Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä ei kiinnosta epätasa-arvon vuoksi

Vierailija
02.07.2025 |

Olen alle 30-vuotias nainen ja työskennellyt miesvaltaisella alalla 4 vuotta. Miesten ja naisten erilainen kohtelu on tullut järkytyksenä. Joo, ei kukaan puristele perseestä tai kerro kaksimielisiä läppiä. Mutta senkö pitäisi riittää? Entäs se, että mieskollegoiden palkat ovat huomattavasti korkeampia? Tai se, että vähemmän kokemusta omaavat miehet otetaan töissä vakavammin.

Ei mua kiinnosta tehdä triplasti töitä, jotta saan saman palkan kuin mies. Epätasa-arvo näkyy rivityöntekijöiden, mutta myös johdon välillä. Ei mua tällaiseen maailmaan koti ja koulu kasvattanut. Suomessahan piti olla sukupuolten välinen tasa-arvo! Mutta se taisikin tarkoittaa vain ahdistelukieltoa ja äänioikeutta. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä aikaan sai nappylöitä joten olen allerginen työlle, jäin pois.

Vierailija
2/6 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mieskollegoidesi palkat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mieskollegoidesi palkat? 

Ensi vuonna tietää varmaksi.

Vierailija
4/6 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua.

Vierailija
5/6 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaa mennä julkiselle puolelle töihin, niin tietää tasan tarkkaan, että kaikille samaa työtä tekeville maksetaan tasan sama summa.

Vierailija
6/6 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, miesvaltaisella alalla minäkin, meillä palkka tulee suoraan taulukosta eikä sukupuolella ole väliä, ainoastaan kokemuksella ja osaamisella sitten palkkahaitarin sisällä voi liikkua. Sulla on huono työnantaja jos työilmapiirikin on tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi