15v, raskaana ja neuvolapalveluiden ulkopuolella
Kolme kertaa olen soittanut sinne ja jokaisella kerralla saanut vain tylyttelyä ja aborttiin painostamista. Mitä nyt tapahtuu kun en käy siellä välttämättä kertaakaan ennen syntymää?
Kommentit (24)
Nuorisoneuvola oli joskus. Ja yksityinen puoli löytyy myös, jos vanhempi maksaa. Sekä muu lekuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Tylsä Provo.
T. Enstinen teiniäiti, kertaakaan ei aborttia ole terveydenhuollosta ehdotettu
N23
Missä iässä synnytit ja millainen suhde sulla oli ja on lapsen isään?
Synnytin 16 vuotiaana, täytin 2 viikkoa siitä 17v. Isän kanssa olen edelleen yhdessä ja meille on toinen lapsi tulossa lähiviikkoina. Välissä hoidin opiskelut pois alta. Isä on minua 2v vanhempi.
Onneksi olkoon. Kukaan ei ole vielä onnitellut ap:ta 🙄
Mun tuttu oli muistaakseni 23-vuotias, kun tuli raskaaksi, eli ei läheskään noin nuori. Nuoren näköinen toki. Silti neuvolan lääkäri painosti häntä aborttiin väittämällä, että "Lapsella on kampurajalka eikä lainkaan aivoja!". Tottahan raskaana oleva nuori nainen tuommoisesta järkyttyy mikä on jo itsessään omiaan aiheuttamaan vaikka spontaanin keskenmenon. Täysin terve lapsi syntyi. Siksi en ole lainkaan ihmeissäni jos 15-vuotiasta on neuvolassa painostettu aborttiin.
Kyllä kaikissa sosiaali- ja terveyspalveluissa joutuu näkemään niin värikästä touhua yhä tänä päivänä!
Puhelimella ei tule aina kirjoitettua oikein. Olen silti korkeakoulututkinnon suorittanut :) ehkäpä jatkan tästä sitten opiskelua lisää kun toinen lapsi saatu maailmaan