Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosalista on tullut monille naisille pelkkä esiintymislava jossa keulivat puolialasti - miksi pitää provosoida?

Vierailija
05.07.2025 |

Ilta-Sanomissa on artikkeli joka käsittelee kuntosalien pukeutumiseen ja käyttäytymiseen liittyviä kysymyksiä sekä seksuaalista häirintää, jota suomalaiset ovat kokeneet saleilla. Erityisesti keskustelua herättävät pienet ja paljastavat vaatteet, kuten rintsikkatopit ja lyhyet shortsit. Jutussa osa haastatelluista kertoo kokeneensa häirintää, kuten tuijotusta, epäasiallisia kommentteja sekä fyysistä koskettelua. Samalla mielipiteet jakautuvat siitä, missä menee sopivan salipukeutumisen raja ja milloin pukeutuminen voidaan nähdä itseään tai muita häiritsevänä.

Kuntosalit ovat muuttuneet esittelylavoiksi, joissa haetaan huomiota mahdollisimman vähissä vaatteissa. Jutussa haastatellut valittavat häirinnästä, mutta jos pukeutuu lähes alusvaatteisiin, niin mitä muuta voi odottaa? Eikö kuntosalille pitäisi mennä treenaamaan, eikä esittelemään kehoaan tai aiheuttamaan kiusallisia tilanteita muille kävijöille?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken viehattävemmät siskot ei käy saleilla. Kynis.mi

Vierailija
82/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla taas joku vain suomi jutut. Olen ulkosuomalainen ja salilla jossa käyn kaikilla naisilla joita olen nähnyt on ollut pitkät trikoot ja ihan normaali toppi, eihän kukaan halua olla ihokontaktissa niihin laitteisiin.

En nyös ole koskaan nähnyt kenenkään ottavan kuvia, puhelimet pidetään yleensä niille tarkoitetuilla pöydillä tai tasoilla. Kukaan ei esittele itseään tau tuijottele toisiaan vaan keskitytään siihen omaan tekemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse miettiä miltä näytän vaatteissani tai tuijottaako joku, kun käyn naisten salilla.

Hehehe! Naisille koko elämä on yhtä missikisaa - nimenomaan naisten parissa. 

Vierailija
84/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla taas joku vain suomi jutut. Olen ulkosuomalainen ja salilla jossa käyn kaikilla naisilla joita olen nähnyt on ollut pitkät trikoot ja ihan normaali toppi, eihän kukaan halua olla ihokontaktissa niihin laitteisiin.

En nyös ole koskaan nähnyt kenenkään ottavan kuvia, puhelimet pidetään yleensä niille tarkoitetuilla pöydillä tai tasoilla. Kukaan ei esittele itseään tau tuijottele toisiaan vaan keskitytään siihen omaan tekemiseen.

Ei tämä mikän oikea ongelma ole. Joku on taas keksinyt yhden naisten haukkumisketjun. 99 % salilla käyvistä naisista käyttää trikoita ja jotain paitaa. Tosin pahimmat tiukkikset haluavat kieltää ne ihan tavalliset trikootkin liian paljastavina. Itse vihaan urheillessa löysiä vaatteita ja joku paksu hiestä märkä collegekangas on superyök. Tekniset tyköistuvat on parhaat, vaikka mulla on sitä kammoksuttua rasvaakin vyötäröllä. 

Vierailija
85/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkekoot vaikka alasti. Ketä kiinnostaa. Salilla ollaan treenaamassa omaa treeniä. Jos joku katsoo toista noin hui kauheaa.

Vierailija
86/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikkatoppi ja lähes lahkeettomat shortsit. Sitten ihmettelevät katseita.

Vierailija
87/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa häiritä eniten kateellisia tanttoja nämä tyttöset pikkuvaatteissa pyllistelemässä miesten nähden.

Oletko jotenkin vajaa?

Touche!

Vierailija
88/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskity siellä kuntosalilla omiin tekemisiisi äläkä kyttää muiden tekemisiä, pukeutumista ja olemusta. Minun mielestäni kuntosali on paikka missä jokainen saa olla oma itsensä kunhan on jotain päällä ja on  huolehtinut ennen salille tuloa hygieniastaan eikä käytä liikaa mitään hajusteita. Jos kokee salilla jotain itseensä kohdistuvaa häirintää tulee ottaa asia puheeksi kuntosalin henkilöstön kanssa ja he voivat kyllä tarpeen vaatiessa antaa häirinnän aiheuttajalle palautetta tai jopa porttikiellon kuntosalille.

Millä tavalla se ei ole häirintää, jos tullaan aivan liian paljastavissa trikoissa pyllistelemään naaman eteen? Pyllistelkööt rauhassa, mutta ei tarvitsisi hakeutua muiden ihmisten naaman eteen.

Jos miehet kireissä speedoissa tulisivat treenaamaan naisten naamojen eteen, sitä pidettäisiin seksuaalisena häirintänä, mutta naisten kohdalla ohjeeksi annetaan keskittyminen siihen omaan treeniin ja pyyntö katsomaan muualle, jos häiritsee. 

Vierailija
89/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten kuljin salin ohi ja siellä teinit treenasi rintsikoissa... Ihana saada toisten hiet siitä sitten, jotenki epähygieenistä ja ällöä.. ei miehetkään treenaa missään yli kireissä pikku kalsareissa..

Monella salilla, esim SATS Elixia, on rintsikoissa treenaaminen ja ilman paitaa treenaaminen kielletty, juuri tuon hien takia. 

Vierailija
90/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei kaikki ole kuollut, luonnossakin linnut keikuttavat pystöään kun siltä paikalta panee😁

Vierailija
91/91 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pyyhin laitteen harjoittelua ennen ja jälkeen desintifiointiaineella, jota on salilla tarjolla suihkupulloissa. Ihan sama vaikka joku harjottelee ilman paitaa.