Tokmannin vaatevalikoima
Mitä tapahtui Tokmannin vaatevalikoimalle? Se on tänä vuonna surkeampi kuin ikinä.
Tarjoustalon aikoihin oli ihan siedettävä. Välillä oli joitain Syrupin kivoja vaatteita lähivuosina, mutta nekin ovat kadonneet.
Hirveitä tätiriepuja kamalilla kuoseilla.
Kommentit (37)
Yleensä käyn ostamassa Tokmannilta pesuaineita, pehmopapereita, leivinpaperia yms.
Tulee välillä jarrutettua vaatepuolella, mutta harvemmin löytyy mitään sopivaa. Viimeisin vaateostos oli miesten 15 euron collegehousut, joista tarvitsin lahkeensuista resorit takkiini. Kangaskaupassa kun ei ollut sopivaa väriä. Hintakin olisi ollut melko sama. Housujen lahkeet ompelin. Niitäkin siis käytän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisille tyrkytetään räikeitä kuoseja? Ja vielä rumia kuoseja.
Jostain syystä monessa muussakin kaupassa on tänä vuonna ollut todella rumia kuoseja, muistuttavat lähinnä vanhojen pappakalsarien kuoseja.
Kaipaan puuvillavaatteita. Nyt on vain tekokuitusekotteita.
Tokmannilla on kivoja Polan vaatteita. Niitä ostelen joskus, myös Lidlistä ja Stockmannilta yllätys. Sama se, mistä ostaa kun kivaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisille tyrkytetään räikeitä kuoseja? Ja vielä rumia kuoseja.
Luullaan, että suomalaiset tykkää niistä, koska marimekko? Itse ostin tänä kesänä alennuksessa olevan 100% merinovillaisen neuleen. Ne oli yksivärisiä (pastellivärit). Menin kolmen päivän päästä uudelleen, koska olisin ostanut toisen samanlaisen. Oli kolme jäljellä ja ne väärää kokoa. Harmi.
Karsea laatu. Ostin sieltä tummansiniset trikoocaprit puuvillaelastaania. Ne on ihan jees. Sitten ostin samat mustana, olettaen että ne on samankokoiset, niin en sovittanut niitä. Hyvä että saan ne mustat päälleni. Ja matsku on ohutta läpinäkyvää, tietty vielä kun joutuu venyttämään. Siis tismalleen sama tuote, mutta ihan erikokoiset eri väreissä. Että ottaa pannuun.
Ja kaikki Kiinasta riippumatta siitä, mikä "merkki" lapussa seisoo. Kaipaan sitä aikaa, kun arkivaatetta sai kohtuuhintaan just Vapaa Valinnoista ja Tarjoustalosta jne. Mulla on paljon käytössä vieläkin 2000-luvun alussa ostettuja paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku ostaa vaatteita Tokmannilta? Mä ostin joskus Tarjoustalosta nuorempana mutta siellä myytiin tavismerkkejä muutenkin. Kuten tuttaa ja reimaa lapsille.
Ei sieltä nykyisin juuri osta, mutta tulee katsottua valikoimaa ohi kulkiessa.
Ai. Mä en edes käy koskaan siellä kun siellä ei ole mitään mitä ostaisin.
Et käytä pyykinpesu- ja konetiskiaineita tai vessa- ja talouspaperia?
Käytän juu, mutta saan ne Prismasta.
Tällä viikolla neljä sujlaalevyä kympillä Tokmannilla. Prismasta niitä saa kaksi kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku ostaa vaatteita Tokmannilta? Mä ostin joskus Tarjoustalosta nuorempana mutta siellä myytiin tavismerkkejä muutenkin. Kuten tuttaa ja reimaa lapsille.
Ei sieltä nykyisin juuri osta, mutta tulee katsottua valikoimaa ohi kulkiessa.
Ai. Mä en edes käy koskaan siellä kun siellä ei ole mitään mitä ostaisin.
Et käytä pyykinpesu- ja konetiskiaineita tai vessa- ja talouspaperia?
Käytän juu, mutta saan ne Prismasta.
Tokmannista saa wc-paperin ja talouspaperin halvemmalla. Iso säkki alle 8 euroa. Eikä lopu heti. Ei pilaannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syksyisin ostanut Tokmannilta kesävaatteita 2-6 eurolla. Käyttöön ne voivat tulla talvella etelän lomilla tai seuraavana kesänä. Jotkut uudet alevaatteet, joissa on ruma leikkaus, käytän kankaina ja ompelen niistä uutta vaatetta.
Eli vaatteiden laatu on niin heikkoa, että kestää joko viikon Kanarian loman tai kaksi kuukautta Suomen kesässä? Juu ei tuollaista laatua edes kehtaisi ostaa. Kyllä vaatteen, varsinkin kausivaatteen, tulisi enemmän kestää. Olisi aivan järkyttävää ostaa joka vuosi uudet vaatteet kun edellisen vuoden vaatteessa on joku ongelma.
Missä kohtaa kirjoitin että vaatteet kestävät viikon Kanarialla tai 2 kk Suomen kesässä? Luepa uudestaan.
Aikamonessa vaatekaupassa vaatteet ovat oudon mallisia. Paidat lyhyitä ja leveitä. 171 cm pitkäjalkainen naisen on vaikeaa löytää mekkoa, mikä yltäisi peittämään polvet.
Istuessa joutuu paljastamaan reittä, eikä se aina sovi juhlatilaisuuksiin.
Minä tsekkailen joskus tokmannin vaatekavalkadia SIKSI, ETTÄ se on ainoita paikkoja nykypäivänä, josta voi saada 100 % puuvillaisen paidan suht järkevällä hinnalla. Eivät ne vaatteet mitään superhienoja ole, mutta minulle 100-prosenttinen puuvilla on erittäin tärkeä vaatteessa, varsinkin paidassa. Muualla puuvillaiset t-paidat (esimerkiksi) maksavat helposti +40 €, ja mielestäni se on ihan kohtuuton hinta yhdestä rievusta.
Kesän aikana ainakin ollut tylsä mallisto. Talvella löytyi jotain.
Tänä kesänä on ollut joka paikassa puuvillaisia, yksivärisiä t-paitamekkoja. Tokmannilla myös. Näyttävät omaan silmään yövaatteilta. Vois tuo mukava kesämekko olla jotain muutakin kuin tuommoinen halvan näköinen kaapu.
Jos kivan, polven peittävän mekon haluaa sen joutuu ompelemaan itse mieluisestaan kankaasta. Jos vaatteen malli on kaupassa hyvä, niin kuosi on kauhea ja päin vastoin.
Joskus voi löytää netistä kivan vaatteen, mutta normaalit koot on heti loppuunmyyty.
Eli vaatteiden laatu on niin heikkoa, että kestää joko viikon Kanarian loman tai kaksi kuukautta Suomen kesässä? Juu ei tuollaista laatua edes kehtaisi ostaa. Kyllä vaatteen, varsinkin kausivaatteen, tulisi enemmän kestää. Olisi aivan järkyttävää ostaa joka vuosi uudet vaatteet kun edellisen vuoden vaatteessa on joku ongelma.