Paula värjäsi sohvan - leuat loksahti
https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/043f197e-ae66-467a-b1a5-ed3f97478361
Tämä on siis 2. tärkein asia tällä hetkellä maailmassa?
Kuinka joku sisustuskana värjää vaalean sohvan vihreäksi?
Kommentit (76)
Näyttävät minun mielestä hyviltä vihreänä. Kammoan tuota ikuista WT-valkoista sisustamista. Huomioitava kuitenkin tuossa värinvaihdossa, että kun tekee sen tavallisilla kaupan tekstiiliväreillä, värinkesto ei välttämättä ole pitkäikäinen. Voi olla ette tuo vihreä säily kovin hyvänä pitkään ainakaan jos joutuu päällisiä pesemään.
Epäilen, että väriä irtoaa. Ja pesun jälkeen näyttää jo kirjavalta. No, voihan se olla boheemia.
Mulla sattuu olemaan juuri tuota metsänvihreää alunperinkin oleva Ikean Pärrup-sohva.
Vierailija kirjoitti:
Repikö se irti sieltä sohvan takaa nuo kankaat. Nehän on niitattu sinne kiinni. Ja itseäni lähinnä epäilyttää irtoaako väri vaatteisiin. Vähän kostea ilma ja vaatteet vihreinä. Itse pidän sohvan päällä isoa vilttiä jonka väriä voi vaihtaa. Ei tartte koko sohvaa muuttaa.
Yhtä lailla siitä viltistä voi irrota väriä. Oma kokemus pesukoneväreistä on, että ei irtoa mitään. Nykyiset pesukonevärit on todella hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on myrkynvihreä. Olisi nyt laittanut hieman vaaleamman vihreää.
Et siis edes tiedä, millainen on myrkynvihreä.
Kannattaisi olla käyttämättä sanoja, joiden merkitystä ei tiedä. Voisit vaikka edes vaikuttaa älykkäämmältä kuin olet.
No just tuon värinen. Emerald dark green.
Ei ole. Myrkynvihreä ei ole tummanvihreä.
Vierailija kirjoitti:
Näyttävät minun mielestä hyviltä vihreänä. Kammoan tuota ikuista WT-valkoista sisustamista. Huomioitava kuitenkin tuossa värinvaihdossa, että kun tekee sen tavallisilla kaupan tekstiiliväreillä, värinkesto ei välttämättä ole pitkäikäinen. Voi olla ette tuo vihreä säily kovin hyvänä pitkään ainakaan jos joutuu päällisiä pesemään.
Saahan sitä väriä laittaa sitten lisää, jos pestessä haalistuu.
Tuskin kovin usein tarvitsee pestä, toisin kuin aiempaa vaaleaa. Eihän kaikista sohvista ja tuoleista edes voi pestä kankaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli pakottava tarve värjätä sohvat?
Mistä se tuli? Muu sisustus on kuitenkin pysynyt samana? Samoin kämppä?
Eli ihmisellä ei vaan ole muuta tekemistä?
Et sitten jaksanut lukea juttua? Hän aikoo jatkaa sisustuksen uudistamista, koska haluaa enemmän väriä tuohon entiseen haljuunvaljuun.
Eli lopputulos tulee kuitenkin maksamaan kun pitää koko sisustus uudistaa.
Lisäksi näillä sisustajilla on kaikilla sama maku. Eli se, mikä kulloinkin on muotia
Ei hän sanonut, että koko sisustus! Eihän hän uusinut sohvaakaan, ei edes päällisiä! Pesukonevärit maksoivat 48e, uudet päälliset olisivat maksaneet 557e. Mitä olisikaan maksanut uusi sohva???
Tuunaaminen on järkevää, ja siten saa kaivattua uutta ilmettä hyvinkin edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kovin usein tarvitsee pestä, toisin kuin aiempaa vaaleaa. Eihän kaikista sohvista ja tuoleista edes voi pestä kankaita.
Tarkoitin lähinnä kuitenkin käyttökulumista, ts. kun joissakin kohdissa istutaan enemmän kuin toisissa, jos esim. on lemmikkieläimiä tai lapsia jne. Tuskin sohva pelkästään on katsomista varten, eiköhän sitä kuitenkin käytetä. Olen värjännyt paljon vaatteita tekstiiliväreillä, joten tiedän kokemuksesta miten tekstiilivärit toimivat. Uudelleen värjäyksestä täytyy tietysti värjätä jälleen kaikki uudelleen eikä tuloksesta tule välttämättä tasainen.
Tämä palsta se ei petä.
Joku värjää sohvansa päälliset, niin haukkumisesta ei tule loppua, naamakuvakin oli, väri lähtee kuitenkin ja paskaahan sillä värjäyksellä vaan piilotellaan :D
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että väriä irtoaa. Ja pesun jälkeen näyttää jo kirjavalta. No, voihan se olla boheemia.
Mulla sattuu olemaan juuri tuota metsänvihreää alunperinkin oleva Ikean Pärrup-sohva.
No miten paljon on vaatteet värjäytyneet ja onko jo kirjava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä kuitenkin käyttökulumista, ts. kun joissakin kohdissa istutaan enemmän kuin toisissa, jos esim. on lemmikkieläimiä tai lapsia jne. Tuskin sohva pelkästään on katsomista varten, eiköhän sitä kuitenkin käytetä. Ol
Käyttökulumista tulee ihan kaikkiin huonekaluihon, joita käytetään paljon. Ja tekstiiliväreillä ne uudetkin kangassohvat on värjätty.
"Tarkoitin lähinnä kuitenkin käyttökulumista, ts. kun joissakin kohdissa istutaan enemmän kuin toisissa, jos esim. on lemmikkieläimiä tai lapsia jne. Tuskin sohva pelkästään on katsomista varten, eiköhän sitä kuitenkin käytetä. Olen värjännyt paljon vaatteita tekstiiliväreillä, joten tiedän kokemuksesta miten tekstiilivärit toimivat. Uudelleen värjäyksestä täytyy tietysti värjätä jälleen kaikki uudelleen eikä tuloksesta tule välttämättä tasainen."
Hän nyt kuitenkin sai sohvalle lisäaikaa alle viidelläkympillä ja samalla jatkuva peseminen vähenee.
Ei ne uudet kalliit päälliset (tai sohva) olisi välttämättä yhtään sen paremmat.
Ihan jees värjäys, muttei siitä mitään lehtijuttua olisi tarvinnut tehdä (vaikka olisi kuinka voimaantunut henkilö).
Tästäkin saatiin av:lla motkotusketju aikaiseksi. Ei voi olla totta.
Vierailija kirjoitti:
No jo on myrkynvihreä. Olisi nyt laittanut hieman vaaleamman vihreää.
Vaaleeta, vaaleeta, vaaleeta. Paula on KYLLÄSTYNYT siihen suomalaisten ikivaaleaan, käsitätkö???
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta se ei petä.
Joku värjää sohvansa päälliset, niin haukkumisesta ei tule loppua, naamakuvakin oli, väri lähtee kuitenkin ja paskaahan sillä värjäyksellä vaan piilotellaan :D
Tämä ei tullut mieleen, mutga näinhän se onkin! Valkoinen sohva tyynyineen ei ollut enää valkoien, vaan epämääräisiä kellertäviä, harmaita ym. kohtia täynnään, joita ei saanut pesussa pois, kangas oli myös kulunut tahrojen hinkkaamisesta. Joten ymmärrän värjäyksen tummaksi. Aika souvi on ollut sekin. Tiedän kyllä, miten sitä väriä on sitten joka paikassa, ja jo koneen pesu on oma prosessinsa.
No just tuon värinen. Emerald dark green.