Mistä erottaa finnipaiseen ja karvatuppitulehduksen paiseen?
Mulle tulee säännöllisesti kipeitä paiseita ympäri kehoa. Yhdestä kun pääsee niin toinen tulee tilalle. Ovat todella kipeitä ja puhjetessaan niitten sisältä tulee pahan hajuista verensekaista mätää. Nytkin on nivusissa ja kyljessä pakaran lähellä tuollainen kipeä ajos. Olen niin kyllästynyt näihin. Hygienia on kunnossa ja silti näitä vaan tulee. Mistä voisi johtua? Tarvitaanko antibiootteja? Niitä en kyllä haluaisi syödä.
Kommentit (17)
ylipaino, koska sen myötä tuli itsellekin
Vierailija kirjoitti:
Älä höylää alapäätäsi niin usein 👀🗡
En höylää niitä ollenkaan. Ei ole tarvetta.
Joillakin on vain taipumusta noihin. Terveelliset elintavat ja antibiootit voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
ylipaino, koska sen myötä tuli itsellekin
Ylipainoa on itsellänikin. Lääkityksiäkin on jonkin verran.
-Ap
Karvatupintulehduksessa finni tulee keskelle karvaa. Niitä tulee usein vierekkäin samalle alueelle eikä yksittäisiä ympäri kehoa. Finnit on yleensä pieniä eikä niistä valuta paljoa mätää. Ne kirvelee ja kutittaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Karvatupintulehduksessa finni tulee keskelle karvaa. Niitä tulee usein vierekkäin samalle alueelle eikä yksittäisiä ympäri kehoa. Finnit on yleensä pieniä eikä niistä valuta paljoa mätää. Ne kirvelee ja kutittaa todella paljon.
Mulla tulee noita paiseita myös sellaisiin paikkoihin joissa ei ole karvoitusta.
Diabetes voi tehdä tuollaisia paiseita.
Missä tarkalleen ottaen on nivunen? Nivustaipeisiinko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee noita paiseita myös sellaisiin paikkoihin joissa ei ole karvoitusta.
Oletko lukenut HS-taudista? Sopisiko siihen oireesi? Minusta ei kuulosta nimittäin follikuliitilta, jota itse sairastan. Lääkäriin kyllä menisin ettei pahene.
Täällä kohtalotoveri. Millään en ole onnistunut estämään noita tulevat kun tulevat. Monta kertaa niitä on myös avattu mutta nykyään syön mielummin antibioottikuurin sillä se tuo avun nopeasti eikä puhkaistu paise välttämättä ole sillä selvä vaan siihen saattaa kehittyä välittömästi uusi. MUlla luo Tulee nivusten alueelle Yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Missä tarkalleen ottaen on nivunen? Nivustaipeisiinko?
No lähinnä sisäreisiin niitä tulee. Voi olla useampikin samaan aikaan. On paljon tummia arpia niistä.
-Ap
Lopeta vehnä. Niin ei tuu enää paiseita. Syö kuitupitoista ruokaa ja vettä. Käyn aamuin illoin suihkussa. Lactoline saippua vartalon pesuun. Älä käytä hankaavia vaatteita.
Voikohan niistä kehittyä verenmyrkytys? Koko ajan jossain märkii.
Monta kertaa ollut kainaloissakin noita isoja paiseita. On jättänyt sellaisia ihonalaisia "pusseja" joihin aina uudestaan ja uudestaan kertyy sitä märkivää eritettä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut HS-taudista? Sopisiko siihen oireesi? Minusta ei kuulosta nimittäin follikuliitilta, jota itse sairastan. Lääkäriin kyllä menisin ettei pahene.
En ole lukenut. Täytyy googlettaa tuo tauti.
-Ap
Älä höylää alapäätäsi niin usein 👀🗡