Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käytätkö miten paljon kermaa ruuanvalmistuksessa

Vierailija
28.03.2007 |

tai " kermankorvikkeita"

Olen mielestäni tehnyt hyvää ruokaa, vähäkalorisesti ja terveellisesti. Yks kaksi huomasin, että viikossa meillä menee esimerkiksi 3 pkt kevyttä ja paksua. Ei taida meidän ruoka ollakkaan niin kevyttä ja terveellistä, vaikka sydän tuote onkin

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakermoista en tykkää, varsinkaan kastikkeissa, kunnon kuohukermalla saa paljon parempaa.

Vierailija
2/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkki kuussa

-4 kiloa neljässä viikossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän vuoden puolella -10 kg, mutta ruuan terveellisyys kovasti mietityttää,etenkii kun pieni lapsi on ruvennut syömään samaa ruokaa

Vierailija
4/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain ruokakermapurkkeja. Mitähän arvelisin, ehkä niitä menee n. 1 prk viikossa jos kulutus tasoitetaan pidemmälle aikavälille.

En usko että nämä juoksevat ruokakermat ovat epäterveellisiä. Sen sijaan vaahdotettavissa kermankorvikkeissa on transrasvoja (kasviöljypohjaiset eivät vaahtoudu vaan se trans eli kovetettu kasviöljy tarvitaan siihen vaahtoutumiseen), ja niiden kanssa olen hieman hämmennyksissä että kumpi on pahempi: oikea kuohukerma vai nuo kevytvispit. Aiemmin käytin noita kevytvispejä ja nyttemmin olen siirtynyt aitoon tavaraan silloin kun teen rahkaa tai leivon jotain mihin tarvitaan kermavaahtoa.

Mitä tietoa teillä muilla on tästä asiasta? Transrasvat versus maitorasva?

Vierailija
5/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä oppia käyttämään sitä edes juhlaruoissa. Mutta hyvää ruokaa olen saanut aikaiseksi ilman sitäkin.

Vierailija
6/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ruoka olisi paljon parempaa kerman kera.

Vihaan sitä, että hyviä kasvisruokareseptejä etsiessä törmää aina siihen, että ruokaan tulee 4 desiä kermaa tai litra juustoraastetta. Se siitä terveellisyydestä. En halua käyttää myöskään kevytversioita joilla ei nähdäkseni ole mitään tekemistä ihmisravinnon kansa..

Vierailija
7/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa uuniomenien kanssa. Ruuanlaitossa ja leivonnassa käytän esim, öljyä, kevytmaitoa jne.

Vierailija
8/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakkuihin laitan floran vispiä, mutta sekaan puolet rahkaa, niin tulee paremman makuista.

Ihan makuasia, en ole tottunut laittamaan enkä itse pidä kerman makuisesta ruuasta.

Vierailija
9/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää kanssa ruuasta ilman näitä herkkulisiä, ne vaan jotenkin hiipineet ruokavalioon -ap-

Vierailija
10/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikkeen teen ruskistamalla vain jauhot ja lisään sitten vettä ja kermaa. Nam.

Meillä käytetään paljon ruokakermaa moneenkin sapuskaan

Nimim. 165 ja 48kg

Vierailija
11/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä purkillinen viikossa on sellainen keskikulutus. Aina välillä tuo terveyspuoli huolettaa, ei niinkään kaloripuoli. Eihän siinä 4% rasvaa sisältävässä kermakkeessa ole kaloreita kuin 60 desissä, kevytmaidossa vastaavasti on semmoiset 46 kaloria desissä. Kuohukermassa kaloreita on yli 300 desilitrassa!

Vierailija
12/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli välttää koitamme,

noita kiloja kertyy muuten ihan huomaamatta jos ei koko ajan tarkkaile... =(

Vierailija
13/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän kokeilla? En kyllä keksi yhtään mihin sitä voisi laittaa paitsi täytekakun päälle!

Vierailija
14/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaliemeen tehty soossi se vasta epäterveellistä onkin, vaikkei siinä olekaan rasvaa!

Käytän paljon myös 5% ruokakermaa, myös maustettuja esim. Cocos & Lime.

Enkä aio luopua!

Vierailija
15/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita teollisia kermankorvikkeita en käytä. Kermaa laitan myös kahviin toisinaan ja teen siitä jälkkäreitä.

BMI 20.

Vierailija
16/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että ehkä kuutisen desiä kuussa menee. Nyt olen kyllä löytänyt pari ihanaa ruokaohjetta, joihin tulee kermaa, joten taitaa hetkellisesti lisääntyä meidän kerman käyttö. :)

Vierailija
17/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällöin voida puhua kovin epäterveellisestä aineesta? Kun se jaetaan vielä kaikkien ruokailijoiden kesken, niin eihän siinä tule yhdelle paljoakaan. Ko. tuote on vielä sydän-tuote, joten rasvan laatu ja määrä on hyvä (verrattuna muihin vastaaviin tuotteisiin).

Minusta niitä voi käyttää ihan surutta, ellei se nyt ihan päivittäistä ole;) Juuri trasrasvoja välttääkseni minä käytän noita " sydän" /parempi valinta -tuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi