Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison valehtelu

Vierailija
04.07.2025 |

Oletko koskaan törmännyt tilanteeseen, missä puolisosi on kertonut asioista toisin kuin ne oikeasti ovat, mutta uskonut häntä asiassa jopa vuosia, kunnes asia tulee ilmi jotakin muuta kautta? Mitä sen jälkeen tapahtui? Kyse ei ole siitä mistä asiasta on kyse, vaan mitä sen jälkeen on tapahtunut ja miten olet reagoinut/ toiminut asian tultua ilmi?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin puhun AINA totta. 

Jos vaimo kysyy näyttääkö mun takapuoli isolta tässä mekossa tai onko hän kaunis vielä yhtä kaunis kuin nuorena. Kerron totuuden, koska vaimo vihaa valehtelua. 

Vierailija
22/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo kysyy näyttääkö mun takapuoli isolta tässä mekossa tai onko hän kaunis vielä yhtä kaunis kuin nuorena. Kerron totuuden, koska vaimo vihaa valehtelua. 

Hyvä. Kyllä mä ainakin haluan rehellisen mielipiteen esim. kumpi mekko sopii mun kropalle paremmin tai tursuaako makkarat liikaa. Sen taas tiedän aivan hyvin etten ole yhtä kaunis ja hoikka kuin nuorena eli en edes kyselisi 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Kyllä mä ainakin haluan rehellisen mielipiteen esim. kumpi mekko sopii mun kropalle paremmin tai tursuaako makkarat liikaa. Sen taas tiedän aivan hyvin etten ole yhtä kaunis ja hoikka kuin nuorena eli en edes kyselisi 😂

Juuri näin. Rehellinenkin voi olla kielteisissä asioissa monella eri tavalla. Arvostan rehellisyyttä enemmän kuin miellyttämistä

Vierailija
24/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan valehtelijan kanssa ole ainakaan enää sen jälkeen kun on jäänyt kiinni?

Vierailija
25/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni valehtelee tietämättään. yhdeltä kuullu ja toistaa totena, harva tietosesti valehtelee

Vierailija
26/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Rehellinenkin voi olla kielteisissä asioissa monella eri tavalla. Arvostan rehellisyyttä enemmän kuin miellyttämistä

Näillä opeilla onnellinen ja rauhallinen yhdessäolo naisen kanssa on taattu. Kiitos yleispätevästä elämänohjeesta teille arvon naiset.&nb

Olet varmasti hyvä mies  <3

Vierailija
27/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen muisti ei ole luotettava.

Muisti on virheille altis, mutta kaikki mikä vaikuttaa valheelta ei ole tietoista valehtelua. Lähtökohtainen taipumuksemme uskoa siihen, että omaelämäkerralliset muistikuvamme ovat totta. Tosiasiassa muistimme on erittäin häiriöherkkä järjestelmä erityisesti omaelämäkerrallisen muistin osalta. Useimmilla meistä on aiheettoman vahva usko siihen, että muistimme kuvaa menneitä tapahtumia objektiivisesti.

Muisti on toki virheille altis. Tähänhän se valehtelijakin vetoaa. "Sinä muistat väärin." Ja niin minä sitten ajattelin, että ehkä minä sitten tosiaan muistan väärin. Sillä tiesinhän minä sen, että muisti voi tehdä tepposet.

Toisinaan taas selitys oli, että "Sinä olet ymmärtänyt väärin". Ja minä ajattelin, että ehkä minä sitten olin ymmärtänyt väärin. Sattuuhan sitä.

Sitten hän väitti, että "En ole sanonut noin". Ja joskus taas "En tarkoittanut sitä noin vaan tarkoitin näin".

Sitten kun tuli oikein tiukka paikka, niin valehtelija alkoi haastamaan riitaa, että "Taas sinä jankkaat samaa asiaa" tai "Sinä väännät asiat ihan omituisiksi".

Lopulta eri selitysvariaatiot loppuivat ja kierros alkoi alusta. Ja sitten aloin miettimään, että en minä muissa ihmissuhteissa ymmärrä näin paljon asioita väärin, tai en minä muissa ihmissuhteissa muista näin paljon väärin. Ja kun puhuin tästä havainnostani valehtelijalle, niin silmukka alkoi kiristymään ja hän alkoi haastaa riitaa entistä useammin. Kun aloin avaamaan niitä riitoja sanoen, että nyt sinä yrität kääntää huomion pois valheista haastamalla riitaa ja syyttämällä minua, niin valehtelijalta alkoivat keinot loppua.

Keinojen loppumisen jälkeen tuli väkivalta. Ja sitten minä lähdin. End of story.

Vierailija
28/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä päivänvaloa vaimon ostosreissut. Valehtelee aina hinnoista. Tuskinpa puhuu muistakaan jutuista 100% totta. Mitäpä noita miettimään.

Vierailija
29/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen muisti ei ole luotettava.

Muisti on virheille altis, mutta kaikki mikä vaikuttaa valheelta ei ole tietoista valehtelua. Lähtökohtainen taipumuksemme uskoa siihen, että omaelämäkerralliset muistikuvamme ovat totta. Tosiasiassa muistimme on erittäin häiriöherkkä järjestelmä erityisesti omaelämäkerrallisen muistin osalta. Useimmilla meistä on aiheettoman vahva usko siihen, että muistimme kuvaa menneitä tapahtumia objektiivisesti.

Muisti on toki virheille altis. Tähänhän se valehtelijakin vetoaa. "Sinä muistat väärin." Ja niin minä sitten ajattelin, että ehkä minä sitten tosiaan muistan väärin. Sillä tiesinhän minä sen, että muisti voi tehdä tepposet.

Toisinaan taas selitys oli, että "Sinä olet ymmärtänyt väärin". Ja minä ajattelin, että ehkä minä sitten olin ymmä

Tästä jäi pois, että kun huomasin, että valehtelija vetoaa tuohon, että muistan väärin, niin aloin keräämään konkreettisia todisteita valehtelusta keskustelemalla enemmän viestein, jolloin jää todisteet. Kirjasin asioita myös ylös. En enää luottanut pelkästään epäluotettavaan muistiin. Näin sain lisävarmuutta siitä, että valehtelu on todellista, väärin muistaminen ei. 

Vierailija
30/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan hyvä periaate. Minä kysyn juhliin lähtiessä, että näyttääkö nyt hyvältä. Mies ei edes vilkaise kohti, vaan sanoo, juu hyvä on. Miehen tarkoitus on vain, että päästään lähtemään. Kyllä mies voisi vähän katsoa, että onko mekko takaa kiinni tai onko helma jäänyt alushousun kauluksen alle.

Vierailija
31/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä opeilla onnellinen ja rauhallinen yhdessäolo naisen kanssa on taattu. Kiitos yleispätevästä elämänohjeesta teille arvon naiset.&nb

Ehkä tämä on sarkasmia. Mutta sinun pitää tuntea yleisösi. Me tähän ketjuun osallistuvat olemme oppineet arvostamaan rehellisyyttä todella paljon. Ja otamme mieluummin sen raatorehellisen totuuden kuin valehtelun. Mutta eihän se välttämättä kaikkiin naisiin päde.

Jos niitä raatorehellisiä totuuksia ei jaksa kuunnella, niin kyllä sitä äkkiä oppii miettimään mitä haluaa kysyä ja mitä ei. Eli kysyjäkin voi ottaa vastuun eikä kysy sellaista, mistä mahdollisesti loukkaantuisi.

Vierailija
32/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni valehtelee tietämättään. yhdeltä kuullu ja toistaa totena, harva tietosesti valehtelee

Tässä on nyt puhuttu niistä harvoista, jotka ihan tosissaan ja tieteoisesti valehtelevat.

Vierailija
33/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen entisen miehen kanssa käynyt eroamme läpi ja sanoin hänelle, että en voi olla yhdessä valehtelijan kanssa. Hän selvensi minulle, että hän ei ikinä valehtele, hän kertoo toisenlaista totuutta ja tämä ei ole kuulemma yhtä vakava asia kuin valehtelu. Katsoin häntä pienen järkytyksen vallassa ja sanoin hänelle, että valehtelu on valehtelua haluaa hän sen vääntää miksi haluaa. Hän ei ole silloin rehellinen eli hän valehtelee. Ei kuulemma ikinä valehtelisi. No ei kai siinä, en minäkään tuollaisen kanssa enää ikinä olisi yhdessä. 

X-miehesi on varmasti kansanedustaja tai jopa ministeri!

Arto S......

Vierailija
34/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos niitä raatorehellisiä totuuksia ei jaksa kuunnella, niin kyllä sitä äkkiä oppii miettimään mitä haluaa kysyä ja mitä ei. Eli kysyjäkin voi ottaa vastuun eikä kysy sellaista, mistä mahdollisesti loukkaantuisi."

Raatorehellisyysdelläkin on rajansa. Kuuntelin yhtä miestä satunnaisesti, jonka mielestä lopult aen osannut edes syödä saati puhua yms asioista, joista en koskaan aikaisemmin ollut kuullut keneltäkään mitään arvostelua (olen työskennellyt myös alalla missä ääni ja selkokielisyys ollut tärkeää ja saanut siitä kiitosta). Raatorehellisyys voi joskus olla ihan jotain muuta kuin totuutta.

Vierailija
35/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ukkoni tuomitsi aina puheissaan pettämisen ja vannoi, ettei ikuna itse tekisi sellaista. Vaan kummasti eron jälkeen onkin yhteisen tuttavan kautta paljastunut, että ukollani oli muutamiakin yhden yön säätöjä, kun oli kanssani suhteessa. Toki en tajunnut häneltä kysyä alvariinsa, oletko pettänyt, niin eihän hän sinällään valehdellut. Eipä vain tullut asia puheeksi.

Vierailija
36/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää että entinen naisystävä on erään tuomitun rikollisen siittämä. Ei ollut viitsinyt kertoa että millaset geenit oikeasti on ja ettei se ketä sanoi isäkseen ole oikeasti hänen isä. Jätti minut kun suutuin valehtelustaan.

Vierailija
37/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan valehtelijan kanssa ole ainakaan enää sen jälkeen kun on jäänyt kiinni?

Olen edelleen. Vaikken sanoihinsa enää luotakaan. Hän puhuu totta tai valehtelee, siinä ne vaihtoehdot on. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
38/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos niitä raatorehellisiä totuuksia ei jaksa kuunnella, niin kyllä sitä äkkiä oppii miettimään mitä haluaa kysyä ja mitä ei. Eli kysyjäkin voi ottaa vastuun eikä kysy sellaista, mistä mahdollisesti loukkaantuisi."

Raatorehellisyysdelläkin on rajansa. Kuuntelin yhtä miestä satunnaisesti, jonka mielestä lopult aen osannut edes syödä saati puhua yms asioista, joista en koskaan aikaisemmin ollut kuullut keneltäkään mitään arvostelua (olen työskennellyt myös alalla missä ääni ja selkokielisyys ollut tärkeää ja saanut siitä kiitosta). Raatorehellisyys voi joskus olla ihan jotain muuta kuin totuutta.

No tämä ei kyllä ole minun käsitykseni raatorehellisyydestä. Kuulostaa enemmän alistamiselta tms.

Vierailija
39/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Niin monta huonompaa tapaa kuin miehellä onkin, valehtelu ei kuulu niihin. Jos joskus väärän todistuksen lausuu, se johtuu huonosta muistista eikä valehtelusta.

Vierailija
40/49 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt siihen että olisi olennaista uskonko minä puolisoa vai pidänkö juttuja valheena.