Mirella purskahti itkuun ja jätti festarikeikkansa kesken Näinkö vähän nykyartistit kestävät painetta?
Mirella, artistinimeltään tunnettu Mirella Roininen, 20, keskeytti festarikeikkansa Wanaja-festivaaleilla Hämeenlinnassa. Hän poistui lavalta kahdesti, yrittäen ensin jatkaa esiintymistään, mutta purskahti lopulta itkuun kesken kappaleensa eikä kyennyt enää jatkamaan. Mirella ilmoitti yleisölle jaksamisensa olevan koetuksella ja että hänen mielenterveytensä ei juuri nyt kestä keikan jatkamista.
Onko nykyajan nuorista artisteista tullut liian hauraita? Yleisö maksaa lipuistaan isoja summia ja joutuu katsomaan, kun artisti purskahtaa itkuun ja keskeyttää keikan, koska jaksaminen on koetuksella. Artisteilta vaaditaan tietysti paljon, mutta tämä menee jo naurettavaksi. Jos ei pää kestä, miksi lähteä ollenkaan lavalle itkemään ja pilaamaan ihmisten iltaa?
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pystynyt laulamaan flunssan takia ja oli harmissaan, kun piti keskeyttää ja perua keikka. Ihan uskomaton kiusaamisketju, aikuiset ihmiset. 🙄
Jos on harmissaan flunssan takia, tuskin purskahtaa itkuun. Ne itkut itketään siellä esiripun takana, ei yleisön eteen mennä epäonnistumaan ja näyttämään väsymystään. Jos ääni kertakaikkiaan pettää, keikka täytynee vetää loppuun playbackina.
Joo, ei tunteita kuulu näyttää!! Piiloon vain, ja pois aito kohtaaminen yleisön kanssa.
Artistin kuuluu herättää tunteita yleisössä musiikkinsa ja tekstiensä kautta. Ei alkaa itse itkeä lavalla. Tämä on opetettu jo opintojen alkuvaiheessa.
t. Esiintyvä taiteilija itsekin
Sille on sitten syynsä miksi Mirella on tähtilavoilla ja sä et. Kateus ei ainakaan musiikkia kaunista.
Suomalainen musiikkiskene on muuttunut kertakäytöksi. Hyvällä tuurilla muutama hitti ja sitten seuraavana tai viimestään sitä seuraavana vuotena on joku uusi ceebeedee tekemässä hittejä. Ketä näistä nykyisistä staroista muistetaan edes viiden vuoden kuluttua? ne samat haloo helsingit ja apulannat on kuitenkin festareilla silloinkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Aina ne jaksamisen rajat ei oo selvillä, ja jotku yrittää vaikkei täysin jaksaiskaan. Kumpi parempi, jättää yrittämättä ja "pilata" ihmisten ilta, vai yrittää, epäonnistua ja "pilata" ihmisten ilta?
Järjestäjän homma antaa ihmisille rahat takaisin. Ne järjestäjä voi sitten periä Mirellalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" En pystynyt tekemään työtäni niin kuin olisin halunnut, eli siis ääneni ei toiminut. Minulla meni hermot siihen ja olin pettynyt itseeni. Harmitti, että en pystynyt antaa sitä mitä yleensä annan. En pystynyt luottamaan ääneeni, koska on tämä tyhmä flunssa, Mirella kertoo."
Eli itku pääsi kun ei saanut ääntä tulemaan. Ihan ymmärrettävää. Kyllä minuakin harmittaisi jos vaikka nyt sairastuisin flunssaan kun ensi viikolla on töissä ison projektin deadline ja sitten perään alkaa loma. Tykkään kovasti työstäni ja haluan hoitaa sen hyvin.
hah Haa mitä bulshittiä! Ihmiset on videointi missä sanoo että sen mielenterveys ei kestä! Ääni kulki keikalla hyvin, mut ei pystyny laulamaan, kun pää ei kestänyt. Näin sanoi ite. Ja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pystynyt laulamaan flunssan takia ja oli harmissaan, kun piti keskeyttää ja perua keikka. Ihan uskomaton kiusaamisketju, aikuiset ihmiset. 🙄
Jos on harmissaan flunssan takia, tuskin purskahtaa itkuun. Ne itkut itketään siellä esiripun takana, ei yleisön eteen mennä epäonnistumaan ja näyttämään väsymystään. Jos ääni kertakaikkiaan pettää, keikka täytynee vetää loppuun playbackina.
Joo, ei tunteita kuulu näyttää!! Piiloon vain, ja pois aito kohtaaminen yleisön kanssa.
Artistin kuuluu herättää tunteita yleisössä musiikkinsa ja tekstiensä kautta. Ei alkaa itse itkeä lavalla. Tämä on opetettu jo opintojen alkuvaiheessa.
t. Esiintyvä taiteilija itsekin
Sille on sitten syynsä miksi Mirella on tähtilavoilla ja sä et. Kateus ei ainakaan musiikkia kaunista.
Mistä sinä tiedät, millä lavoilla (ja genrellä) minä olen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että nuorena aloittaneen herkän tytön on vaikea kasvaa vanhemmaksi esiintyjänä,kun pitäisi imagoa muokata aikuisemmaksi. Yhtäkkiä pitäisi olla muka niin seksikkäissä asuissa, oikea lady domina jne. Kunpa pysyisi omana itsenään vain, eikö yrittäisi mitään kenenkään käskystäkään.
Moni tykkää Mirellasta siksikin, kun on aito ja kunnollinen, ei mikään hutsupelle.
Moni meistä on herkkä. Silti ollaan vastuussa elämästämme. Ei sitä herkkyyttä ja nuoruuttakaan voi aina aseena käyttää.
"Meillä kaikilla on kuule rajoitteemme", eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Show must go on!
Esiintyvä taiteilija menee lavalle vaikka oma lapsi olisi juuri kuollut. Näin teki Kristiina Elstelä TKK-kilpailussa koska vielä on jollain työmoraalia.
Aina näillä pennuilla on jotain ongelmia; nykyään näyttää mielenterveysongelmat eli laiskuus olevan muodissa.
Mistä luulet parhaiden artistien ammentavan kaiken upeutensa ja luomisvoimansa? Herkkyydestä!
Mirellan elämänkaari on vielä kaukana Elstelän iästä ja kokemuksesta. Moni erityisen herkkä oppii kovettamasn itsensä elämän myötä. Samalla luovuudesya menettää jotakin.
Lopeta jo tuon herkkyyden toitottaminen.
Sinähän sen aloitit, ja jatkoit herkkyyden alas painamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on harmissaan flunssan takia, tuskin purskahtaa itkuun. Ne itkut itketään siellä esiripun takana, ei yleisön eteen mennä epäonnistumaan ja näyttämään väsymystään. Jos ääni kertakaikkiaan pettää,
Millä lavoilla? Just itki ittensä pois lavoilta!!
"Mistä sinä tiedät, millä lavoilla (ja genrellä) minä olen?"
Mä käyn kuuntelemassa sua lähiön räkälässä. Soitat vähän väärässä sävellajissa ja musiikissasi on persuhtava vivahde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on armotonta suhtautumista. Miksi?
Kateus. Raikas, nuori, herkkä, aito, ihana ääni jota ei monella ole. Siinä sitä mitä moni ei koskaan ollut tai ole.
Lopeta jo.
Sinä voisit lopettaa. Mitä varten roikut tässä keskustelussa moittimassa nuorta artistia, joka tarvitsisi sinulta ennemminkin kannustusta? Mene pois omiin puuhiisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kuuntelemassa sua lähiön räkälässä. Soitat vähän väärässä sävellajissa ja musiikissasi on persuhtava vivahde.
Johan ne persutkin tuli sieltä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ne persutkin tuli sieltä 😂
Vedenkestävästä persusta ei voi erehtyä🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ne jaksamisen rajat ei oo selvillä, ja jotku yrittää vaikkei täysin jaksaiskaan. Kumpi parempi, jättää yrittämättä ja "pilata" ihmisten ilta, vai yrittää, epäonnistua ja "pilata" ihmisten ilta?
Järjestäjän homma antaa ihmisille rahat takaisin. Ne järjestäjä voi sitten periä Mirellalta.
Tässä ei kuulemma ihmiset saa mitään korvausta, kun festari kyseessä, periaatteella näitä sattuu näköjään.
Youtuben puolella oon törmännyt joihinkin haastatteluvideoihin joissa hän on ja herkältä todellakin vaikuttaa. Ottanut äitiäänkin puheeksi niissä videoissa, joten liian nuorena alkanut liian isosti esiintymään. Sympaattinen tyttönen.
Vierailija kirjoitti:
kyllähän behmikin itki pari vuotta sitten kesällä keikalla
Oliko se sitten se Miki Liukkosen tapaus vai miksi? Jos niin hiukan eri asia ehkä.
jep, näitä on töissä riittämin "mua on ahdistanut nyt pari päivää, parempi olla nyt muutama päivä saikulla"..joo-o..niin meitä muitakin ahdistaa. Ja se kotona istuminen sitä ahdistusta nyt harvemmin poistaa.