Onko teille ikinä tapahtunut mitään aavemaista ja löytyikö asialle selitys?
Itse haluaisin tietää kuka siirsi tuolin keitttiöstä eteiseen työpäiväni aikana niin,että oli vaikea päästä sisään kun tuoli oli välioven takana.
Kommentit (26)
Olin kylässä kaverini luona, ekaa kertaa hänen vanhassa talossaan, ja kun kävimme katsomassa saunaa ihmettelin miksi siellä haisee hirveästi tupakka. Ei siis mikään home tai kosteus tmv. Kaveri ei haistanut mitään, joten ajattelin että ehkä ulkoa on tullut jonkun ohikulkevan tupakan savut saunan hormia pitkin. Koska sama tupakan haju tuli nenääni toisillakin kerroilla, eikä kaverikaan polta, oli jo pakko kipaista ulos katsomaan polttaako joku naapurin pihalla. Ei polttanut. MYöhemmin kaveri soitti ja kertoi , että ensimmäinen asukas kuulema poltti aina saunassa. Hän oli kuollut noin 50 vuotiaana 1980-luvun alussa ja ehkä henki ei vain halua lähteä talosta pois.
Toisen kerran haistoin mummoni,. Hän tuoksui aina puhtaalta ja jotakin miedolta, hyvältä saippualta. Olin kamalan stressaantunut töissä, valvoin öitäni ja tuntui kuin tulisin hulluksi. Kerran istuin taas yöllä olkkarissa ja mietin työjuttuja, kunnes haistoin mummon tosi vahvasti niin kuin olisi silittänyt hartioitani niskan puolelta. Tuli todella ihana olo ja jotenkin helpotti sillä hetkellä.
Näin kuinka juomamukit alkoivat leijua ulos mökin ovesta ja asettuivat laiturille uhkaavalla tavalla.
Kerran ollessamme koko perhe mökillä saunassa näkyi saunan oven alta kaksi varjoa, vähän kuin jonkun jalat. Liikkuivat rauhassa oven ohitse ja hävisivät. Samassa lapseni 5v totesi, että ei mennä nyt pesuhuoneen puolelle, jotta siellä oleva saa peseytyä ensin rauhassa. Mitään ääntä ei kuulunut, eikä varjoakaan sen jälkeen näkynyt. Ketään muita ei ollut paikalla. Kaikki näimme varjon ja mieheni kanssa yritimme keksiä selityksen sille, mutta emme keksineet mistä varjo olisi voinut tulla.
Myöhemmin muistin, että lapsi oli samalla reissulla tullut sanomaan ettei päässyt huussiin, kun se oli varattu. En kiinnittänyt silloin päivällä huomiota asiaan, sanoin vain että eihän siellä ketään voi olla, kun olimme kaikki muut sisällä. Ajattelin että lapsi vain vähän pelkäsi yksin huussiin menoa ja siksi keksi tarinan, mutta lapsi oli kyllä ihan varma asiastaan. Päivällä kuittasin höpöjuttuna, mutta illan varjon myötä tuokin tilanne jäi mietityttämään. Kenellekään ei kuitenkaan tullut pelottava olo ja lapsi tuntui suhtautuvan molempiin tapauksiin hyvinkin neutraalisti. Sen jälkeen ei ole tapahtunut kummallisuuksia ja voi olla että olisin pelännyt enemmänkin jos olisin ollut mökillä yksin.
Minä olen saanut ennakkoilmoituksen useamman läheisen kuolemasta. Taloomme sisälle on tullut musta mehiläinen (pari kertaa myös kimalainen) ja siitä muutaman kuukauden sisällä joku läheinen on menehtynyt. Tämä on tapahtunut nyt neljä kertaa peräkkäin ja tänä keväänä tuli taas pieni sanansaattaja keittiöömme. Toistaiseksi kukaan ei ole kuollut, mutta sydän syrjällään tässä odotan, kuka lähtee seuraavaksi.
Olen aika skeptinen ihminen ja pyrin etsimään tämän tyyppisille tapahtumille jonkin luonnollisen selityksen. Kyllähän nuo yllämainitutkin voisi kuitata sattumina, mutta vaikeaa on ajatella niin, koska on jo noin monesti toistunut, eikä meille ole koskaan tavallisia mehiläisiä tupaan eksynyt, vaikka niitä puutarhassa pyörii paljonkin. Kimalaisia kyllä silloin tällöin.
Tämä ei tapahtunut kotonani, vaan toisen ihmisen kotona, mutta en oikein vieläkään voi uskoa, että näin mitä näin. Kyseessä oli esineen häviäminen kuin savuna ilmaan. Otin erään tavaran käsiini ja siirsin sen toiseen paikkaan, katsahdin sekunniksi toisaalle, ja se oli kadonnut, yksinkertaisesti hävinnyt. Sitä ei ollut enää missään. Se ei ollut pudonnut lattialle tai jonkun huonekalun taakse, se oli kadonnut. Jos tämä olisi sattunut niin, että muita ei olisi ollut paikalla, niin olisin ajatellut, että olen vain itse epähuomiossa ehtinyt tyrkätä esineen jonnekin muualle, mutta tilanteessa oli toinenkin ihminen ja hän näki saman asian. Häntä se ei hämmästyttänyt, kuulemma semmoista aina välillä asunnossa tapahtuu.
En pysty käsittämään mitä tämä oli. Netistä olen lukenut vastaavia tarinoita ja ne tuntuivat uskomattomilta, mutta nyt koin saman itse.
Kyllä ja kyllä.