Mikä ikäluokka laittaa somessa joka lauseen perään 👍?
Tämä keskustelutyyli antaa jotenkin vajaan mielikuvan kirjoittajasta. Peukku ei ole pilkku!
Kommentit (29)
Minä laitan peukkuja 👍
Ja muitakin hymiöitä.
Ne on tulleet tavaksi jo joskus silloin +20v sitten kun chatit ja hymiöt yleistyi. Teineiltäni olen ymmärtänyt että noloa on, mutta laitan silti.
Enpä ole koskaan nähnyt tuollaista, että joka lauseen perään peukkua. Sen sijaan pelkällä peukulla vastaaminen WhatsApp -viestiin on yleistä, eikä katso ollenkaan ikäryhmää, sosiaalista statusta tai asiayhteyttä. Kätevää, jos on kiire, eikä varsinaisesti ole muuta asiaa kuin kuittaus. Voi se olla joidenkin mielestä ärsyttävääkin.
Minun tytärtäni huvittaa, kun vastaan pelkällä peukulla whatsapp viestiin tarkoittaen, että asia on ok. Jos vaikka ehdottaa jotain tapaamispaikkaa ja aikaa ja vastaan siis pelkällä peukulla ja tarkoitan sillä, että on ymmärretty ja sopii. Miten siihen teidän mielestä pitäisi vastata? Kirjoittaa, että ok vai? Mutta en ole ikinä nähnyt että peukkuja olisi joka välissä, en minkään ikäisten viesteissä. Olen 72.
Jotain nuorisotyyliä. Peukunkäyttäjät.
Nuoremmst laittavat sen usein veetuilun perään (ns. aggressiopeukku, toimii myös passiivisaggressiivisena reagointiemojina), kun taas vanhempi ikäluokka käyttää sitä enemmän ihan turhanpäiten viestiään jotenkin korostamaan.
Peukku tarkoittaa alunperin että "nyt jöpöttää".
Minä veikkaan 20-55v.