Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on "seksuaalinen yhteensopivuus", erityisesti pitkässä liitossa?

Vierailija
03.07.2025 |

Olen miettinyt tätä viime aikoina, sillä etsin vakavaa parisuhdetta ja siihen liittyen usein painotetaan, että seksuaalinen yhteensopivuus on yksi keskeinen asia sen onnistumiselle pidemmän päälle. 

Mutta miten pitkälle mieltymysten olisi hyvä olla samanlaiset? Otaksun, ettei kuitenkaan löydy tilannetta, että ne olisivat 100% yhtenevät ja etenkin pitkässä parisuhteessa on tehtävä kompromisseja myös tässä asiassa.

Lisäksi olettaisin, että halut ja toiveet myös muuttuvat/niiden voimakkuus vaihtelee jonkin verran ihan muutenkin mutta myös elämäntilanteen mukaan (mahdollinen pikkulapsiaika, stressaavat tilanteet töissä jne jne).

Mutta miten pitkälle seksuaalisten halujen ja toiveiden olisi hyvä kohdata "lähtötilanteessa" - erityisesti jos kyse on nuoresta pariskunnasta, jolla ei ole hirveästi seksuaalista kokemusta muiden kuin toistensa kanssa, jotta suhde toimisi pidemmän päälle?

T. Nuori nainen joka haaveilee pitkästä hyvästä parisuhteesta, parhaassa tapauksessa jopa elämänmittaisesta

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani haluaisin paljon enemmän, erilaista ja "rajumpaa" seksiä kuin naiseni. Vaikka naiseni on rakas ja uskon että olemme loppu elämän yhdessä niin samaan aikaan harmittaa että en koskaan pääse kunnolla tyydyttämään itseäni seksuaalisesti. Jos ajassa palaisin sinkku aikaan näillä tiedoilla niin en tiedä etsisinkö mielummin toisen naisen

Miksi ette avaa suhdetta? On törkeää ja väärin naiseltasi kieltää sinua toteuttamasta itseäsi.

Olen samaa mieltä.. jos muuten suhde on kunnossa miksi ei antaisi toisen toteuttaa itseään. 

Tämähän se on juuri nykyajan meininki. Annetaan itselle oikeus hakea seksiä suhteen ulkopuolelta. Joko vängätään väkisin siihen lupa, tai sitten petetään. Ja kaikki tämä on ihan oikein, koska: Minulla on oikeus toteuttaa itseäni, ja nönnönnöönnöö. Haluan tunkea banaanin hanuriin samalla kun kää-piö puree tekohampailla kikkeliä. Jos tuo ei puolisolle käy, niin minulla on OIKEUS, hakea sitä muualta. Muutoin puoliso on rajoittava narsisti. Mutta kyllä voihan tuon kaiken tehdä, mutta älkää ihmetelkö miksi suhteet ei kestä. 

Vierailija
22/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämähän se on juuri nykyajan meininki. Annetaan itselle oikeus hakea seksiä suhteen ulkopuolelta. Joko vängätään väkisin siihen lupa, tai sitten petetään. Ja kaikki tämä on ihan oikein, koska: Minulla on oikeus toteuttaa itseäni, ja nönnönnöönnöö. Haluan tunkea banaanin hanuriin samalla kun kää-piö puree tekohampailla kikkeliä. Jos tuo ei puolisolle käy, niin minulla on OIKEUS, hakea sitä muualta. Muutoin puoliso on rajoittava narsisti. Mutta kyllä voihan tuon kaiken tehdä, mutta älkää ihmetelkö miksi suhteet ei kestä."

Kun naisella on niin rajoittavat nönnönnöönnöö rajat että mies jää jostain paitsi, niin lopputulema on päivänselvä, erot tulee ja pian, tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajalla kommentteja?, kuten mainittua - tärkeintä on dialogi. 

Kestävä parisuhde perustuu kompromisseille, joiden tekemisestä tietenkin keskustellaan. Keskustelu on englanninkielellä 'dialog', kompromissi on englanninkielellä 'compromise'. Kompromissi tarkoittaa sovitteluratkaisua.

Onneks en ikinä joudu parisuhteeseen.. kompromissi on kauheinta mitä tiedän

M.O.T. ja tiesit itsekin olevasi epäkelpo :)

Niin onneks tiedän. Koska pitäis olla neitsyt ja mielistelevä orja 

Ole huoleti, Ari kyllä leikkaa kullisi irti heti kun pääsee vankilasta. #manmods

Vierailija
24/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä että nainen on riittävän tottelevainen ja riittävän nöyrä.

Itselleni tärkeää on lehtevät ja ulostyöntyvät sisemmät häpyhuulet.

Millaiset aloittajalla on ja tiedostaako hän niiden funktion seksuaalisessa yhteensopivuudessa?

Jaahas. Jankkaaja päässyt ulos suljetulta.

Vierailija
25/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut vaimon kanssa. Ensinnäkin vehkeet. Vaimo saa ja usein itse ujuttaa kullini viimeistä milliä myöten sisään saaden täyden venytyksen pilluun syvyys ja leveyssuunnassa, eli pillunsa täyteen. Minä saa kullilleni hyvän puristuksen ja pillu on kullilleni kuin tyköistuva hansikas. Sovitus on molemmille täydellinen. Vaimo myös saanut orgasmit yhynnässä muutamassa minuutissa jonne olen kestänyt laukeamatta juuri sopivasti eli enimmäkseen tultu samaan aikaan. Muutenkin molemmat tykätty enemmän kiihkeästä all in naimisesta, eikä pitkästä puuduttavasta jyystöstä. Ylipäätään srksi rytmit ja halut olleet aika yksiin meneviä, säännöllisesti viikoittain seksiä koko pitkä parisuhde. Itse vähän hakukkaanpi mutta sopiva panetus on herättänyt vaimon halut, eli olen ollut erittäin tyytyväinen. Samoin vaimo kun olen huolehtinut hänelle aina orgasmit kun meillä ollut seksiä. Suikkareitakin olen saanut aina halutessani ja pilluakin saanut nuolla koko ikäni.

Vierailija
26/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä että nainen on riittävän tottelevainen ja riittävän nöyrä.

Itselleni tärkeää on lehtevät ja ulostyöntyvät sisemmät häpyhuulet.

Millaiset aloittajalla on ja tiedostaako hän niiden funktion seksuaalisessa yhteensopivuudessa?

Jaahas. Jankkaaja päässyt ulos suljetulta.

Sä siis olet koko ajan täällä ja pidät kirjaa. 

Vierailija
27/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut vaimon kanssa. Ensinnäkin vehkeet. Vaimo saa ja usein itse ujuttaa kullini viimeistä milliä myöten sisään saaden täyden venytyksen pilluun syvyys ja leveyssuunnassa, eli pillunsa täyteen. Minä saa kullilleni hyvän puristuksen ja pillu on kullilleni kuin tyköistuva hansikas. Sovitus on molemmille täydellinen. Vaimo myös saanut orgasmit yhynnässä muutamassa minuutissa jonne olen kestänyt laukeamatta juuri sopivasti eli enimmäkseen tultu samaan aikaan. Muutenkin molemmat tykätty enemmän kiihkeästä all in naimisesta, eikä pitkästä puuduttavasta jyystöstä. Ylipäätään srksi rytmit ja halut olleet aika yksiin meneviä, säännöllisesti viikoittain seksiä koko pitkä parisuhde. Itse vähän hakukkaanpi mutta sopiva panetus on herättänyt vaimon halut, eli olen ollut erittäin tyytyväinen. Samoin vaimo kun olen huolehtinut hänelle aina orgasmit kun meillä ollut seksiä. Suikkareitakin olen saanut aina halutessani ja pilluakin saanut nuolla ko

...mutta vaimon tekojormaa piti kuitenkin omaan anneliisi kokeilla, mikäli oikein muistelen. Tule jo sieltä kaapista, ei se ole enää ole rikos ollut Suomessa vuosikymmeniin jos hieman pipelokin kiinnostelee...

Vierailija
28/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoinen asevelvollisuuslaki olisi tyttöä ja poikaa.