Voiko perijä perustaa tuulivoimapuiston lesken asumisoikeuden käsittävään kiinteistöön?
Tuli mieleen tuosta toisesta perintöketjusta. Tietysti siinä tuulivoimapuistossa on etäisyys- ym ehtoja mutta teoriassa jos nämä kaikki täyttyvät?
Kommentit (6)
Kannattaa paskoa oma kiinteistö vain, jos on varma, että leski elää kauemmin kuin itse. Mutta kukapa sen yleensä tietäisi?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa paskoa oma kiinteistö vain, jos on varma, että leski elää kauemmin kuin itse. Mutta kukapa sen yleensä tietäisi?
No mulla ainakin tulee isän perintö olemaan jotakuinkin tällainen, itse en ole isän kanssa tekemisissä ollut 40 vuoteen että enpä ole kiinnostunut siitä kiinteistöstäkään sen puoleen. Ainoa mikä tulee mieleen on juurikin tuulipuisto koska jos häneltä jää leski sinne, en ole lesken kanssa mitään sukua mutta joutuisin itse maksamaan hänen oleskelustaan?
Kiinteistöä ei voida jakaa/myydä ennen lesken pois muuttamista. Rintaperillisiä eli muita lapsia on lisäkseni 2 (enkä tunne heitäkään)
Murskaamon saat tehdä lähemmäksi asuntoa kuin tuulimyllyn. Lupakin hellinnee helpommin. Ei muuta ku sepeliä myymään.
Tietenkin kiinteistön omistaja voi omalla kiinteistöllään tehdä ihan kaikkea, mitä laki sallii. Kunhan ei estä leskeä käyttämästä asumisoikeuttaan.