Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikissa kerrostaloissa joissa olen asunut on ollut tuholaisia?

Vierailija
04.07.2025 |

Riisihäröjä yleensä. Joissain ollut myös joitain muita. Onko tämä normaalia että kaikissa kerrostaloissa on? Vai onko vika minussa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään missään.

Vierailija
2/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä ihan kaikissa kyllä ole.

Ja tuskin se vika sinussakaan on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään missään.

Olet onnekas.

Vierailija
4/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

haloo

Vierailija
5/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on turkiskuoriaisia

Vierailija
6/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa oli paperitoukkia.

Vierailija
7/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  asunut 48 vuotta kerrostalossa (yhteensä noin 30 eri taloa) eikä yhdessäkään ole ollut edes sokeritoukkia. 

Vierailija
8/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen  asunut 48 vuotta kerrostalossa (yhteensä noin 30 eri taloa) eikä yhdessäkään ole ollut edes sokeritoukkia. 

Miten tämä on mahdollista? Vian on pakko olla minussa. Vai oletko päivittäin imuroimassa nurkkia ja pyyhkimässä kaikki pinnat?

ap

Vierailija
9/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on mahdollista? Vian on pakko olla minussa. Vai oletko päivittäin imuroimassa nurkkia ja pyyhkimässä kaikki pinnat?

ap

Helposti. Ei asuntoon tule tuholaisia, jos siellä elää normaalisti eikä sekoile. 

Vierailija
10/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla paikkakuntakohtaista mitä tuholaisia löytyy ja alue, ellei ole torjuttu ne pois. Isossa kaupungissa voi olla myös tietyt.

Vierailija
11/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Helposti. Ei asuntoon tule tuholaisia, jos siellä elää normaalisti eikä sekoile. 

En ymmärrä. Mitä tarkoitat normaalisti elämisellä ja sekoilulla?

ap

Vierailija
12/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö ne aina uuteen taloon itse?

Vierailija
13/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ymmärrä. Mitä tarkoitat normaalisti elämisellä ja sekoilulla?

ap

Jos et ymmärrä, mitä normaalisti eläminen tarkoittaa, ei tarvitse ihmetellä, vaikka olisi kämppä täynnä rottia kohta puoliin. Ei ne tuholaiset tyhjästä tule. 

Vierailija
14/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut kenenkään tuttuni mainitsevan jotain tuholaisista. En ole myöskään itse koskaan asunut tuholaistalossa. Millainen läävä ap:n kämppä oikein on?

Vierailija
15/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikissa ole. Mä olen muuttanut todella usein, n 40 krt ja muutamassa ollu sokeritoukkia, nekin eteläsuomessa asuessa kerrostalossa. Kaikissa asui ulkomaalaisia ja vanhoja taloja. Sellaisessa ei ole missä putkistot uusittu eikä ulkomaalaisia/sellaisia jotka matkustelevat usein eivätkä pakasta/kuumenna saunassa matkalaukkuja eikä vaatteita.. Muurahaisia ollut kolmessa mutta sain hävitettyä pesät, taloyhtiö maksoi myrkyt pihalle ja sisälle, keittiön alle olivat kaivaneet ison reiän, laatotukset ja kukkapenkit, kolmena vuotena myrkytin ja sitte pystyi jo menemään pihalle ja pesät oli kuolleet. 

Vierailija
16/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla yleisempiä kuin muualla Suomessa. 6 kerrostalossa asunut ja yhdessä oli tuholaisia. Onneksi eivät seuranneet mukana uuteen kotiin. 

Vierailija
17/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin siisti ja silti joka toisessa asunnossa on ollut jotain. Sokeritoukkia, turkiskuoriaisia, jauhokoisia. Nykyisessä vilahtelee silloin tällöin kaikkia kolmea. Imuroin päivittäin, kaikki kuivatavarat ovat pakkasessa tai kaksinkertaisissa pusseissa, ansoja vähän kaikkialla. Myrkytyskierroskin tehty. Ei niistä näköjään pääse mitenkään eroon kun ovat jossain naapurien nurkissa varmaan sitten. Eikä ole rahaa muuttaa. Eli et ole yksin tämän ongelman kanssa. 

Vierailija
18/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa täysin mahdottomalta. Sokeritoukat elävät ja lisääntyvät viemäreissä ja niitä tulee koteihin kaupasta, pakkausten ja laatikoiden mukana jne. . Ja yhtälailla ne ovat yleisiä myös okt. Yleensä niitä ei erota, ellei laita pimeällä valoja, jolloin ne lähtevät liikkeelle esim. kylpyhuoneessa. 

Vierailija
19/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhui toukista, ei rotista tms. Jestas, mikä tollo ja "parempi" sinä luulet olevasi!

Vierailija
20/35 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut kenenkään tuttuni mainitsevan jotain tuholaisista. En ole myöskään itse koskaan asunut tuholaistalossa. Millainen läävä ap:n kämppä oikein on?

Ne tulevat ihan tavallisiin kämppiin jos ovat tullakseen. Ei vaadi mitään läävää. Voivat tulla myös naapuristasi tai ulkoa tai ruoan mukana. Kirpparivaatteista jne.