Toisen hätä ei taida enää kiinnostaa?
Kommentit (37)
Totta kai kiinnostaa. Ei ihminen kuitenkaan voi aivan kaikkien hätää ottaa harteilleen. Osa koskettaa enemmän ja osa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kiinnostaa. Ei ihminen kuitenkaan voi aivan kaikkien hätää ottaa harteilleen. Osa koskettaa enemmän ja osa vähemmän.
Auttaminen onkin sitten toinen juttu. Jos omasta hädästä kertoo toiselle ihmiselle niin autetaanko hädässä olevaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaminen onkin sitten toinen juttu. Jos omasta hädästä kertoo toiselle ihmiselle niin autetaanko hädässä olevaa?
Kyllä minä autan. Sitten elämän varrella on sattunut sellaisia tuttuja, joilla on aina "hätä". Jatkuvasti pitäisi auttaa, oli päivä tai yö. Itse vastaavasti en ole saanut mitään apua. Näistä olen hankkiutunut eroon. Osa hyväksikäyttää ihmisiä omalla hädellään. Pääsääntöisesti ihmiset kyllä auttavat toisiaa mielellään, jos hätä on selkeästi aito ja se ei ole jatkuvaa.
Tehkää nettiin perseenheilutusvideoita.
Onko koskaan välitetty sen enempää? Dostojevski jo kysyi onko ihmiselle mahdollista aidosti mahdollisuutta rakastaa jotain muuta kuin itseään`?
No en kyllä haluaisi mennä kakan kummiksi kenenkään vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Loputon individualismin palvonta on tehnyt nykyihmisestä silmittömän narsistisen, egoistisen ja itsekkään libidovetoisen liskoaivon. Kuvottavan olennon, joka on tuhonsa ansainnut.
Kyllä. Tällaisia ihmisiä tämä suomimaakin täynnä. Itseään täynnä olevia egoistisia tallaajia
Hätää olisi vähemmän jos oltaisi ystävällisiä (ei kynnysmatto), kaikilla kodit, rahat, ei pihistellä. Rahalla saisi monet ostettua apuakin, jos tarvii. Ja ehkä osa vielä tutustuu toisiin vaikka joillakin vaikeuksia.
Joillakin ihmisillä on aina jokin hätänä.
Autan aina jos vain pystyn kun joku tulee henkilökohtaisesti kysymään.
Rahallista tukeakin olen antanut aina jos pyytäjä vaikuttaa rehelliseltä ja pystyy uskottavasti kertomaan mihin tarkoitukseen aikoo sen käyttää. Steissillä spurgut tulee usein pummaamaan ja silloin kysyn meneekö raha viinaan. Mikäli vastaa että menee niin sitten annan jonkun setelin mikä sattuu lompakosta käteen osumaan. Mikäli alkaa keksimään jotain satuja niin sitten en anna.
Mitään järjestöjä tai jotain yleistä hyväntekeväisyyttä en varmasti tue, ne verot mitkä maksan pitää tällaiseen yleiseen hyvään riittää. Niitä maksetaan tässä maassa aivan liikaa johtuen demareiden paisuttamasta tehottomasta julkishallinnosta.
Luuletko tosiaan, että ennenkään on kiinnostanut?
Vierailija kirjoitti:
Hätää olisi vähemmän jos oltaisi ystävällisiä (ei kynnysmatto), kaikilla kodit, rahat, ei pihistellä. Rahalla saisi monet ostettua apuakin, jos tarvii. Ja ehkä osa vielä tutustuu toisiin vaikka joillakin vaikeuksia.
Ja millä tämä kaikki maksettaisiin? Mistä rahat?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että ennenkään on kiinnostanut?
Todellakin on kiinnostanut.
Jokaisella on omatkin murheensa. Omat työnsä. On omat lapset hoidettavana.
Ja lähtökohta mielestäni pitää olla, että jokainen huolehtii ensisijaisesti itsestään. Meillä on esim. sukulainen, joka odottaa apua mm. kotitöissä. Kyseessä terve, alle 50 v, hyvinvoiva ihminen. Jos häntä auttaa esim. siivoamisessa, niin ei hän itse mitään tee, vaan istuu ja katselee, tai menee sänkyyn makoilemaan, tai lähtee kävely- tai juoksulenkille.
Miksi kukaan muu tulisi siivoamaan kotisi ilmaiseksi, jos ei itseäsikään kiinnosta? Se nyt ei ole mitään oikeaa avun tarvetta, vaan puhtaasti laiskuutta ja hyväksikäyttöä.