Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas kuivalle iholle hyvä meikkivoide!! Ei kuitenkaan sellaista litkua joka pistää naaman kiiltämään.

Vierailija
02.07.2025 |

Kuiva iho on. Haluaisin jonkun hyvän meikkivoiteen mikä ei korosta ihon kuivuutta mutta ei myöskään tuo siihen likaisen näköistä kiiltoa. Mahdollisimman kaunis ja tasainen päivittyneen näköinen lopputulos.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumene CC, löytyy monissa sävyissä ja mielestäni paras. Peittää sopivasti mutta ei ole luonnottoman näköinen. Mulla etenkin otsa näyttää tosi herkästi kuivalta mutta säännöllisen pesun ja kosteutuksen kanssa lopputulos on tuolla Lumenen CC-voiteella ihan paras

Itselläni kuiva iho kasvoilla, ja tuo CC ei toimi ainakaan mun ihoon. Kiristää hetken päästä ja iho vetää entistäkin kuivemmaksi.

Minulla on tosi kuiva iho. Laitan alle Lumenen hyaluronihappotiivistettä. Se kosteuttaa todella tehokkaasti, ja CC-voide lukitsee

Ihan parhaat sävyt on Lumenella. Sopii suomalaiselle iholle.

Vierailija
42/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi ensisijaisesti tehdä sille kuivuudelle jotain.

Ihotyyppi on mitä on. Sitä ei voi muuttaa.

Mitä siihen iholle nyt laitat?

Voi hyvänen aika näiden ihonhoitopoliisien kanssa. Onko nyt yllättävää, että kuivuuteen taipuvalle iholle sopii eri meikkivoide kuin rasvaiselle. Sen takia se on ehkä hyvä mainita, jos pyytää tuotesuosituksia.

No ei ole yllättävää. Mutta jos toinen väittää ettei kuivalle iholle voi mitään niin sehän on täyttä pötypuhetta - siitä tässä oli kysymys.

Eri, mutta esim. vaihdevuosissa sille ei välttämättä kovin paljoa voi, koska kuivuus johtu

No mä olen yli 50 ja paininut kosteusköyhän ja ruusufinni ihon kanssa ikäni, joten oletan että jotain asiasta tiedän. Iho paremmassa kunnossa nyt kuin koskaan. Puhdistus, kuorinta ja kosteutus pidetään simppelinä mutta sitä on oltava ja ihoa suojattava. Myös sisäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan!!

Sä et tuu koskaan löytää hyvä meikkivoide ellei iho on ekaks tasanen ja hyvä.

Pese AHA tuotteella kasvot ja pitkään, sit Ordinaryn glykoolihappoa muutama kerta viikossa. Joku kevyt super kosteuttava seerumi.

Ei mitään missä on hajusteita!

Aika monelle suomalaiselle, varsinkin jos on 40+, nuo AHAt ja glykolihapot on aivan liian kovaa tavaraa, lisäävät couperosaa ja muuta punoitusta, tuhoavat herkän ihon suojabarriääriä. Mä sain ihotautilääkäriltä haukut, kun menin sinertävänpunakan ihoni kanssa sinne ihmettelemään mikä on, kun kerroin ihonhoit

Niasiiniamidit, c-vitamiinit ja keramidit ei sinun ihoa ole vahingoittaneet, ne on hyväksi ihan kaikille. Glykolihapot tai ahat ei sitten sovikaan kaikille, saati retonoidit. Eikä me tiedetä oletko sinä käyttänyt noita tuotteita niin kuin niitä kuuluisi käyttää vai sekaisin, jolloin varmasti tulee ongelmia. 

Vierailija
44/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika näiden ihonhoitopoliisien kanssa. Onko nyt yllättävää, että kuivuuteen taipuvalle iholle sopii eri meikkivoide kuin rasvaiselle. Sen takia se on ehkä hyvä mainita, jos pyytää tuotesuosituksia.

Lumene CC, löytyy monissa sävyissä ja mielestäni paras. Peittää sopivasti mutta ei ole luonnottoman näköinen. Mulla etenkin otsa näyttää tosi herkästi kuivalta mutta säännöllisen pesun ja kosteutuksen kanssa lopputulos on tuolla Lumenen CC-voiteella ihan paras

Mitä sä laitat sinne cc-voiteen alle?

Vierailija
45/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei sovi Lumenen CC voide,ä enää. Käytin sitä monta vuotta mutta nyt ihoni on niin kuiva ettei se enää toimi koska korostaa ihon kuivuutta todella rumasti ja näkyy kakkumaisena ihon kuivissa kohdissa.

Alle en myöskään voi laittaa mitään seerumia, en edes tuota jonkun mainitsemaa Lumenen hyaluronihapposeeumia, koska se ei imeydy ihooni ja tuo CC voide vaan rullautuu pois. Tuon CC voiteen yksi iso ongelma on että se rullautuu pois todella helposti vaikka sen kanssa käytin Lumenen omia voiteita ja kokeilin jopa sitä CC voiteen alle tarkoitettua primeria.

Vierailija
46/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekaan ei sovi Lumenen CC voide,ä enää. Käytin sitä monta vuotta mutta nyt ihoni on niin kuiva ettei se enää toimi koska korostaa ihon kuivuutta todella rumasti ja näkyy kakkumaisena ihon kuivissa kohdissa.

Alle en myöskään voi laittaa mitään seerumia, en edes tuota jonkun mainitsemaa Lumenen hyaluronihapposeeumia, koska se ei imeydy ihooni ja tuo CC voide vaan rullautuu pois. Tuon CC voiteen yksi iso ongelma on että se rullautuu pois todella helposti vaikka sen kanssa käytin Lumenen omia voiteita ja kokeilin jopa sitä CC voiteen alle tarkoitettua primeria.

No ei kai imeydy jos nahka on kuiva kuin aavikko. Meikkivoiteiden sekaan voi laittaa myös tipan perus kosteusvoidetta. Ettekö te käytä meikin alla edes aurinkosuojaa? Jo pelkästään siitäkin saa kosteuttavan pohjan.

Vierailija
47/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä paras mun tietämä, eli Lauren Brooken meikkipohja https://twistbe.fi/products/meikkivoide-lauren-brooke-spf28

Vierailija
48/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus mitä vastauksia täällä. Jos on iho hyvässä kunnossa niin meikkivoiteen alle ei tarvitse mitään muuta kuin aurinkovoiteen. Ei tarvitse alkaa leikkimään eri kosteusvoiteiden, seerumeiden, primereiden, ties minkä kanssa. Silloin sun meikkivoide on yksinkertaisesti väärä.  

Jos on yhtään ongelmaiho niin ei kannata käyttää happoja kuin kerta maks kaksi kertaa viikossa. Hyaluronihappoa ei ollenkaan kasvoille, varsinkaan päivittäin, koska se on happo myös. Hyaluronihapolla on myös kuivattava ominaisuus jos ei ole tasan tarkkaan hyvä, mielellään öljypohjainen, voide laittaa päälle. Retinoil on a-vitamiinijohdannainen, joka nopeuttaa ihon uusiutimista ja sitä ei missään nimessä saisi laittaa iholle jos on vähänkään punaisuutta tai ärsytystä iholla. 

Kasvon pesuaine on hyvin tärkeä. Osalla iho kestää esimerkiksi sulfaatteja ja sulfiitteja. Mulla alkaa älytön öljyn ja talin eritys niistä ja iho tulehtuu. Poistan meikin aina ensin öljyllä ja seuraavana steppinä on joku kevyt maitomainen puhdistus ja sitä hieron kevyin ottein kasvoille, kaulalle ja dekolteelle ja sitten pesen pois. Aamulla pesen vain joko vedellä tai tuolla maitomaisella pesunesteellä. Pesun jälkeen laitan kasvovettä, jolla saan ihon neutralisoitua ja valmisteltua aurinkovoiteelle. Sen jälkeen aurinkovoide, jonka annan kuivua hyvin ennen meikkivoidetta.

Meikkivoiteena käytän Erborian bb-voidetta. En ole ikinä auringossa, koska on rosacea ja iho ei kestä ollenkaan aurinkoa. 

Vierailija
49/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai imeydy jos nahka on kuiva kuin aavikko. Meikkivoiteiden sekaan voi laittaa myös tipan perus kosteusvoidetta. Ettekö te käytä meikin alla edes aurinkosuojaa? Jo pelkästään siitäkin saa kosteuttavan pohjan.

Ja hyaluronihapon alle laitetaan aina kasvovesi. Muuten se alkaa imeä kosteutta ihosta.

Vierailija
50/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aiemmin kalliita, mutta kerran ostin marketista Lumenen Blurin ja sitä olen käyttänyt. Jättää hieman mattamaiseksi, peittää kohtuullisesti, mutta on riittävän nestemäinen levitettäväksi. Ei vaikuta kuitenkaan "pakkelilta". Alle tietysti laitan kosteusvoiteen. 

Kesällä suosin 50-suojakertoimella sävytettyjä päivävoiteita. 

Iho on ihan ok, olen vaan tottunut, että pitää laittaa arkenakin värivoidetta. 

Vierailija
51/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiko Milanolta löytyvä CC voide, punainen tuubi. Kevyt koostumus ja hyvin luonnollinen lopputulos. Saa ainakin Stockalta. Oma iho ei kuitenkaan superkuiva. 

Vierailija
52/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu vaikka toisin moni luulee, niin ei imeydy. Ja oikeanlainen kasvovesi on tärkein kosteutuksessa!

Onpa jännä että monilla huono kokemus Lumenen cc-voiteesta, oletteko ihan varmoja että päivittäin ihonhoito on kunnossa, siis niin että se on oikea juuri sinulle? Itselläkin meni aikaa että löysin oikeat tuotteet. Olen nyt 43v. Sellainenkin jännä juttu että kasvoissa oli pitkään punaisia, kuivia ja kuumottavia läikkiä ja yritin löytää oikeat tuotteet sen hoitoon, mutta lopulta selvisi että mun käyttämä shampoo aiheutti sen! Eli joku ongelma kasvoissa ei välttämättä edes johdu kasvoihin käytettävistä tuotteista. Vaihdoin shampoon ja ongelma hävisi. Olin itsekin aika skeptinen voiko muka johtua siitä ja tietysti tuli sitten pitkän ajan päästä testattua sitä aiempaa shampoota ja läikät palasi heti. Ja taas kun vaihdoin sen pois, ongelma korjaantui.

t. Se joka ekana ehdotti Lumenen cc-voidetta

Vierailija
53/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla saman ongelman kanssa painivana paras on ollut Misshan BB-voide. Korealaisista kosmetiikkakaupoista saa tuota aina välillä, mutta itse tilaan suoraan Koreasta eBayn kautta, koska just se minun värinen on aina Suomessa loppu.

Alle tietysti hyvä kosteutus. Itsellä käytössä Kiku-Masamunen kosteusvesi (saa Sokokselta), Corsxin Snail Mucin (saa Normalista ja Sokokselta) ja lopuksi vielä kosteusvoide tarpeen mukaan (Holika Holikan Aloe Vera, tai Nivea Cream peltipurkista tai tosi pahoina kausina kevyt kerros Vaselinia). Ovat sopineet herkälle iholle kaikki, joten lämmin suositus! Oma naama ei kestä 95% kasvojen kosmetiikkatuotteista....

Se on tylsä kun noissa korealaisissa on aina niin harmaat sävyt. Mä ainakin näytän ihan haudasta tulleelta jos laitan tuota Mishan BB:tä naamaan, kun oma iho on lämmin kellertävä, ja tuo BB-voide harmaankalpeaa, myös se tummempi sävy. Tää

Olen jotenkin kummallisen harmaa, mutta minulle sopii juuri nuo korealaiset paremmin. Lumenen sävyt on jotenkin liian kirkkaita minulle. Minäkin tykkäsin joskus kovasti Lumenen cc-voiteesta, mutta nykyään se tekee ihon juonteisen näköiseksi. Joko tuote on muuttunut tai ihoni on. Missha toimii hyvin.

Vierailija
54/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö. Tottakai ihon kuivuudelle voi tehdä paljonkin. Ja onko sun iho oikeasti kuiva vai täynnä kuollutta ihosolukkoa. Ei mikään meikkivoide näytä hyvältä jos iho halkeilee, päinvastoin ongelma vaan korostuu.

No voi voi. En ole ap. Tottakai ihoa pitää hoitaa, oli ihotyyppi mikä tahansa. Ymmärsit väärin.

Vierailija
55/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole yllättävää. Mutta jos toinen väittää ettei kuivalle iholle voi mitään niin sehän on täyttä pötypuhetta - siitä tässä oli kysymys.

Eri, mutta esim. vaihdevuosissa sille ei välttämättä kovin paljoa voi, koska kuivuus johtu

Mulla on vaihdevuodet ja ei ole kuiva iho. On edelleen rasvainen ihotyyppi.

Vierailija
56/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ostaisin itse aina, jos se ei olisi niin kallis: Estee Lauder Futurist Hydra Rescue

Vierailija
57/57 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietylle ihotyypille on erittäin vaikea löytää meikkivoidetta. Itselläni ohut, erittäin vaalea, punoittava ja pisamainenkin iho niin kyllä on vaikea saada kaunis meikkipohja millään meikkivoiteella. Lisäksi iho kuitenkin kiiltää helposti. Lisäksi ikä tuo juonteita ja ryppyjä jo kasvoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme