Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas kuivalle iholle hyvä meikkivoide!! Ei kuitenkaan sellaista litkua joka pistää naaman kiiltämään.

Vierailija
02.07.2025 |

Kuiva iho on. Haluaisin jonkun hyvän meikkivoiteen mikä ei korosta ihon kuivuutta mutta ei myöskään tuo siihen likaisen näköistä kiiltoa. Mahdollisimman kaunis ja tasainen päivittyneen näköinen lopputulos.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi ensisijaisesti tehdä sille kuivuudelle jotain.

Ihotyyppi on mitä on. Sitä ei voi muuttaa.

Ei todellakaan!!

Sä et tuu koskaan löytää hyvä meikkivoide ellei iho on ekaks tasanen ja hyvä.

Pese AHA tuotteella kasvot ja pitkään, sit Ordinaryn glykoolihappoa muutama kerta viikossa. Joku kevyt super kosteuttava seerumi.

Ei mitään missä on hajusteita!

Naama irtoaa, jos käytän noin paljon happoja. Ei sovi vähänkään herkemmälle iholle.

Vierailija
22/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan!!

Sä et tuu koskaan löytää hyvä meikkivoide ellei iho on ekaks tasanen ja hyvä.

Pese AHA tuotteella kasvot ja pitkään, sit Ordinaryn glykoolihappoa muutama kerta viikossa. Joku kevyt super kosteuttava seerumi.

Ei mitään missä on hajusteita!

Aika monelle suomalaiselle, varsinkin jos on 40+, nuo AHAt ja glykolihapot on aivan liian kovaa tavaraa, lisäävät couperosaa ja muuta punoitusta, tuhoavat herkän ihon suojabarriääriä. Mä sain ihotautilääkäriltä haukut, kun menin sinertävänpunakan ihoni kanssa sinne ihmettelemään mikä on, kun kerroin ihonhoitorutiinistani. Happoja ja retinolia ja niasiiniamidia ja C-vitamiinia ja peptideitä vähän. Ihotautilääkäri laittoi pelkälle voidepesulle ja kosteusvoiteelle, kunnes iho on rauhoittunut, ja sanoi että harvan suomalaisen iho kestää tuommoisia rutiineja koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siihen iholle nyt laitat?

Voi hyvänen aika näiden ihonhoitopoliisien kanssa. Onko nyt yllättävää, että kuivuuteen taipuvalle iholle sopii eri meikkivoide kuin rasvaiselle. Sen takia se on ehkä hyvä mainita, jos pyytää tuotesuosituksia.

Lumene CC, löytyy monissa sävyissä ja mielestäni paras. Peittää sopivasti mutta ei ole luonnottoman näköinen. Mulla etenkin otsa näyttää tosi herkästi kuivalta mutta säännöllisen pesun ja kosteutuksen kanssa lopputulos on tuolla Lumenen CC-voiteella ihan paras. Mun 16v ja 20v tytötkin vaihtoi siihen kun testasivat ja totesivat että on vaan parempi kuin edelliset käyttämänsä.

Vierailija
24/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta parhaita ei ole nestemäiset, eikä puuterimaiset, vaan sellaiset vahamaiset/kakkumaiset. Marketista löytyy ainakin yksi hyvä, Max Factorin Miracle Touch, jos sen rajallisesta sävyvalikoimasta löytyy sävy, niin on varsin hyvä tuote hintaisekseen. Sokoksella myydään Graftobiania, joka on myös sellainen vahamainen "nappi", toimii myös hyvin kuivalle iholle. TwistBe myy yhtä hyvää myös, Lauren Brooke-merkkistä moussemeikkipohjaa, joka on näistä kaikkein kosteuttavin ja suojaavin. 

Jos on todella kosteusköyhä iho, kuiva, niin toimivatko ihan tosissaan tuollaiset vahat!

Seerumimeikkivoiteita suositellaan kyllä aika yleisesti kuivalle iholle...

Vierailija
25/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika näiden ihonhoitopoliisien kanssa. Onko nyt yllättävää, että kuivuuteen taipuvalle iholle sopii eri meikkivoide kuin rasvaiselle. Sen takia se on ehkä hyvä mainita, jos pyytää tuotesuosituksia.

Lumene CC, löytyy monissa sävyissä ja mielestäni paras. Peittää sopivasti mutta ei ole luonnottoman näköinen. Mulla etenkin otsa näyttää tosi herkästi kuivalta mutta säännöllisen pesun ja kosteutuksen kanssa lopputulos on tuolla Lumenen CC-voiteella ihan paras. Mun 16v ja 20v tytötkin vaihtoi siihen kun testas

Itselläni kuiva iho kasvoilla, ja tuo CC ei toimi ainakaan mun ihoon. Kiristää hetken päästä ja iho vetää entistäkin kuivemmaksi.

Vierailija
26/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutilla vai sienellä Lumenen cc mitä mieltä? N22

Vierailija
27/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö sun kuiva iho puhetta?

Vierailija
28/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, tasainen ja päivittyneet näköinen. Jos iho on niin kuiva että hilseilee ja on täynnä kuivuusryppyjä niin mikään meikkivoide ei ole sillä iholla kaunis. Kaunis lopputulos tulee vain hoidetulle iholle ja yleensä sävyttävällä päivävoiteella tai -geelillä, mikä ei kasaudu kuiviin kohtiin ja korosta ryppyjä. Kaikki paksut meikkivoiteet voi unohtaa, ne vain korostavat ihon kuivuutta. 

Vierailija
29/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö. Tottakai ihon kuivuudelle voi tehdä paljonkin. Ja onko sun iho oikeasti kuiva vai täynnä kuollutta ihosolukkoa. Ei mikään meikkivoide näytä hyvältä jos iho halkeilee, päinvastoin ongelma vaan korostuu.

Vierailija
30/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta parhaita ei ole nestemäiset, eikä puuterimaiset, vaan sellaiset vahamaiset/kakkumaiset. Marketista löytyy ainakin yksi hyvä, Max Factorin Miracle Touch, jos sen rajallisesta sävyvalikoimasta löytyy sävy, niin on varsin hyvä tuote hintaisekseen. Sokoksella myydään Graftobiania, joka on myös sellainen vahamainen "nappi", toimii myös hyvin kuivalle iholle. TwistBe myy yhtä hyvää myös, Lauren Brooke-merkkistä moussemeikkipohjaa, joka on näistä kaikkein kosteuttavin ja suojaavin. 

Jos on todella kosteusköyhä iho, kuiva, niin toimivatko ihan tosissaan tuollaiset vahat!

Seerumimeikkivoiteita suositellaan kyllä aika yleisesti kuivalle iholle...

Kyllä ne toimii, paremmin kuin ne seerumilitkut. Jopa silloin jos ihossa on kuivuudesta hilseilyä, niin nuo vahamaiset näyttää ihan hyviltä, nestemäiset taas ei. 

Vierailija
31/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole yllättävää. Mutta jos toinen väittää ettei kuivalle iholle voi mitään niin sehän on täyttä pötypuhetta - siitä tässä oli kysymys.

Vierailija
32/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumene CC, löytyy monissa sävyissä ja mielestäni paras. Peittää sopivasti mutta ei ole luonnottoman näköinen. Mulla etenkin otsa näyttää tosi herkästi kuivalta mutta säännöllisen pesun ja kosteutuksen kanssa lopputulos on tuolla Lumenen CC-voiteella ihan paras. Mun 16v ja 20v tytötkin vaihtoi siihen kun testas

Ihan kamala kuivalle iholle, tuo on enemmän nuorten ja/tai sekaihon tuote. Käytin itsekin nuorempana, mutta kun esivaihdevuosissa iho alkoi kuivua, niin tuo alkoi näyttää todella pahalta, kuivuus oikein korostuu ja näyttää jotenkin "jauhoiselta" vaikkei laittaisi puuteria ollenkaan. 

Yksi loistava, jota tosin saa lähinnä nettikaupasta, on Jones Roadin What The Foundation -meikkipohja. Se on erityisesti tarkoitettu kuivalle ja ikääntyvälle iholle, ja se on samalla hoitava hyaluronihappoa sisältävä tuote, ja meikkipohja. Ainoa miinus: ei ole maailman pysyvintä, eli jos koskettelee naamaansa ja sitten vaikka paperiin, kyllä siihen meikkivoidejälki jää.

Vierailija
33/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saman ongelman kanssa painivana paras on ollut Misshan BB-voide. Korealaisista kosmetiikkakaupoista saa tuota aina välillä, mutta itse tilaan suoraan Koreasta eBayn kautta, koska just se minun värinen on aina Suomessa loppu.

Alle tietysti hyvä kosteutus. Itsellä käytössä Kiku-Masamunen kosteusvesi (saa Sokokselta), Corsxin Snail Mucin (saa Normalista ja Sokokselta) ja lopuksi vielä kosteusvoide tarpeen mukaan (Holika Holikan Aloe Vera, tai Nivea Cream peltipurkista tai tosi pahoina kausina kevyt kerros Vaselinia). Ovat sopineet herkälle iholle kaikki, joten lämmin suositus! Oma naama ei kestä 95% kasvojen kosmetiikkatuotteista....

Vierailija
34/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole yllättävää. Mutta jos toinen väittää ettei kuivalle iholle voi mitään niin sehän on täyttä pötypuhetta - siitä tässä oli kysymys.

Eri, mutta esim. vaihdevuosissa sille ei välttämättä kovin paljoa voi, koska kuivuus johtuu hormonimuutoksista, jotka muuttaa ihoa. 

Vierailija
35/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon hyvinvoitiin vaikuttaa eniten ruokavalio, liikunta ja uni. Ihan turha tunkea naamaan kaiken maailman seerumeja ja voiteita, jos joku noista on pielessä. Perustat kuntoon ensin. 

Vierailija
36/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla saman ongelman kanssa painivana paras on ollut Misshan BB-voide. Korealaisista kosmetiikkakaupoista saa tuota aina välillä, mutta itse tilaan suoraan Koreasta eBayn kautta, koska just se minun värinen on aina Suomessa loppu.

Alle tietysti hyvä kosteutus. Itsellä käytössä Kiku-Masamunen kosteusvesi (saa Sokokselta), Corsxin Snail Mucin (saa Normalista ja Sokokselta) ja lopuksi vielä kosteusvoide tarpeen mukaan (Holika Holikan Aloe Vera, tai Nivea Cream peltipurkista tai tosi pahoina kausina kevyt kerros Vaselinia). Ovat sopineet herkälle iholle kaikki, joten lämmin suositus! Oma naama ei kestä 95% kasvojen kosmetiikkatuotteista....

Se on tylsä kun noissa korealaisissa on aina niin harmaat sävyt. Mä ainakin näytän ihan haudasta tulleelta jos laitan tuota Mishan BB:tä naamaan, kun oma iho on lämmin kellertävä, ja tuo BB-voide harmaankalpeaa, myös se tummempi sävy. Täällä kuvassa näkyy sävyvertailu Lumeneen https://marianniina.com/2018/04/04/missha-bb-vs-lumene-cc/

Vierailija
37/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumene CC, löytyy monissa sävyissä ja mielestäni paras. Peittää sopivasti mutta ei ole luonnottoman näköinen. Mulla etenkin otsa näyttää tosi herkästi kuivalta mutta säännöllisen pesun ja kosteutuksen kanssa lopputulos on tuolla Lumenen CC-voiteella ihan paras

Itselläni kuiva iho kasvoilla, ja tuo CC ei toimi ainakaan mun ihoon. Kiristää hetken päästä ja iho vetää entistäkin kuivemmaksi.

Minulla on tosi kuiva iho. Laitan alle Lumenen hyaluronihappotiivistettä. Se kosteuttaa todella tehokkaasti, ja CC-voide lukitsee kosteuden iholle. 

Vierailija
38/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sutilla vai sienellä Lumenen cc mitä mieltä? N22

Makuasia, sormillakin saa tasaiseksi, ei ole kovin peittävää.

Vierailija
39/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran minituubin Estee Lauderin meikkivoidetta kokeiluun. Se oli tosi nestemäistä. Mutta ihan järkyn hyvää mun kuivalle iholle. Ja sikakallista.

Kokeile jotain Notinon Discovery Boxeja, niissä on pieniä purnukoita/näytteitä eri tuotteita, ja voit löytää.hyvän.

Vierailija
40/57 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumene CC, löytyy monissa sävyissä ja mielestäni paras. Peittää sopivasti mutta ei ole luonnottoman näköinen. Mulla etenkin otsa näyttää tosi herkästi kuivalta mutta säännöllisen pesun ja kosteutuksen kanssa lopputulos on tuolla Lumenen CC-voiteella ihan paras

Ihan kamala kuivalle iholle, tuo on enemmän nuorten ja/tai sekaihon tuote. Käytin itsekin nuorempana, mutta kun esivaihdevuosissa iho alkoi kuivua, niin tuo alkoi näyttää todella pahalta, kuivuus oikein korostuu ja näyttää jotenkin "jauhoiselta" vaikkei laittaisi puuteria ollenkaan. 

Yksi loistava, jota tosin saa lähinnä nettikaupasta, on Jones Roadin What The Foundation -meikkipohja. Se on erityisesti tarkoitettu kuivalle ja ikääntyvälle iholle, ja se on samalla hoitava hyaluronihappoa sisältävä tuote, ja meikkipohja. Ainoa miinus: ei ole maailman pysyvintä, eli jos koskettelee naamaansa ja sitten vaikka paperiin, kyllä siihen meikkivoidejälki jää.

Minäkin käytin nuorempana Lumenen CC-voidetta sellaisenaan, ja noin 45 vuoden paikkeilla, erinäisten kokeilujen jälkeen, löysin Lumenen hyaluronihapposeerumin, jonka jälkeen olikin luontevaa palata myös CC-voiteeseen, mutta niin että alle ensin se seerumi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä