Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka ei edes kohteliaisuudesta hymyile tai naura toisten jutuille?

Vierailija
03.07.2025 |

Minusta tökeröä, jos siis toinen kertoo mukavia juttuja millä on tarkoitus kohottaa hyvää tunnelmaa. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. 

Vierailija
22/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei  hymyile humoristiselle jutulle ei pidä jutun kertojasta tai ei arvosta tätä. Hymy ei riipu siitä onko huumori hyvää tai huonoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkaita. Yksikin ilme tekee ryppyjä. 

Pokerinaama pitää nuorena.

Vierailija
24/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko varmasti autisti. 

V*ttuako se sinulle kuuluu, mikä minun diagnoosini on. En minäkään sinun diagnoosejasi kysele.

Vierailija
25/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun jutuille ei naureta, niin ehkä on parempi opetella parempia juttuja. Kyllä jotkut kertoo muka hauskoja juttuja jotka eivät ketään naurata, silloin pitää miettiä mitä suustaan ulos päästää 

Vierailija
26/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tällaisen piirteen itsessäni. Yleensä muutun passiiviseksi sellaisen ihmisen seurassa, joka on jatkuvasti äänessä ja täyttää tilaa olemattomilla jutuillaan. Kertoo esim. hyvin pitkästyttävästi omasta mielestään mielenkiintoista asiaa tai juttua, mikä on mahdollisesti kuultu jo moneen kertaan. Vitsien ja tarinoiden kertominen on taitolaji. Jos siinä on hyvä, pysyy mielenkiinto automaattisesti yllä ja vilpitön reaktio on sen mukainen eli on aidosti hauskaa. Ajattelen, että tunnelmanpuuduttajien juttuihin reagoiminen toimii heillä vain polttoaineena, eikä jutuista tule koskaan loppua. Siksi on jotenkin helpompi itse koittaa poistua tilanteesta ja ohjata keskustelua tilaisuuden tullen toisaalle. Jos huomaan muiden aidosti nauttivan tämän kertojan jutuista, niin en nyt tietenkään ala tarkoituksella tunnelmaa latistamaan, vaan hakeudun toiseen seuraan, jos mahdollista.

Toinen lukunsa ovat sellaiset tilanteet, joissa on jo alusta asti sellainen tuntuma, että juttu kääntyy jotenkin mauttomaksi tai loukkaavaksi. En pysty olemaan sellaisesta teeskentelevän innostunut tai varsinkaan hekottelemaan millekään loppuhuipennukselle. Taidan myös toivoa, että kertoja lopettaa ko. juttujensa kertomisen hiljalleen, jos ei saa niihin ei saa vastakaikua.

Huomaan kyllä itse ihmisten reaktioista, jos joku oma juttu tai vitsi ei mene ihan maaliin. Se on ymmärrettävää, eikä siitä tarvitse loukkaantua. Sellaista sattuu.

Vierailija
27/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä peruskohteliaisuuteen ja -ystävällisyyteen kuuluu vuorovaikutus. Milleniaalit ja nuoremmat eivät oikein osaa.

Mielistely ei ole kohteliaisuutta. En mielistele ketään.

N55

Vierailija
28/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko varmasti autisti. 

V*ttuako se sinulle kuuluu, mikä minun diagnoosini on. En minäkään sinun diagnoosejasi kysele.

Ei kai sinun tarvitse sitä kellekään kertoa, mutta autistina sinua pidetään jos reagoit vitseihin tonnin seteli-ilmeellä.

Ohis

Vierailija
29/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä. Sitten kun heillä on jotain kerrottavaa, kaikkien pitäisi suurella mielenkiinnolla olla kuuntelemassa sitä monologia. Huoh. 

No jokainen jota ei kiinnosta voi poistua.. 

Jos minä olen kummilapseni juhlissa, ja hänen setänsä kertoo vitsin, joka ei minua (enää) naurata, minun pitää siis lähteä pois juhlista? Niinkö?

Vierailija
30/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rehellinen ihminen. En itsekään tekonaura.

Sen sijaan myötähpeän typerien juttujen kertojaa ja säälin tekonauravien teennäisyyttä.

Vierailija
31/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen junttihan se siinä, joka ei ymmärrä sosiaalisesta kanssakäymisestä mitään.

MUTTA pakko tähän on lisätä sama, mitä tuolla edelläkin todettiin, että riippuu myös puhujasta.

On ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa luojan lahjoja ihmiskunnalle ja joka kerta heidän aukaistessaan suunsa, toiset suorastaan palvovat jokaista ulos tulevaa kirjainyhdistelmää. Ja joka ainoa kerta, kun puhutaan jostain asiasta, alkaa tämä luojan suoma kääntämään sitä itseään koskevaksi. Tällainen hupaisa seuramies, jota nyt olen joutunut kuuntelemaan viimeiset 2 vuotta, ei kyllä saa minua jutuillaan enää edes kohteliaasti hörähtämäänkään. Ainoa ajatus on, että pidä nyt edes hetki se turpas kiinni.

Vierailija
32/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että on varmaan kirjolla ja/tai aivan täysi mu lk ku.

Tuli tästä mieleeni kun kävin ystäväni kanssa pienellä stand up-keikalla pubissa. Monta esiintyjää joiden nimiä ei (vielä) kukaan tiedä, siis sellaisia mahdollisia nousevia tähtiä. Yleisöä ehkä 25 henkeä ihan lavan tuntumassa. Vitsit olivat vähän mitä olivat, ihan hauskoja suurin osa ja monia helmiä joukossa.

Kiinnitin huomiota ystävääni joka istui koko keikan ajan naama peruslukemilla. Nauroi ehkä kerran. Ymmärrän että koomikot naurattavat ammatikseen ja jos vitsi ei naurata niin se ei naurata, mutta jotenkin itse automattisesti edes vähän naurahdan tai vähintään hymyilen jos joku kertoo vitsin joka ei omaan huumorintajuuni uppoa. Se on sellaista automaattista kohteliaisuutta joka ilmeisesti joiltain puuttuu kokonaan.

Tulee mieleen autisti-keskisarja.

Vierailija
33/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä. Sitten kun heillä on jotain kerrottavaa, kaikkien pitäisi suurella mielenkiinnolla olla kuuntelemassa sitä monologia. Huoh. 

No jokainen jota ei kiinnosta voi poistua.. miksi pitäis valehdella tästäkin .. että olipa hyvä jutut hahahahhaah.. jollekin jonka ammatti on kertoa hyvää läppää.. jos sille yleisölle ei uppoa ei uppoa.. kohteliaisuus on veemäinen syy lähteä harhaisesti ketään tukemaan 

Poistua noin vaan? Ei niin voi tehdä. 😄

Vierailija
34/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Räkänokastakin mies tulee, vaan ei tyhjän naurajasta"

Vierailija
35/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän, joka ei sille hauskalle jutulle edes hymyile, saattaa olla kuullut sen jo niin monta kertaa aikaisemminkin, että ei vaan enää jaksa.

Esim. yksi hauskana tarinana ja vitsinäkin kerrottu juttu perustuu tositapahtumiin. Tiedän, miten se juttu oikeasti meni, ja se ei ole minun näkökulmastani mitenkään erityisen hauska. En lähde sitä tarinaa oikomaan, koska siihen liittyy minulle läheisiä ihmisiä.

Vierailija
36/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sellainen. Aiemmin olen ollut kohtelias mutta enää en jaksa, paskaa vaan  tullut siitäkin niskaan. 

Kyllä. Onneksi nykyään ei oleteta, että naisten tulee hihitellä kaikelle mitä miehet sanoo, olisi se kuinka typerää, puisevaa tai loukkaavaa tahansa. Vielä 20 vuotta sitten oli kohteliasta hymyillä söpösti kun töissä joku mies sanoo "onneksi täällä on näitä simpsakoita herkkupaloja", nyt voi vaan mulkaista.

Vierailija
37/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana AITO ihminen.

Juuri näin ! Miks tämä jatkuva mielistely on niin huipussaan.. antaa väärää signaalia sille koomikolle jos aletaan teko naurua vääntämään.. 

Et ole siis saanut kovin hyvää kotikasvatusta. Tuossahan ei puhuttu pitkistä ystävyyssuhteista, joissa käyttäydyttäisiin noin, vaan sellaisista lyhyistä, ohimenevistä tilanteista, joissa olisi syytä vain jaksaa olla sosiaalinen. 

Vierailija
38/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyily vaati 19 lihaksen käyttöä. Avari paskanlänkyttäjän poskelle vain kahden.

Vierailija
39/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sillä on erilainen huumorintaju

2. Se on autisti

3. Se ei näytä tunteitaan helposti

4. Se on huippuälykäs, joten sitä ei naurata huonot vitsit

5. Se ei halua teeskennellä, joten sitä ei naurata huonot vitsit

Vierailija
40/52 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta pomon jutuille nauran aina.