Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko saaneet jo ylioppilailta kiitoskortit?

Vierailija
03.07.2025 |

Heinäkuu jo, mutta ei ole vielä tullut valokuvaa.

Mietin, että onko niin ruuhkaista valokuvaamoiden tilauksissa vai enkö saa kiitoskorttia lainkaan, kun minua ei varsinaisesti oltu kutsuttu juhliin, mutta pistin lahjan postissa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille on tullut paperinen ja ne on esillä. Kenelle sen whatsapp-viestin edes laittaisi jos koko perhe kävi juhlissa? 

Vierailija
22/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jälkikäteen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Kortti, personoitu whatsapp-viesti, sähköposti tms.

Mutta kuvaa ei kylläkään tarvitse lähettää kuin läheisimmille.  Tulee ensinnäkin kalliiksi, ja toisaalta, mitä niillä kaikilla kuvilla edes tekee, varsinkaan printatuilla. 

Digiviestit on tökeröitä. Osoittaa huonoa makua tai pihiyttä. Eikä studiokuvaa edes saisi lähettää jos ei ole ostanut erikseen digikuvaa siihen tarkoitukseen (tekijänoikeus). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kiitoskortti, ei se nyt montaa euroa maksa. Suurin osa lahjoista oli kuitenkin vähintään monta kymppiä. 

Vierailija
24/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut juhlissa, mutta laitoin rahaa tilille. Sain kiitokset viestillä kuvan kera. 

Noloa. 

Mikä on noloa? Ette mennyt juhliin vain sain kiitoset viestillä, kun kuitenkin vähän muistin. En todellakaan odottanut mitään studiokuvaa tilisiirrostani. Minusta oli tosi kiva kuitenkin, että viestillä tuli kuva. En ole mikään lähisukulainen, joten en edes odottanut mitään kuvaa. 

Vierailija
25/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kiitoskortti, ei se nyt montaa euroa maksa. Suurin osa lahjoista oli kuitenkin vähintään monta kymppiä. 

Olen myös perinteisen kiitoskortin kannalla, vähintäänkin sähköinen, mutta ei sillä kyllä mitään tekemistä ole lahjojen arvon kanssa. Ja tuskin ylioppilas itse niitä kortteja maksaa. 

Vierailija
26/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös perinteisen kiitoskortin kannalla, vähintäänkin sähköinen, mutta ei sillä kyllä mitään tekemistä ole lahjojen arvon kanssa. Ja tuskin ylioppilas itse niitä kortteja maksaa. 

No joku valitti että on kallista, siksi pelkkä whatsapp-viesti. Niin onhan se lahjojen antaminenkin usein kallista kun ei nyt mitään parikymppistä kehtaa viedä. 

Vierailija
27/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut juhlissa, mutta laitoin rahaa tilille. Sain kiitokset viestillä kuvan kera. 

Noloa. 

Mikä on noloa? Ette mennyt juhliin vain sain kiitoset viestillä, kun kuitenkin vähän muistin. En todellakaan odottanut mitään studiokuvaa tilisiirrostani. Minusta oli tosi kiva kuitenkin, että viestillä tuli kuva. En ole mikään lähisukulainen, joten en edes odottanut mitään kuvaa. 

Miksi edes laitat tilisiirtoa jollekin puolitutulle?

Vierailija
28/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut. Eikä syyskuun häistäkään. 

Vierailija
29/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa. 

No hän on serkkuni lapsi. Ei siis mikään lähisukulainen, mutta jonkin verran hänenkin kanssaan olen ollut tekemisissä ja halusin näin muistaa häntä. 

Vierailija
30/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah 😄

Vierailija
31/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kysyt hoksasin, etten saanut veljeni lapsilta koskaan sen paremmin kiitosta kuin kuvaakaan, hmm.

Vierailija
32/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vielä tulossa, älkää hätäilkö.

Vierailija
33/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa. 

No hän on serkkuni lapsi. Ei siis mikään lähisukulainen, mutta jonkin verran hänenkin kanssaan olen ollut tekemisissä ja halusin näin muistaa häntä. 

Tuo jonkin verran on kyllä liikaa. Tosi vähän olen ollut tekemisissä ja sen takia en edes mennyt juhliin paikan päälle. Halusin kuitenkin muistaa jotenkin, kun hänen isänsä kanssa pidän aina joskus yhteyttä. Tilinumeronkin kysyin tältä isältä. 

Vierailija
34/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Valokuvallinen kiitoskortti. Kuuluu itsestään selvästi käytöstapoihin.

Joo ei ole kuulunut mitään, vaikka onhan noista lakkiaisista aikaa kulunut. Ja itse ylioppilas on lomalla kotona äitinsä kanssa 

Vierailija
35/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa on, kunhan ifolor joutaa toimittamaan.

Vierailija
36/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut. Eikä syyskuun häistäkään. 

Voi kauheeta. Meillä jäi omistakin häistä lähettämättä -93. No, on erottukin jo.

Vierailija
37/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ap siis kuvan esille laitettavaksi? Minä en, en esim. edes kummitytön rippikuvaa. Minulla on esillä tasan kuusi valokuvaa, näistä neljä on jo edesmenneitä minulle jo eläessään tärkeitä ihmisiä, yksi on vanhempieni vihkikuva ja yksi on oma 2-vuotiskuvani joka tuli minulle yhden em. edesmenneen jäämistöstä.

Vierailija
38/43 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tännekään tullut. Odottelen vielä. Varmaan ollut kaikenlaista kiirettä sekä valokuvaamoissa, että perheellä kuvia valitessa ja tilausta tehdessä.

Vierailija
39/43 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt vielä huolehtisi viime keväänä valmistuneiden kuvista. Mutta kyllä itsekin odottaisin kiitoskuvaa tai edes viestiä. Ymmärrän, jos kuvia jaellaan ajan kanssa, mutta siitäkin olisi hyvä edes ilmoittaa, että kuva on olemassa. 

Muistan kyllä omana aikanani, että hävetti kun vanhemmat ei saaneet asiaa hoidettua ja varsinkin kauempana asuvat sukulaiset jäivät ilman kiitoskortteja. 

Itseäni mietitytti oman lapsen kohdalla ne, jotka lähettivät pelkän kortin tai ruusun jonkun tuttunsa mukana tai postissa, että pitääkö näillekin lähettää kallis kuva, eikä kaikille ollut osoitettakaan tiedossa. Päädyin sitten yksinkertaisuuden vuoksi ottamaan kuvia reilusti ja laittamaan kaikille tai näiden samojen tuttujen kautta, kun ei niitä montaa ollut. Sitähän ei tiedä onko mennyt perille. Yksi osoitteeton jäi venymään laatikkoon. 

Vierailija
40/43 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko jouduit maksamaan kuvasta?