Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea rinta "kihelmöi" sisäpuolelta nännin alta, kauanko uskaltaa ootella meneekö ohi

Vierailija
03.07.2025 |

On muistaakseni joskus aiemminkin ollut ohimenevästi tätä kihelmöintiä kummassakin rinnassa, mutta nyt olen pari päivää kiinnittänyt huomiota että oikeassa rinnassa on pientä kihelmöintiä. Ei koko aikaa, aamulla huomasin ja illalla vähän myös. En tiedä oliko päivälläkin, mutten ainakaan kiinnittänyt asiaan mitään huomiota päivän töiden ym ohessa. 

Googlaamalla voi liittyä kuulemma hormonaalisiin muutoksiin, kiertoon (menkat tosin loppui juuri, sitä en usko siis syyksi), esivaihdevuosioireisiin (olen 44) tai rintasyöpään... Mitään kyhmyä en kyllä löydä...

Kauanko uskaltaa odottaa meneekö oire ohi, ennenkuin varailee lekurille aikaa? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin asiaa terveyskeskuksesta, koska se mietityttää. 

t. Sairauslomalla rintasyövän vuoksi

Vierailija
2/4 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on joskus varsinkin esivaihdevuosissa ollut tuollaisia, en ole mihinkään lääkäriin mennyt kun oire ei ole ollut niin hankala että siitä oilisi tarvinnut päästä eroon. Oletin että liittyi hormonaalisiin muutoksiin, joiden myötä myös rinnat laskeutui 10 cm alaspäin esivaihdevuosien aikana. Mammografiassa kävin kun täytin 50, ei löytynyt mitään syöpään viittaavaa, vaikka tosiaan noin 8 vuotta noita kihelmöintejä ja välilä pistäviä tuntemuksia tisseissä oli ajoittain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli älyttömästi kipuja, paineentunnetta, kihelmöintiä ja milloin mitäkin tuntemusta rinnoissa 40-50v. Ei sieltä mitään löytynyt.

Vierailija
4/4 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota ihmettelemään, aika terkkariin jossa tk-lääkäri tuumaa asiaa ja lähettää tarvittaessa mammografiaan ja/tai ultraääneen. Sitten ei tarvitse miettiä kun noihin sentään vielä nykyään pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi