Kaikissa kerrostaloissa joissa olen asunut on ollut tuholaisia?
Riisihäröjä yleensä. Joissain ollut myös joitain muita. Onko tämä normaalia että kaikissa kerrostaloissa on? Vai onko vika minussa?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vietkö ne aina uuteen taloon itse?
Niitä tulee tuotteiden pakkauksista, pahvilaatikoissa jne. Ja 99% kodeista löytyy joitakin tuholaisia, ellei elä täysin eristettynä muusta maailmasta, asui sitten Helsingissä tai Ilomantsissa Jumalan selän takana metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ikinä tuholaisia. Ap, ehkä vika on sinussa?
Niitä voi tulla kenelle tahansa, koska tahansa. Ystäväni osti Ikeasta paperisen lampunvarjostimen ja kun avasi paketin kotona, se aivan vilisi ötököitä. Eli sekään ei ole tae että ostaa vain uutta. Niitä voi tulla ruoastasi, ikkunasta, ovesta, viemäristä, jne. Putoat sitten tornistasi kun osuu sun kohdalle.
Ap, ilmeisesti sinä tuot ne tuhoilaiset joka asuntoon. Voi naapurraukkoja, jotka sut saavat naapureikseen.
Ei ole tuholaisia ollut yhdessäkään talossa, mutta metelöiviä naapureita jokaisessa.
Ei yhdessäkään ole ollut tuholaisia, missä minä olen asunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 48 vuotta kerrostalossa (yhteensä noin 30 eri taloa) eikä yhdessäkään ole ollut edes sokeritoukkia.
Kuulostaa täysin mahdottomalta. Sokeritoukat elävät ja lisääntyvät viemäreissä ja niitä tulee koteihin kaupasta, pakkausten ja laatikoiden mukana jne. . Ja yhtälailla ne ovat yleisiä myös okt. Yleensä niitä ei erota, ellei laita pimeällä valoja, jolloin ne lähtevät liikkeelle esim. kylpyhuoneessa.
No ei todellakaan tule kaupasta mitään sokeritoukkia. Korkeintaan banaanikärpäsiä. Sokeritoukkien ilmaantuminen on merkki siitä, että talossa on kosteusvaurio aluillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 48 vuotta kerrostalossa (yhteensä noin 30 eri taloa) eikä yhdessäkään ole ollut edes sokeritoukkia.
Kuulostaa täysin mahdottomalta. Sokeritoukat elävät ja lisääntyvät viemäreissä ja niitä tulee koteihin kaupasta, pakkausten ja laatikoiden mukana jne. . Ja yhtälailla ne ovat yleisiä myös okt. Yleensä niitä ei erota, ellei laita pimeällä valoja, jolloin ne lähtevät liikkeelle esim. kylpyhuoneessa.
Ei ole lainkaan mahdollista. Uusissa taloissa, joissa viemäristö on kunnossa, on hyvin harvoin sokeritoukkia. Ne ovat lähinnä vanhojen talojen riesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lainkaan mahdollista. Uusissa taloissa, joissa viemäristö on kunnossa, on hyvin harvoin sokeritoukkia. Ne ovat lähinnä vanhojen talojen riesa.
Entä riisihäröjä, onko uusissa taloissa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö ne aina uuteen taloon itse?
Niitä tulee tuotteiden pakkauksista, pahvilaatikoissa jne. Ja 99% kodeista löytyy joitakin tuholaisia, ellei elä täysin eristettynä muusta maailmasta, asui sitten Helsingissä tai Ilomantsissa Jumalan selän takana metsässä.
Olen asunut sekä Helsingissä että Jumalan selän takana. Silti ei ole ikinä ollut minkäänlaisia tuholaisia. Jos tuholaiset tulisivat tuotteiden pakkauksista, kaupat vilisisivät tuholaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä riisihäröjä, onko uusissa taloissa niitä.
En ole ainakaan itse ikinä nähnyt.
Mikä pakkomielle joillain on väittää, että asunoissa on tuholaisia, jos niissä ei asukkaan kokemuksen mukaan ole?
Voi kyllä, ainakin täällä etelärannikolla. Riisihäröjä, tukiskuoriaisia, ampiaisia, faaraomuurahaisia, sokeritoukkia. Niin julkisissa kuin yksityisissä taloyhtiöissä. Kerran muutin aivan uuteen ja korkkaamattomaan taloon ja sielläkin näkyi jo heti sokeritoukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut kenenkään tuttuni mainitsevan jotain tuholaisista. En ole myöskään itse koskaan asunut tuholaistalossa. Millainen läävä ap:n kämppä oikein on?
Ne tulevat ihan tavallisiin kämppiin jos ovat tullakseen. Ei vaadi mitään läävää. Voivat tulla myös naapuristasi tai ulkoa tai ruoan mukana. Kirpparivaatteista jne.
Jos on niin tollo, ettei joko pakasta tai pese 60 asteessa kirppiskamoja, on ihan turha ihmetellä, että kämppä vilisee tuholaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä tullut yhtäkään tuholaista mistään pakkauksesta. Toki en tilaakaan mitään kiinapaskaa Temusta.
Ei ole ollut ikinä tuholaisia. Ap, ehkä vika on sinussa?