Mitä se suomalainen kulttuuri on, johon pitää sopeutua?
Kommentit (81)
Ahdistu jos kadulla näkyy sateenkaarilippu tai tv-sarjassa on homopari.
Ei ole olemassa mitään 100-prosenttista suomalaista kulttuuria.
Älä istu bussissa kenenkään viereen.
Opetellaan viidessä vuodessa puhumaan kohtuullista suomea.
Muista "hajurako" muihin. Suomessa se on suuri (tätä on tutkittukin), kun monissa muissa maissa ihmisiä ei haittaa vaikka seisoisi ihan vieraan ihmisen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet kerrostalossa rappukäytävään älä tunge samaan hissiin.
Mitä helv?
Vierailija kirjoitti:
Kasvoja ei peitetä. Kehenkään ei kosketa ilman lupaa. Nainen ei ole alamainen miehelle. Maksetaan verot.
Siinä meni sitten persut ja kokoomus heti suomalaisuuden rajojen ulkopuolelle. Hupsista vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun näet aikuisen miehen kulkemassa käsi kädessä kuusivuotiaan kanssa tiedät automaattisesti kyseessä olevan isän ja tyttären, et aviomiehen ja pikku vaimon.
Niin, koska Suomessahan ei meillä ole jammu-setiä 🙄
Ota kahvia, jos muutkin ottavat, mutta muista sanoa, ettei sinua varten tarvitse keittää.
Neitsyys tulee menettää 14 vuotiaana mutta tuomita kaikki jotka harrastaa seksiä alle 18 vuotiaana.
Ja myöskään ei saa hyväksyä konservatiivisia arvoja kuten parisuhde, avioliitto, perhe....
Erittäin paljon asioita. Alkaen työmoraalista, lainsäädännöstä, toisten huomioimista, mm. naisten ja miesten tasa-arvo jne.
Julkisissa liikennevälineissä ei mölytä eikä soiteta musiikkia. Muille annetaan matkustusrauha.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin paljon asioita. Alkaen työmoraalista, lainsäädännöstä, toisten huomioimista, mm. naisten ja miesten tasa-arvo jne.
Saksalaiset ja jenkkituttavani nauravat suomalaiselle "työmoraalille".
Vierailija kirjoitti:
Neitsyys tulee menettää 14 vuotiaana mutta tuomita kaikki jotka harrastaa seksiä alle 18 vuotiaana.
Ja myöskään ei saa hyväksyä konservatiivisia arvoja kuten parisuhde, avioliitto, perhe....
"Konservatiivisia arvoja" eli regressiota. Siitä on moraaliset arvot kaukana.
Vierailija kirjoitti:
naisten ja miesten tasa-arvo
Kerro minulle mikä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näet aikuisen miehen kulkemassa käsi kädessä kuusivuotiaan kanssa tiedät automaattisesti kyseessä olevan isän ja tyttären, et aviomiehen ja pikku vaimon.
Niin, koska Suomessahan ei meillä ole jammu-setiä 🙄
Jammut pannaan Suomessa kiinni jäätyään vankimielisairaalaan, monissa muissa maissa heitä pidetään hurskaina profeetan seuraajina. Kummassako mieluummin elät?
Ai laitetaanko? Viimeksi kun itse olen uutisia seurannut niin ehdollista vankeutta on moni lapsiin sekaantuja saanut. Ja aivan kanta suomalainen.
Juhannuksena syödään grillimakkaraa ja jouluna porkkanalaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Älä istu bussissa kenenkään viereen.
No sitten olen kyllä erillainen suomalainen, onko se synti?
Ryyppääminen ja joko jääkaappikylmän tai hiileksi palaneen lenkkimakkaran syönti.
Jos menet kerrostalossa rappukäytävään älä tunge samaan hissiin.