Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko astianpesukonetta pakko käyttää, että pysyy ns. röörit auki?

Vierailija
02.07.2025 |

Muutin uuteen asuntoon ja ei itsellä varsinaisesti tarvetta olisi astianpesukoneelle. Mietin kuitenkin, että pitääkö sitä kuitenkin välillä pyöräyttää käynnissä (kuinka usein?) että pysyy ns. röörit auki?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, siitä menee kohtalaisen lyhyt letku viemäriin, jossa kulkee muitakin vesiä. Yleensä tiskialtaan alapuolelle, mutta muitakin liitäntöjä voidaan käyttää tilanteen mukaan

Vierailija
2/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, siitä menee kohtalaisen lyhyt letku viemäriin, jossa kulkee muitakin vesiä. Yleensä tiskialtaan alapuolelle, mutta muitakin liitäntöjä voidaan käyttää tilanteen mukaan

Ok, kiitos vastauksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tee ruokaa tai syö kotona vai miksi ei ole tarvetta?

Vierailija
4/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta tuollaiset hömpötykset

Vierailija
5/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ne röörit nyt tukkisi, jos et edes käytä konetta?

Vierailija
6/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä asunnossa keittiön lavuaarista tuli viemärin hajua, kun en sitä ollut käyttänyt loman takia hetkeen. Niin mietin jos tuollainen vaikuttaaa myös astianpesukoneeseen.

Vierailija
7/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan käyttää mahdollisimman paljon vettä astioiden pesuun.

Vierailija
8/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta tuollaiset hömpötykset

On kuitenkin ekologisempi kuin käsinpesu. Röörit astianpesukoneessa tukkii lähinnä jatkuva liian kylmällä pesu. Rasvainen lika jää kiinni. 

Vierailija
9/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä asunnossa keittiön lavuaarista tuli viemärin hajua, kun en sitä ollut käyttänyt loman takia hetkeen. Niin mietin jos tuollainen vaikuttaaa myös astianpesukoneeseen.

Lavuaarista tulee hajua, jos se kuivuu, eli viemärin haju pääsee hajulukon ohi huoneilmaan. Tämä ei liity astianpesukoneeseen, koska sen liitäntä on hajulukon toisella puolella. 

Vierailija
10/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ko nyt on tällanen keittiöaihe, niin jotkuthan on yrittäny tällaista että konkreettisesti tilaa lyksöriluukun tyystin ilman keittiöö. Niinko cuisine pois. Kokonaan. Et ku he ei gokkaa. Et viitsisittekste etteksteviittis tehä just saman. Ei kyl viitsi. 

Vierailija
11/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättömän viemärin haju johtuu siitä, että hajulukko kuivuu. Siksi on hyvä aina joskus laskea vettä, niin pysyy lukko kiinni. Pesukone on varmasti kiinni samassa viemärissä kuin tiskiallas, ja todennäköisesti kytketty hajulukon alapuolelle, eli ei merkitystä siinä suhteessa. Hajuhan ei sinänsä ole vaarallista, ja katoaa kyllä nopeasti kun lasket lomalta palattuasi vettä ja vähän tuuletat.

Vierailija
12/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlesta löysin että voi olla käyttämättä, itse käytän harvemmin, vain kun on enemmän tiskiä, uunivuoat ja käynyt syöjiä kylässä.

Vierailija
13/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää silloin tällöin tuolloin etteivät tiivisteet ja muoviputket kuivu ja haperru. Jos ovat kuivuneet ja hapertuneet, ja sitten laittaa koneen päälle, voi tulla iso vesivahinko. Näin minulle on neuvottu, ja näin sitten itsekin toimin vaikka käsintiskaus olisikin nopeampaa. 

Vierailija
14/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää silloin tällöin tuolloin etteivät tiivisteet ja muoviputket kuivu ja haperru. Jos ovat kuivuneet ja hapertuneet, ja sitten laittaa koneen päälle, voi tulla iso vesivahinko. Näin minulle on neuvottu ja näin sitten itsekin toimin vaikka käsintiskaus olisikin nopeampaa. 

No, minä olen vuokranantajalle ilmottanut, etten tarvitse astiskonetta, että haluavtteko sen, eivät halunneet ja sanoivat, että no antaa olla siinä. Siinäpähän hapertuu sitten. Kertaaaan en ole käyttänyt.

Vierailija
15/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää silloin tällöin tuolloin etteivät tiivisteet ja muoviputket kuivu ja haperru. Jos ovat kuivuneet ja hapertuneet, ja sitten laittaa koneen päälle, voi tulla iso vesivahinko. Näin minulle on neuvottu ja näin sitten itsekin toimin vaikka käsintiskaus olisikin nopeampaa. 

No, minä olen vuokranantajalle ilmottanut, etten tarvitse astiskonetta, että haluavtteko sen, eivät halunneet ja sanoivat, että no antaa olla siinä. Siinäpähän hapertuu sitten. Kertaaaan en ole käyttänyt.

Näin sanoin myös omalle vuokranantajalleni, ja hän neuvoi silloin tällöin pistämään koneen töihin. Kerran kuukaudessa sitten kerään sinne astioita ja annan pestä. 

Vierailija
16/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sanoin myös omalle vuokranantajalleni, ja hän neuvoi silloin tällöin pistämään koneen töihin. Kerran kuukaudessa sitten kerään sinne astioita ja annan pestä. 

Minä en saanut tälläistä ohjeistusta ja kenenkään ei ole pakko asitiskonetta käyttää eikä HOITAA, jos ei itse sitä käytä eikä tarvitse , PISTE!

Vierailija
17/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää silloin tällöin tuolloin etteivät tiivisteet ja muoviputket kuivu ja haperru. Jos ovat kuivuneet ja hapertuneet, ja sitten laittaa koneen päälle, voi tulla iso vesivahinko. Näin minulle on neuvottu, ja näin sitten itsekin toimin vaikka käsintiskaus olisikin nopeampaa. 

Toisin sanoen toi ns. muovimateriaali on jotain joka tarvitsee vettä tai jotain kosteutta, ettei ala brakaamaan. Vähän niin kuin aika moni muukin asia.

Vierailija
18/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ko nyt on tällanen keittiöaihe, niin jotkuthan on yrittäny tällaista että konkreettisesti tilaa lyksöriluukun tyystin ilman keittiöö. Niinko cuisine pois. Kokonaan. Et ku he ei gokkaa. Et viitsisittekste etteksteviittis tehä just saman. Ei kyl viitsi. 

Mitä sä siinä alapeukutat, ketä varten? Siel ne jossain kiinteistönvälitysproggiksessa näin esitteli asian tai vaik esitti.

Vierailija
19/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen toi ns. muovimateriaali on jotain joka tarvitsee vettä tai jotain kosteutta, ettei ala brakaamaan. Vähän niin kuin aika moni muukin asia.

Niin kai, tai ne tiivisteet. Ihan sama, ei ole suuri vaiva käyttää sitä, lähteepä teemukien tummentumat puhtaaksi.

Vierailija
20/24 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olettet tyhmää porukkaa, miettikääpä, kuin kauan astiskoneet on myymälöissä käyttämättä ennen kuin ne saadaan myytyä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän