Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö puolisosi jos hänestä tulisi pitkäaikaistyötön?

Vierailija
04.07.2025 |

Minä jättäisin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Olipas tyhmä kysymys. Taidat olla pitkäaikaistyötön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, rakastan häntä niin paljon enkä halua erota lasteni äidistä.

M39

Vierailija
4/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän sillä olisi aikaa rempata taloa ja tehdä minulle ruokaa. Pyykätä ja siivota...

Pelkästään hyvä juttu. Nyt käy vaan töissä ja makaa.

Vierailija
5/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutten todennäköisesti aloittaisi suhdetta tosi pitkään työttömänä olleen kanssa.

Vierailija
6/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömyyden raja yksi vuosi. Mieheni on vuosien mittaan ollut kahdesti pitkäaikaistyötön. Sinä aikana hän keskittyi remppaamaan kotia, rakensi kaksi autonraatoa myyntikuntoon, teki antaumuksella metsähommia ja monimuotokouluttautui uudelle alalle. Ansiosidonnaisen takua elintaso ei tipahtanut siis mitenkään.

Vierailija
7/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, - Se, että hänestä tulisi pitkäaikaistyötön ei olisi syy jättää, ellei hän antaisi muita syitä jättää hänet; kuten alkaisi dokaamaan ja rypemään itsesäälissä ja syyttämään työttömyydestään erityisen paljon muita perusteettomasti. En myöskään ruoskisi häntä elävältä, en hirttäsi tai vaatisi, että hän itse ampuisi itsensä;kaikki edelliset siis ehdotuksia, joita täällä on saanut lukea ohjeiski miten työtöntä pitäisi kohdella

Vierailija
8/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin, vilkutettaisiin lasten kanssa lähdön hetkellä ja ehkä muutama kyynel. Pakkaisin läksiäisiksi parit voikkarit reppuun.

Vierailija
9/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hän oli työtön kun tapasimme. Nykyisin on töissä mutta se että jäisi pitkäaikaistyöttömäksi ei muuta rakkauttani häneen millään lailla.

Vierailija
10/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap vain lokki, joka ei saattais elää kun kumppani ei voisi enää entsieen tapaan maksaa ja kustantaa pitkäaikaistyöttömänä AP:n eloa? 

Sinkkumies

Vierailija
11/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

gold digger

Vierailija
12/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen rakastunut ihmiseen, en hänen työpaikkaansa.

Vierailija
13/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mieheni on ollut sekä töissä, että työttömänä suhteemme aikana, tällä hetkellä on lomautettuna. Minäkin olen ollut työttömänä, mutta turvallisessa vakityösuhteessa viimeiset 10 vuotta ja tienaan enemmän. Olisihan se toki kiva, jos mies tienaisi yhtä paljon, mutta rakastan miestäni ja tulemme nyk tuloilla toimeen. Maksamme kuluista tulojen suhteessa, mikä tarkoittaa että maksan enemmän.

Vierailija
14/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi lasteni äitiä. Ja koska naisten palkka on niin alhainen, ei talouskaan juuri heilahtaisi. Toki hänen eläkkeensä pitäisi turvata vapaaehtoisella eläkkeellä. 

Vierailija
15/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä muuta hänestä tulee. Jos sohvaperunana alkaisi vaatia taskurahaa mun tilistä, niin aika pian olisi ex.

Oikeessa elämässä tuo pääsisi  jo eläkkeelle kun ansiosidonnaiset täynnä. En varmaankaan jätä häntä.siinä kohtaa kun eläkeikä täyttyy 🤔

Vierailija
16/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään jättäisi ellei siitä sitten tule elämän tapa laiskiainen. Jos tekee ruuat, siivoaa kodin, käy kirppiksellä ostamassa lapsille vaatteita jne. työttömyys on ok. 

Vierailija
17/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötä ja vastamäessä mennään.

Apeelle puoliso on pelkkä omien palvelusten täyttäjä.

Yhteistä tukemista ei löydy mistään.

Eli 60 prossaa tukisi puolisoaan duunin löytämiseksi. 10 prossaa muikkuja jättäisi.

30 prossaa olisi valmiita ottamaan lisätöitä elättääkseen perheen. Plus ekasta 60 prossan lohkosta saman tekee 59 prosenttia.

Ap kuuluu siis11 prossan puolimulkun ja mulkun rooliin. Jossa puoliso palvelee, eikä ole kompromisseja tekevä kuunteleva kumppani.

Vierailija
18/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tuen miestäni myötä ja vastamäessä, mutta jos en olisi mieheni kanssa olisi kyllä vaikeaa kuvitella, että aloittaisin tässä iässä suhdetta pitkäaikaistyöttömän kanssa. Tai paljon nuoremman/vanhemman/muutoin paljon eri elämäntilanteessa olevan kanssa.

Vierailija
19/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Olipas tyhmä kysymys. Taidat olla pitkäaikaistyötön.

Olen eri, mutta en jättäisi. Itse irtisanouduin ja aviomieheni tukee päätöstäni. Jos mieheni jäisi työttömäksi, menisin töihin. N54

Vierailija
20/23 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.