Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (11822)

Vierailija
10841/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti. Varmasti muistatte Tommyn sanat. "Se, mitä tapahtuu pannryymissä, jää pannryymiin."

Siellähän ne tietysti lymyilevät. Se siis selvisi mitä tai paremmin ketä pannryymissä on. Mutta se on yhä mysteeri MITÄ ne siellä tekevät.

No just tää. Huvittaisi myös tietää minkä näköinen pohjanmaalainen pannryymi on. Joku miesluolahan se on. Pannryymi on mainittu myös Kajn tuotannossa muutamassa kappaleessa eli joku special juttu siinä on. Nyt tulee mieleen vain virtuella pannryymin Text tv:ssä.

Vierailija
10842/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pönttö hokasin vasta nyt, mistä tuo nimi Olkapää Jokimies tulee. Oliko teille muille selvää heti aikanaan, kun katsoitte videota? 

Hih, näitä sattuu. Joku on kertonut tajunneensa vasta vuosien päästä, että "än yy tee nyt" -ilmauksen n, y ja t ovat tosiaan kirjaimia, joista muodostuu sana nyt.  :D

Ja juu, kyllä siis ymmärsin heti, että Axel Åhman on suomeksi Olkapää Jokimies. Harmittelin vain tuota poikien versiota eli olkapäätä, kun parempi suomennos olisi hartia. Hartia Jokimies kuulostaisi komeammaltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10843/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti. Varmasti muistatte Tommyn sanat. "Se, mitä tapahtuu pannryymissä, jää pannryymiin."

Siellähän ne tietysti lymyilevät. Se siis selvisi mitä tai paremmin ketä pannryymissä on. Mutta se on yhä mysteeri MITÄ ne siellä tekevät.

No pelaavat korttia, ratkovat ristisanoja, laulavat yhteislauluja. Mitä nyt varamiehet vapaapäivinään yleensä puuhailevat. Ehkä sinne on fyysisen kunnon ylläpitämistä varten mahdutettu myös juoksumatto ja pingispöytä. Ja koska pannryym on Määninin, nesteytyksestä on varmasti pidetty huolta.

Vierailija
10844/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pelaavat korttia, ratkovat ristisanoja, laulavat yhteislauluja. Mitä nyt varamiehet vapaapäivinään yleensä puuhailevat. Ehkä sinne on fyysisen kunnon ylläpitämistä varten mahdutettu myös juoksumatto ja pingispöytä. Ja koska pannryym on Määninin, nesteytyksestä on varmasti pidetty huolta.

Minä olen nähnyt vain sellaisia joissa ei lämmityskattilan lisäksi ole mitään muuta tavaraa tai tilaa millekään muulle. Pakko olla toisenlaista Pohjanmaalla.

Vierailija
10845/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on siellä myös Daisy, Linda ja Lola. Oliko vielä muitakin? No ehkä hekin juovat pontikkaa ja pelaavat korttia.

Vierailija
10846/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määnin on karskin olemuksensa takana selvästi vähän pehmo. Kun siis antaa sen lälläribändin varamiesten noin vapaasti käyttää pannryymiään. Ehkä Vörjeans itse asiassa jopa vähän tykkää Kaj'sta...?

Vierailija
10847/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt vain sellaisia joissa ei lämmityskattilan lisäksi ole mitään muuta tavaraa tai tilaa millekään muulle. Pakko olla toisenlaista Pohjanmaalla.

Eikös se ole yleisesti tiedossa, että Pohjanmaalla kaikki on isompaa. Paljon isompaa.

Vierailija
10848/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just tää. Huvittaisi myös tietää minkä näköinen pohjanmaalainen pannryymi on. Joku miesluolahan se on. Pannryymi on mainittu myös Kajn tuotannossa muutamassa kappaleessa eli joku special juttu siinä on. Nyt tulee mieleen vain virtuella pannryymin Text tv:ssä.

Gambämarkin metsästäjäpojat puhuvat myös pannryymistä jossain kohtaa.

Vierailija
10849/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalla kaikki on suurempaa, vähän kuin Teksasissa. Onhan yksi Axel kertonut, että heidän taloyhtiöllään on kaupunginosan isoin varasto. Varmasti on myös pannryymissä riittävästi tilaa.

Axelin varastosta muuten puheenollen: On tainnut taas löytyä varaston perukoilta laatikollinen levyjä. Niitä saa taas Netticketistä.

Vierailija
10850/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt vain sellaisia joissa ei lämmityskattilan lisäksi ole mitään muuta tavaraa tai tilaa millekään muulle. Pakko olla toisenlaista Pohjan

Vaasan isoin liiteri, jonka voi helposti täyttää "med vin och cider"

Vierailija
10851/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska yksityiskohta. Ruotsalainen tanssibändimuusikko Lasse Stefnaz on vaikuttanut suuresti Kajn  tai erityisesti 

Kajz-.tanssikookonpanon musiikkiin. Varsinkin Vägg i Vägg on vahvasti Stefnaz vaikutteinen.

Konössöörit huomasivat että  pitkäss Vörjeans-haastiksessa Freppalla oli päällään Lasse Stefnaz- paita farkkutakin alla.

Määninhän on joutunut luopumaan ikonisesta Karhu-t-paidastaan 

Vierailija
10852/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa joku kommentoi Kaj'n tämänpäiväistä joulukalenterivideota ja kertoo, että pojat ovat menossa esittelemään kalenteriaan Ruotsin aamu-tv:hen (SVT Morgonstudion). Ei tietoa, minä päivänä, mutta varmasti joku lykkää klipin Youtubeen heti kun.

Vierailija
10853/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoivat siis SVT:n omaa joulukalenteria

Vierailija
10854/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoivat siis SVT:n omaa joulukalenteria.

Ai tosiaan, kiitos korjauksesta. Luin huolimattomasti sen Youtuben kommentin.

Vierailija
10855/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoivat siis SVT:n omaa joulukalenteria.

Ai tosiaan, kiitos korjauksesta. Luin huolimattomasti sen Youtuben kommentin.

Mulle on yleensä yhdentekevää, saanko viesteihini peukutuksia vai on. Nyt jäin kuitenkin ihmettelemään niin kovasti, että on pakko kysyä sinun alapeukuttaneen motiiviasi. Oliko väärin, että kiitin korjauksesta? Vai onko huolimattomuusvirheeni niin tuomittava? Jos jälkimmäinen, pyydän anteeksi jo etukäteen, sillä teen varmasti virheitä jatkossakin.

Vierailija
10856/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Axelin varastosta muuten puheenollen: On tainnut taas löytyä varaston perukoilta laatikollinen levyjä. Niitä saa taas Netticketistä."

Kiitos vinkistä! 

Vierailija
10857/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee tosi hauskaa :-) 

Minä sain tekstistä sen käsityksen, että myöhemmin tulossa voi olla jotain muutakin sisältöä kuin vanhoja luukkuja uudelleenlämmite

Kommentoin ensin ja avasin luukun vasta sitten. Olen avokonttorissa enkä voi nyt katsoa äänten kanssa, mutta tämähän onkin vielä sata kertaa hauskempi kuin aluksi ajattelin. Heidän omia reaktiovideoitaan. Nyt aloin jopa toivomaan, että kaikki luukut olisivatkin reaktioita vanhoihin kalenteriluukkuihin.

Voi kun tulisi se Jakobin itsenäisyyspäiväruno. Saisivat mahdollisuuuden näyttää noloilta kohdassa "när grädden skakar hand"

Jos joku olisi kertonut heille 11 v sitten, että samana vuonna tulevat "skaka presidents och kungens hand" olisi voinut mennä (silloin vielä) pojilla kahvit väärään kurkkuun.

Vierailija
10858/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnellaanpas taas Vinterdepressionen, niin ei mene liian positiiviseksi tämäkään ketju.

Vierailija
10859/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee tosi hauskaa :-) 

Minä sain tekstistä sen käsityksen, että myöhemmin tulossa voi olla jotain muutakin sisältöä kuin vanhoja luukkuja uudelleenlämmite

Kommentoin ensin ja avasin luukun vasta sitten. Olen avokonttorissa enkä voi nyt katsoa äänten kanssa, mutta tämähän onkin vielä sata kertaa hauskempi kuin aluksi ajattelin. Heidän omia reaktiovideoitaan. Nyt aloin jopa toivomaan, että kaikki luukut olisivatkin reaktioita vanhoihin kalenteriluukkuihin.

Voi kun tulisi se Jakobin itsenäisyyspäiväruno. Saisivat mahdollisuuuden näyttää noloilta kohdassa "när grädden skakar hand"

Jos joku olisi kertonut heille 11 v sitten, että samana vuonna tulevat "skaka presidents och kungens hand" olisi voinut mennä (silloin vielä) pojilla kahvit väärään kurkkuun.

Ovatkohan vielä ehtineet tajuamaan mitä kaikkea tänä vuonna on tapahtunutkaan? Luulen, että voi mennä vielä vuosi pari ennen kuin joku ilta saunassa saunassa iskee kunnolla tajuntaan mitä kaikkea oikeasti tapahtuikaan. Nyt ovat juosseet paikasta toiseen sellaista tahtia, että tuskin ovat kunnolla ehtineet tajuta.

Kun ei näillä ole kyse vain siitä, että pääsivät Euroviisuihin ja löivät laajemmin läpi. Vaan siitä, että menivät voittamaan nimenomaan Ruotsin karsinnan, täysin altavastaajan asemasta, ekalla ruotsinkielisellä biisillä vuosikymmeniin ja pärjäsivät erinomaisesti itse viisuissa. Hoitivat koko viisupyörityksen ensiluokkaisella ammattitaidolla.

Skansenin lisäksi tekivät ilmeisesti koko Suomen toiseksi eniten keikkoja kesällä ja perään loppuunmyivät Helsingin jäähallin. Ja siellä oli katsojia pitkin maailmaa ja todella paljon suomenkielisiä.

Samalla kun hurmasivat ruotsalaiset, myös lauma ruotsia osaamattomia sekosi: Suomenkieliset kansoittivat eturivin keikoilla ja Briteissä fanit viettävät baari-iltaa laulamalla Honky Tonkia aivan Olkapää Jokimiehenä. Ihmiset kääntävät heidän videoitaan englanniksi, eikä vain isoimpia hittejä vaan kaiken mitä löytävät lähtien Rubenista. Suomenkieliset ja vähän muuallakin päin maailmaa opetellaan vöyriä. Helsingin kansanopiston vöyrinkielinen kokkauskurssi tulee välittömästi täyteen.

Ja fanit laulavat kaiken tuotannon mukana, myös ne vuosia vanhat. Päätyvät kaivamaan jo haudatut projektit kuten Vörjeansin lavalle ja naiset kiljuvat niin Määninille kuin poikabändille kuin Backstreet boysille konsanaan. 

Palkintoja satelee oikealta ja vasemmalta enemmän kuin ehtivät noutamaan, kaikista kuviteltavista aiheista ja sellaisistakin, joita ei voisi kuvitella. 

Ja jossain välissä ehtivät kuninkaankin kättelemään.

Voi mennä hetken, että kaiken tuon ehtii sulattelemaan.

Vierailija
10860/11822 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku olisi kertonut heille 11 v sitten, että samana vuonna tulevat "skaka presidents och kungens hand" olisi voinut mennä (silloin vielä

Kun tuon kaiken tänä vuonna tapahtuneen kerää yhteen, niin onhan se todella ollut aivan uskomaton seikkailu ja matka. Mitä kaikkea heille onkaan tapahtunut yhden vuoden aikana - huh huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan