Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (5093)

Vierailija
201/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, Taco hej'n musiikkivideon behind the scenes -loppukohtauksessa hänellä on eri tyttöystävä kuin nykyinen vaimo.

Tuskin, sillä nykyisen vaimon nimi on Taco Hej -videon lopputekstien kiitoksissa.

Näin on. Kevin Holmström tapasi nykyisen vaimonsa elokuussa 2012 (ja alkoivat melkein heti seurustella), ja Taco Hej -video on tehty vuonna 2016. He olivat silloin jo vakipari.

Vierailija
202/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manageeri on ainakin nukkunut pommiin.

Mitä tarkoitat, miten nukkunut pommiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat tehneet musikaaleja Wasa Teaterille, julkaisseet monta albumia, tehneet keikkaa ruotsinkielisellä alueella, Axel säveltää (Axelilla ainakin on avovaimo), Heillä on myös toinen yhtye samalla kokoonpanolla, Rockabillya (WIkipediasta).  

Axel Åhman on kirjailija, ja hän on naimisissa. Myös Kevin Holmströmillä on vaimo.

Sivuprojekteja heillä on ollut mm. tuo rockabillya soittava Vörjeans ja punkkia soittava Jeppis turboronk.

Myös Jakob Norrgård on hyvinkin vakiintuneessa parisuhteessa, hän on ollut yhdessä avovaimonsa kanssa jo 16 vuotta (molemmat ovat nyt 32-vuotiaita). Myös Åhman ja Holmström alkoivat seurustella nykyisten vaimojensa kanssa jo teini-iässä.

Kevin kertoo Vinterprat-ohjelmassa tavanneen vaimonsa opiskeluaikana Helsingissä.

Ja hienosti kertookin. Kaikkien kolmen pratit ovat erinomaista kuunneltavaa. Ovat erittäin viehättäviä kertojia. Nämä on käännetty sekä ruotsiksi että englanniksi. Eli juttelevat siis jossain määrin murteella. Avaavat hienosti taustaansa ja nämä kuunneltuasi olet paljon viisaampi, mikä tämä poppoo on. 

Holmström:

Åhman:

Norrgård:

Vierailija
204/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ on ollut ainakin ruotsinkielisten keskuudessa ihan tunnettu jo vuosikausia. Itsekin muistan, kun kuulin heidän kappaleensa joskus kymmenen vuotta sitten Hankenin bileissä.

Vierailija
205/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI. Itse olen kuunnellut poika jo kun olivat uransa alkumetreillä . Ja olen ihmetelly miksi eivät ole aikaisemmin olleet ennemmän esille. Esim Taco hej, kom ti byin, tai

Vierailija
206/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"KAJllahan on muuten jo yksi hyttysiin liittyvä biisi - tehty Käärijän "Cha Cha Cha"'n pohjalta. Siinä valitetaan suomalaisen kesäyön hyttysparvea, ja sitten ostetaan Thermacell. :D Siitä on valitettavasti vain jokin perunalla yleisöstä kuvattu klippi, mutta on laadukasta huumoria, kuten muukin KAJn tuotanto."

Se Cha cha cha -versiointi on ihan huippu! 🤣🤣🤣 Hyvin oivallettu ja keksitty! 

Vierailija
207/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Cha Cha Cha -cover on todellakin helmi. Kevin on pukeutunut Käärijän vihreään boleroon ja Jacob ja Axel ovat pinkkejä hyttysiä, jotka piinaavat armottomasti Kevin-Käärijää.

Vierailija
208/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojilta puuttuu karisma. Ilman sitä on lähes mahdoton menestyä viihdebisneksessä tuotteliaasti.

Seuratkaa johtajaa

Puuttuu karisma??!!?? No, makuasioitahan nämä on, kuka pitää ketäkin karismaattisena, mutta ehkä et ole katsonut mitään muita esityksiä kuin Bara bada bastun? Siinä se lavakarisma ei minusta pääse niin hyvin oikeuksiinsa kuin monissa muissa biiseissä. Varsinkin Kevin on kuin kotonaan lavalla ja eri rooleissa. Ja muutkin kyllä!

Vierailija
209/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, kiinnostava mielipide, mutta jokaisella on tietysti makunsa. Omasta mielestäni KAJ'n poikien huomattavin ominaisuus on nimenomaan karisma. Sitä joko on tai ei ole, heillä on.

Sen huomaa ehkä parhaiten heidän musikaaleistaan, joissa he ottavat lavan haltuun täysin suvereenisti ja varastavat jokaisen kohtauksen, jossa ovat (tai yksikin heistä on) mukana.

Vierailija
210/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on englanniksi tekstitys:

Vierailija
211/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin KAJn konsertissa. Oli tosi hyvää musiikkia, semmoista letkeän svengaavaa. Tykkäsin kovasti.

Käärijää en voi sietää.

Sama täällä. Tykkään heidän musiikista ja taitaa olla ensimmäinen ja ainut suomalainen bändi  jonka musiikkia on maailmanlaajuisesti soitettu lähes 20 miljoonaa  kertaa ympäri maailmaa.  Siihen kukaan  muu suomalainen ei ole yltänyt. 

Täh Käärijän CCC:lla on 179M kuuntelua, ja onhan noita muitakin suomalaisia artisteja, joiden biisejä on kuunneltu kymmeniä/satoja miljoonia kertoja.

Cha cha cha on ollut markkinoilla kaksi vuotta kauemmin kuin Bara bada bast

Käärijällä oli viisujen jälkeen n. 120M kuuntelua, jonka jälkeen tahti hidastunut. Nykyään Spotifyssa 179M kuuntelua.

Vierailija
212/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Käärijän luvut alkaneet nousta uudelleen tämän vuoden viisujen yhteydessä? 

Vierailija
213/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dansgolv on mielettömän hyvä biisi (kuuntelen sitä nytkin!), mutta sitä ei ole tainnut hirveän moni "löytää"?

Omat suosikit Dansgolvin lisäksi on Kom ti byin, Manlig vänskap, Vems pojk e do, Heimani i skick ja musikaalikappale Mäskis-Gunnar. Ai niin ja tietysti Firmans man ja Karar i arbeit myös!

Vierailija
214/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maalaistyttö, joten mun suosikkeja KAJ'n tuotannosta ovat Kom ti byin ja Heimani i skick. Niin ja Dågär åt böndrin. Myös Tango taas on ihan helmi, maaseudun peräkammarinpoika vaimon haussa. :D

Vierailija
215/5093 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin fiksu oloisia tyyppejä koko kolmikko. Axelhan on kesäpuhujana Ruotsin radiossa elokuussa. Tykkään kuunnella häntä, hieman sellainen intellektuelli, hyvällä tavalla.

Näin pojat Nordiksella ekaa kertaa elämässäni. Mikä lavakarisma ja energia! Joku kriitikko väitti nähneensä väsymyksen merkkejä, minä en.

Tahti heillä nyt niin kova, että toivottavasti oikeasti jaksavat eivätkä vedä itseään piippuun. No, kaikilla tuntuu olevat terveelliset elämäntavat, joten hyvä pohja siinä mielessä. 

Vierailija
216/5093 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lavakarisma heillä oli mielestäni nimenomaan todella kova. Osasivat ottaa yleisönsä ja pitää otteessaan. Kaikilla suosituilla esiintyjillä tämä taito ei suinkaan ole yhtä hyvä kuin heillä.

Vierailija
217/5093 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ'lla on hittiainesta niin monessa biisissä, että ei todellakaan voi puhua vaan yhden hitin ihmeestä. En edes pysty nimeämään omasta mielestä parasta KAJ biisiä, koska niitä on niin monta: Heimani i skick, Paavos barkbrö, No far ja å tipp, Tango taas, Kaffitår, Karar i arbeit, Kom ti byin,... Ja lisäksi biisejä heidän musikaaleistaan.

Bastu oli se, joka minut keväällä tähän yhtyeeseen tutustutti - ja koukutti. Aloin kaivella heidän tuotantoaan ja hyvin pian huomasin, että paaaaaaljon parempia biisejä löytyy vaikka kuinka. Ja tosiaan, koska tekevät niin montaa eri genreä (ja hyvin) , biiseistä löytyy oman fiiliksen mukaan aina sopivaa kuunneltavaa. Toivon, että KAJ'n menestys ja suosio innostaisi suomenkielistä kuulijakuntaa - itsekin lukeudun tähän - tutustumaan enemmän myös Suomessa tehtävään ruotsinkieliseen musiikkiin. Ennakkoluulot kielimuuria kohtaan voi jo heittää romukoppaan. 

Vierailija
218/5093 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka suosikki om Kevinin soidintanssi (Kuckelikuu) Botnia Paradise -musikaalista.

Et, varsinaista teerenpeliä.

Tosin minä en pääse yli tästä, kannattaa katsoa loppuun asti:

Vierailija
219/5093 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dansgolv on mielettömän hyvä biisi (kuuntelen sitä nytkin!), mutta sitä ei ole tainnut hirveän moni "löytää"?

Omat suosikit Dansgolvin lisäksi on Kom ti byin, Manlig vänskap, Vems pojk e do, Heimani i skick ja musikaalikappale Mäskis-Gunnar. Ai niin ja tietysti Firmans man ja Karar i arbeit myös!

Ovat ilmeisesti nyt parilla keikalla alkaneet esittää tätä Dansgolv biisiä.  Mullakin se on ollut vähemmällä kuuntelulla. Jotkut biisit vaatii enemmän aikaa "kypsyäkseen" :). Yksi tällainen oli Firmans man. Eka ja toka kuulemalla ei heti mulle kolahtanut. Sitten kun oikein ajatuksella kuuntelin, etenkin tekstejä, niin sehän on ihan hemmetin hyvä, vahva ja ajankohtainen biisi, ainakin kaikille, jotka pyristelevät tämän päivä työelämän ristipaineissa. 

Vierailija
220/5093 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flaggan i topp, enpä voi muuta KAJ'n pojille sanoa. Käsittämätöntä lahjakkuutta heillä, sen voin sanoa nyt kun olen kahlannut läpi heidän koko tuotantonsa vuosien varrelta.

Eniten ihmettelen sitä, millaisia kappaleita he kykenivät tekemään jo alle 20-vuotiaina. Sanoitukset vaikuttavat vähintään 20 vuotta kypsempien artistien luomilta. Niin monta kerrosta niihin sisältyy.

Niin kuin joku muu jo sanoi, (aivojen uumenissa piileskellyt) ruotsin kielen taito nousee tässä samalla kohisten. Olen jopa alkanut ymmärtää vöyriä aika sujuvasti. :)

P.S. Kannattaa katsoa Yle Areenasta KAJ'n musikaali Botnia Paradise, jonka kulminaatiopiste tuo Flaggan i topp on. Itse olen nyt katsonut sen varmaan kymmenen kertaa, ja sen kohdalla menee joka kerran kylmät väreet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän