Kuntosalista on tullut monille naisille pelkkä esiintymislava jossa keulivat puolialasti - miksi pitää provosoida?
Ilta-Sanomissa on artikkeli joka käsittelee kuntosalien pukeutumiseen ja käyttäytymiseen liittyviä kysymyksiä sekä seksuaalista häirintää, jota suomalaiset ovat kokeneet saleilla. Erityisesti keskustelua herättävät pienet ja paljastavat vaatteet, kuten rintsikkatopit ja lyhyet shortsit. Jutussa osa haastatelluista kertoo kokeneensa häirintää, kuten tuijotusta, epäasiallisia kommentteja sekä fyysistä koskettelua. Samalla mielipiteet jakautuvat siitä, missä menee sopivan salipukeutumisen raja ja milloin pukeutuminen voidaan nähdä itseään tai muita häiritsevänä.
Kuntosalit ovat muuttuneet esittelylavoiksi, joissa haetaan huomiota mahdollisimman vähissä vaatteissa. Jutussa haastatellut valittavat häirinnästä, mutta jos pukeutuu lähes alusvaatteisiin, niin mitä muuta voi odottaa? Eikö kuntosalille pitäisi mennä treenaamaan, eikä esittelemään kehoaan tai aiheuttamaan kiusallisia tilanteita muille kävijöille?
Kommentit (91)
Ent.pääministerikin tykkää poseerata rintaliivitopissa.
Kuka uskaltaa perustaa salin jonne ei tulla puoli alastomana?
Näisten geneettiseen perimään kuluu esittäytyä mahdollisimman edullisesti. Se ei ole kulttuurin tai hetkellisen muodin tuomaa, vaan biologisesti määräytynyt. Siinä ei ole mitään sopimatonta. Siihen kuuluu myös salailu, ettei muka ole koristautunut toista sukupuolta, vaan 'itseä varten'.
Tämä peli on osa evoluutiossa vakiintunutta kosiskeluriittiä, piti siitä sitten tai ei. Geenit, jotka määräävät sen, toteuttavat vastaavan käyttäytymisen ja pelin myös vaatteiden valinnassa, vaikka nämä geenit ovat jo vakiintuneet kaukaisena aikana, jolloin vaatteita ei vielä ollut. Kynis.mi
Taitaa häiritä eniten kateellisia tanttoja nämä tyttöset pikkuvaatteissa pyllistelemässä miesten nähden.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa häiritä eniten kateellisia tanttoja nämä tyttöset pikkuvaatteissa pyllistelemässä miesten nähden.
Oletko jotenkin vajaa?
En kylläntiedä, mutta herää kysymys käyttekö siellä tiirailemassa naisia vai treenailemassa?
Minä nimittäin vedän tiukkaa treeniä ja niin näyttää muutkin tekevän - tytötkin. Välillä näitä kännykän räplääjiä lepäilee siellä laitteissa mutta on niissä kunpaakin sukupuolta. Tarvittaessa menen kysymään että saisko tehdä sarjan siinä laitella, menevät sitten toiselle laitteelle istumaan. Varmaan tehokasta treeniä mutta salimaksun nekin maksaa niin istukoot
Tuijottelen näitä kyllä ihan kadullakin, eikä tuijotus ole mairittelevaa vaan myötähäpeää ja olen homo, niin ei voisi vähempää kiinnostaa naiset lastenvaatteet päällä joten jos joku loukkaantuu mun tuijottamisesta, niin kannattaa katsoa peiliin seuraavan kerran ennen kuin astuu ovesta ulos.
Vatsan paljastavat topit herättävät myötähäpeää yli 20v naisen päällä vaikka vartalo kestäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse miettiä miltä näytän vaatteissani tai tuijottaako joku, kun käyn naisten salilla.
Samaan olen törmännyt niissä, pukeudutaan niihin rintsikkatoppeihin ja esitellään pakaroita sellaisissa takapuolta myötäilevissä kuoseissa vaikka paikalla pelkästään naisia.
Uskaltaisin väittää, että jos miehet alkaisi kulkemaan microshortsit, speedot tai stringit jalassa kadulla, kaupoissa, niin tulisi aika nopeasti sanottavaa..
ihmettelen miksi jotkut naiset haluaa kulkea tuon näköisenä kadulla
Miksikä naiset ei saisi esiintyä jos haluavat? Siihen ei liity pakotustakaan kuten pakkopukeutumisessa. Niin? Jokainen vastaa reagoinnistaan kaikkeen mitä näkee tai jää katsomaan. Reivatkaa sitä päänuppianne nykyaikaan.
Kiimassa oleva nainen esittelee itseään vastakkaiselle sukupuolelle. Samalla tavalla kuin joku paviaani kulkee peräpää pystyssä. Se on vaan biologiaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee ensimmäisenä itsellekin mieleen😁 Pukeudun salille itse aina suhteellisen peittävästi mutta käytän ihonmyötäisiä vaatteita ihan käytännön syistä, ihan jo turvallisuudenkin vuoksi. Se, mitä muilla on yllä, ei merkitse itselleni mitään. Oli joku sit rintsikoissa, tiukoissa trikoissa tai vaikka ilman paitaa. Kannattais muidenkin opetella keskittymään siihen omaan treeniin, paikkaa saa myös vaihtaa siellä salilla jos näkökentässä on jotain itseä häiritsevää! En tosin itse ymmärrä, että mikä siinä näkökentässä voisi olla häiritsevää kun salilla ei tehdä sen kummempaa kuin jumpataan ja nostellaan painoja. Ei muut ole velvollisia tekemään jonkun runkkarin ympäristöstä täysin neutraalia, niin ettei mikään voisi huomiota kiinnittää. Ei kovin fiksua kuvaa anna ihmisestä jos jonkun pyllistelyä on pakko väistämättä katsella ja siitä häiriintyä, oli se edessä, takana tai sivulla😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse miettiä miltä näytän vaatteissani tai tuijottaako joku, kun käyn naisten salilla.
Samaan olen törmännyt niissä, pukeudutaan niihin rintsikkatoppeihin ja esitellään pakaroita sellaisissa takapuolta myötäilevissä kuoseissa vaikka paikalla pelkästään naisia.
Mitä väliä? Niin kauan kuin bikineillä peittyvät alueet ei näy niin ei se lainkaan vastaista ole. Jos toisten pukeutuminen häiritsee noin paljon jossain jumppahetkessä, missä pitäisi keskittyä vain ja ainoastaan siihen omaan treeniin, niin kuulostaa puhtaasti kateudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa, kun joku persrypytystyttö yrittää kyykätä takamus ojossa kolmasosalla siitä painosta, jolla itse teen sarjaa. Lökäpöksyt ja t-paita ovat oikeasti harjoittelevan asuvalinta. Niin monta kertaa olen sivusta nähnyt miesten vain naureskelevan näille itsensä
paljastajille. Tajuaisivatpa nämä ryppyreikänaiset, miten julmetun noloja ovat.
Oot vaan kade hyväkroppaisille naisille :)
Vahvalla ja hyväkroppaisella naisella ei ole mitään tarvetta hillua rypytyspöksyissä puolialastomana. Se on aivan päivän selvää, mikä näiden naisten motiivi salilla on, ja se ei ole keskittyminen kunnolliseen salitreeniin. Kuka tahansa pystyy treenaamaan itselleen pyöreyttä hanuriin, mutta todellinen voima, tasapaino ja kestävyys vaati jo asennetta ja omistautumista.
No juuri eilen kyllä näin todella, todella vahvan ja hyväkroppaisen naisen salilla, lihakset erottuivat selvästi ja oli pyykkilautavatsa, erittäin sporttinen ja huolella treenattu keho, josta sitten olikin peitetty pieni osa urheilurintsikoilla ja lyhyillä shortseilla. Asu olisi oikeasti sopinut paremmin uimarannalle kuin salille. Muutamakin setämies siinä pyöri, jotka eivät millään saaneet katsettaan tästä naisesta irti. Itsekin katsoin ja mietin, että miten voi edes olla mahdollista treenata tuollaiset lihakset. N32
Just tämän takia en käy salilla. Tulee kiusallinen olo kun pikkupissikset pyllistelee pyllytrikoissa.
Ja voisin kroppani ja tissieni puolesta itsekin pukeutua niin, että miehiltä kuola valuis ku menisin salille. Siro nainen isohkoilla tisseillä.Mutta! Ei kiinnosta tällainen huomio miehiltä enkä tod. halua että joku setä tuijottelee. Yök. Lenkkeilen siis vaan ulkona. Enkä tissit tyrkyllä todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Just tämän takia en käy salilla. Tulee kiusallinen olo kun pikkupissikset pyllistelee pyllytrikoissa.
Ja voisin kroppani ja tissieni puolesta itsekin pukeutua niin, että miehiltä kuola valuis ku menisin salille. Siro nainen isohkoilla tisseillä.Mutta! Ei kiinnosta tällainen huomio miehiltä enkä tod. halua että joku setä tuijottelee. Yök. Lenkkeilen siis vaan ulkona. Enkä tissit tyrkyllä todellakaan.
Siis oikeasti kiinnität naisena niin paljon huomiota rintsikkabimboihin, että erosit salilta sen takia? Et ole normaali.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisin väittää, että jos miehet alkaisi kulkemaan microshortsit, speedot tai stringit jalassa kadulla, kaupoissa, niin tulisi aika nopeasti sanottavaa..
ihmettelen miksi jotkut naiset haluaa kulkea tuon näköisenä kadulla
Tämä! Mä niin toivon, että saliäijät ottaisivat asiakseen pukeutua tiukkoihin Borat-pukuihin. Sitten vain booty builderissa puuhastelevan naisen eteen tekemään maastavetoja etumus oikein syvälle eteen tuotuna ja kovat puhinat ja ähkimiset päälle. Mut hei! "jokaisella on oikeus pukeutua ja treenata kuten haluu, jos ei miellytä niin katso muualle!". Jessus, mitä järjen juoksua.
Vierailija kirjoitti:
En kylläntiedä, mutta herää kysymys käyttekö siellä tiirailemassa naisia vai treenailemassa?
Minä nimittäin vedän tiukkaa treeniä ja niin näyttää muutkin tekevän - tytötkin. Välillä näitä kännykän räplääjiä lepäilee siellä laitteissa mutta on niissä kunpaakin sukupuolta. Tarvittaessa menen kysymään että saisko tehdä sarjan siinä laitella, menevät sitten toiselle laitteelle istumaan. Varmaan tehokasta treeniä mutta salimaksun nekin maksaa niin istukoot
Laitteilla tehokasta treeniä? Jos tietäisit mitään treenaamisesta, tietäisit, että minuutin tai jopa parin tauko on aivan tavanomainen, kun tehdään raskaita työsarjoja isoilla lihaskokonaisuuksilla, ja monet kirjaavat tuloksensa ylös puhelimeen. Osa ihmisistä treenaa siellä ihan tosissaan, eivätkä sipsuttele pienillä vastuksilla jotain 20 toiston sarjoja invalidilaitteilla, jolloin jatkuvien toistojen tekeminen ilman taukoja totta tosiaan on mahdollista. Tietty on ihan kohteliasta antaa toiselle vuoro vaikkapa ylätaljassa. Se ei ole iso vaiva vaihtaa vastusta lennosta, mutta kyykkyräkin tai maven painoja en ala vaihtamaan sarjojen välissä.
Millä tavalla se ei ole häirintää, jos tullaan aivan liian paljastavissa trikoissa pyllistelemään naaman eteen? Pyllistelkööt rauhassa, mutta ei tarvitsisi hakeutua muiden ihmisten naaman eteen.