ettekö sitten ole tekemisissä entisten työkavereiden kanssa? Kyllä mulle on jäänyt ihan jokaisesta työpaikasta joku kaveri jonka kanssa nähdään silloin tällöin. -

Vierailija
25/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kollega

Vain kauppakeskusten vartijat kutsuvat toisiaan kollegoiksi

Vierailija
26/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö viihdy siellä ulkomailla ? Miksi roikut luusereiden vauva-sivustolla ? Olet todella säälittävä.

Vierailija
27/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K Mutta, muuttuuko viestin sisältö?: 

- Ettekö sitten ole tekemisissä entisten työkavereiden kanssa? Kyllä mulle on jäänyt ihan jokaisesta työpaikasta joku kaveri jonka kanssa nähdään silloin tällöin. -

Vielä asteen verran pahempia on ne, jotka jättää ä ja ö pilkut pois, jotta tulisi selvaksi etta tata viestia nyt kirjoitetaan taalta rapakon takaa. 

Vierailija
28/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuvasi suomen yhdellä lauseella. Maabrändin mainoslause on siinä. Ei ihme, että tämä maa on tässä tilassa.

Vierailija
29/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit on kavereita, ei niistäkään tosi paikan tullen ole iloa. Sitä varten on ystävät, eikä työystäviä olekaan.

Vierailija
30/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä puhutaan työystävistä. Ihan syystä. Jotkut tuntuvat kuin perheenjäseniltä. Rakkaita ja tärkeitä ihmisiä. Olen kiitollinen työpaikastani. 

Vierailija
31/31 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä välttelen oikein aktiivisesti tätä, kun se aina menee sitten vaan niiden työasioiden muisteluun. Haluan mennä eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi