Onko italialainen ruoka oikeasti niin hyvää? makaroonia ja risottoa ja pizzaa?
en kyllä näe noissa ainesosissa mitään hienoa ja maistuvaa, makaroonia joka paikassa ja pizzassakin ehkä 2 täytettä, en ymmärrä
https://www.tastingtable.com/752834/20-italian-dishes-you-need-to-try-a…
Kommentit (46)
Italialainen ruoka muualla kuin Italiassa on ihan ok. Italialaiset itse eivät osaa tehdä ruokaa. Useamman kerran käynyt Italiassa ja riippumatta paikasta ja ruoasta, mitä syö, niin kaikki on täydellisen mautonta. Mikään ei maistu miltään.
Meillä kyllä syödään Milanossa ihan kasvispainotteisesti ja pataruokia /keittoja. Tuo että annetaan ymmärtää jossain tiktokissa ja YouTube ssa että italialaiset söisi vain pastoja ja pizzoja, on täysin hölynpölyä. Käykää maaseudun taloissa katsomassa mitä autenttinen ruoka on, se on hyvin pienillä raaka-aineilla tehtyä kotiruokaa. Pääpaino kasviksissa.
Vierailija kirjoitti:
Italialainen ruoka muualla kuin Italiassa on ihan ok. Italialaiset itse eivät osaa tehdä ruokaa. Useamman kerran käynyt Italiassa ja riippumatta paikasta ja ruoasta, mitä syö, niin kaikki on täydellisen mautonta. Mikään ei maistu miltään.
Minä taas olen asunut 15 v. Italiassa enkä ole maassa kiertäessäni ja kulkiessani vielä missään saanut tuollaista ruokaa mitä kirjoitat. Ihan kotikylässänikin käyn aika usein syömässä ja ruoka on aina taivaallisen hyvää.
Olen asunut Italiassa mutuaman vuoden ajan. Viitisen vuotta sitten muutin takaisin Suomeen. Italiassa on joitain alueita missä osataan kokata todella hyvin (tarkoitan ravintoloita), mutta muualla ruoka on hyvinkin "normaalia". Onhan Suomessakin todella tasokkaita ravintoloita joissa ruoka on todella hyvää.
Italian maine tulee vain tasokkaista ravintoloista joita nykyään siis löytyy Suomestakin. Se iso ero Suomeen verrattuna kuitenkin on, että Italiassa tuoreita raaka-aineita on ympäri vuoden paremmin saatavilla kuin Suomessa. Se on täysin Italian ilmaston ansiota. Yleensä tuore maistuu paremmalta kuin pakastettu tai kuivattu.
Saako sieltä edes kunnon läskisoossia?
Olen 40 v syönyt pääaterian illalla, olen kohta 70 v ja ei lääkitystä, harrastan kilpatanssia, joten en usko tuohon