Kreetalla loman varanneita
Onko joku muu ollut lähdössä Kreetalle? Meinaatteko mennä? Meillä matka Plataniaksen rannikolle, vielä ei peruttu.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi Kreikassa saaret palaa. On niitä maastopaloja muuallakin, mutta vaarallista olla jumissa saarella. Kreikkalaiset viskoo tupakantumpit maahan ja jättää ongelmajätteet vaan johonkin syrjemmäksi.
Miten ne voivat syttyä joka vuosi kun historiallisen kuivuuden takia mikään ei kasva.
Eikö se kasvillisuus pala kerran ja sitten ei ole jäljellä enää mitään mikä palaisi?
No siellä sataa talvikaudella, marras-huhtikuussa ja uutta kasvaa.
Olen menossa kohta puoliin. Ei haittaa lämpö ja lämmin merivesi, kun sen lämmön takia juuri olen sinne menossa. Olen ollut Kreetalla aiemminkin raskaana ollessani, olin silloinkin heinäkuussa siellä. Ei ollut liian kuuma ja jaksoin hyvin tehdä rotkovaelluksen reissun aikana. Olin 7:llä kuulla raskaana silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi Kreikassa saaret palaa. On niitä maastopaloja muuallakin, mutta vaarallista olla jumissa saarella. Kreikkalaiset viskoo tupakantumpit maahan ja jättää ongelmajätteet vaan johonkin syrjemmäksi.
Miten ne voivat syttyä joka vuosi kun historiallisen kuivuuden takia mikään ei kasva.
Eikö se kasvillisuus pala kerran ja sitten ei ole jäljellä enää mitään mikä palaisi?
No siellä sataa talvikaudella, marras-huhtikuussa ja uutta kasvaa.
... ja eihän ne palot joka vuosi samoilla paikkakunnilla ole.
Hei,
Täällä juuri Plataniaksen rannalla auringon alla. Ihanaa ja lämmintä. Metsäpalot kaeumpana.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Täällä juuri Plataniaksen rannalla auringon alla. Ihanaa ja lämmintä. Metsäpalot kaeumpana.
Jotenkin kiinnostais 20v tauon jälkeen tulla niille hoodeille, ehkä Haniaan kuitenkin, johonkin Nea Choraan vaikka. Ainakin Plataniaksen seutu muuttunut ihan hirveästi, aikamoinen rysä varmaan nykyään. Haniasta aivan loistavia nuoruusmuistoja.
En ymmärrä mistä puhut. Ollaan käyty plataniaksessa 10 kertaa ja voin sanoa että on tosi iso paikka. Ravintoloita kymmeniä tai enemmän ja kauppoja satoja. Tosi iso ja hieno paikka. Rantoja monta ja hotelleja paljon. Eri kansallisuuksia käy täällä paljon. En ymmärrä missä plataniaksessa olet käynyt.
Vierailija kirjoitti: En ymmärrä mistä puhut. Ollaan käyty plataniaksessa 10 kertaa ja voin sanoa että on tosi iso paikka. Ravintoloita kymmeniä tai enemmän ja kauppoja satoja. Tosi iso ja hieno paikka. Rantoja monta ja hotelleja paljon. Eri kansallisuuksia käy täällä paljon. En ymmärrä missä plataniaksessa olet käynyt.
Siellä jossainhan on Platanos- niminen kylä, mutta en tiedä onko siellä turismitoimintaa?
Mä olin ekan kerran Agia Marinassa 1991, ja vikan kerran tuolla alueella ehkä 2004, tuona aikana kasvoi ihan hurjasti ja mitä oon kuvia katsellut niin onkohan siellä jo liikaa "kaikkea"?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli tyhmyyksissään varannut tuonne matkan kahdeksi viikoksi. Ei olisi pitänyt sitä tehdä: paikka on kuolettavan tylsä. Kylä, jossa pari tavernaa, hotellia ja yks ruokakauppa. Sitten ei mitään. Jonkun kilometrin päässä toinen samanlainen kylä. Ja sitte vielä pari muuta samanlaista. Viikkokin on liian pitkä aika tuolla.
Eli vaihda kohdetta, pikimmiten.
taas näitä keksittyjä höpöhöpö juttuja
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli tyhmyyksissään varannut tuonne matkan kahdeksi viikoksi. Ei olisi pitänyt sitä tehdä: paikka on kuolettavan tylsä. Kylä, jossa pari tavernaa, hotellia ja yks ruokakauppa. Sitten ei mitään. Jonkun kilometrin päässä toinen samanlainen kylä. Ja sitte vielä pari muuta samanlaista. Viikkokin on liian pitkä aika tuolla.
Eli vaihda kohdetta, pikimmiten.
taas näitä keksittyjä höpöhöpö juttuja
Vierailija kirjoitti:
Olette tosi vitsikkäitä, ei varmaan koskaan teidän puhelin vaihtele sijapäätteitä tai sanoja toisiksi?
Sitä varten teksti oikoluetaan ennen kuin painetaan lähetystä.
Vierailija kirjoitti:
Kreikka on saatanallinen kuuma ja täynnä maastopaloja joka kesä, mutta hölmöläiset vieläkin haluu sinne
Sittenhän se on suomalaiselle mielenvikaiselle helle hullulle kun luotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuli jää jotenkin muhimaan sinne maan pinnan sisälle. Kai.
Kreikassa on paras ruoka, pitää ehkä paikkansa joo mutta ei niitä parhaita ruokia allincissa saa.
"Taste Atlas, joka laittaa maailman keittiöt joka vuosi paremmuusjärjestykseen, on nostanut Kreikan jo vuosien ajan kärjen tuntumaan, ja vuonna 2024 kreikkalainen keittiö valittiin maailman parhaaksi."