Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: minkälainen ihminen laittaa autoon rahaa yli 15 000e?

Vierailija
28.03.2007 |

Olen tätä monesti miettinyt, että mikä on todellinen motiivi laittaa paljon rahaa autoon, jonka arvo kuitenkin laskee samaa tahtia kun sitä maksaa pois.

Itse paljon mielummin ajan halvemmalla autolla ja laitan saman rahan asunnon lyhennykseen. Asunnossa rahan arvo yleensä säilyy, mutta autossa EI KOSKAAN!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan tavallinen ihminen ostaa samalla rahalla huonekaluja ja arvaahan mitä niiden arvo on vuoden päästä?

enkä minä koe että autossa on raha hukassa. aina oon saanu omani pois ja enemmänkin mutta enpä oo vuosia samalla ajellukaan.

vanhaa reuhkaa en helpolla huolis, voipi olla melkoinen ympäristökatastrofikin.

aina joku jaksaa meuhkata tyhjää ihmisten valinnoista.

Vierailija
2/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista kuin teillä jotka ajatte vanhoilla huonokuntoisilla romuilla !

Idiootit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkään en ymmärrä! Saatikka jos on lapsia perheessä!!!!

Vierailija
4/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä auto on jo turvallisuus syistä hyvä olla. Jollain ruosteromulla ei huvittais kunnon mälliä ajaa. sitä paitsi tuolla hinnalla ei vielä edes kovin kummosta menopeliä saa!

Vierailija
5/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa ajaa uudella/uudehkolla ja turvallisella autolla. Ehkä tarvitsee autoa paljon päivittäin?

Vierailija
6/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on turvallista....Totuushan se on että isot ja uudet autot joutuu useammin onnettomuuteen. Auton turvallisuuteen vaikuttaa kaikkein eniten auton kuljettaja ja hyvä huolenpito autosta eikä vuosimalli!

Vierailija
7/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

toista kuin teillä jotka ajatte vanhoilla huonokuntoisilla romuilla !

Idiootit

Vierailija
8/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 40000 egen kiesissä lapsi ei ole turvassa.

Vierailija
9/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää olevan sellaisia aika paljon täälläkin. Mikä ei liene kenellekään yllätys ..

Vierailija
10/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostaa *herkkuja*. Itselle hinta ei ole tärkeä, kunhan autossa on kaikki mahdolliset lisävarusteet, jotka auttavat tukalassa tilanteessa (sivuluisu, äkkijarrutus). Lasten ja itseni turvallisuus menee rahan edelle. En suostuisi ajamaan millään vanhalla rotiskolla.

Vierailija
11/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin tilava, mukava, turvallinen ja tehokas nelivetoauto. Autossa on lähes kaikki mahdolliset lisävarusteet. Ja se on ostettu käteisellä, eli raha ei ollut esteenä.

Vierailija
12/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin mahtuu maksoi meille jo yli 30 000 euroa. Lainaa emme joutuneet ottamaan, ja talokin on maksettu, joten ei se nyt ole kenenkään ongelma. Mitään ökyhommaa ei todellakaan ole.

Vierailija
13/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko av-mammojen vaikea tajuta, että uudessa autossa arvo laskee?

Maksat osamaksua 300¿ kuussa ja auton arvo laskee lähes saman verran.

Päälle huoltokustannukset. Uusein autojen korjaaminen on muuten paljon kalliimpaa kuin vanhojen, varaosissa on ihan järkyttävät hintaerot.

Onko kannattavaa?

Meidän mielestä ei. Sen takia emme ikinä suostuisi ostamaan noin kallista autoa, vaan pysyttelemme halvoissa, mitkä voimme ostaa käteisellä.

Vikaa tulee joskus (harvoin) ja korjaaminen on halpaa. Arvo ei juurikaan laske, joten autonkäyttö on mahdollisimman halpaa näin.

Vierailija
14/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin, että kaikki eivät osta autoa lainarahalla, ja miksi omia rahojaan ei saisi käyttää ihan siihen mikä huvittaa. Ja mieti oikeasti meitä monilapsisia perheitä, tavalliseen autoon emme kertakaikkiaan mahdu.

49

Vierailija
15/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja ihan tavallinen ihminen ostaa samalla rahalla huonekaluja ja arvaahan mitä niiden arvo on vuoden päästä?

enkä minä koe että autossa on raha hukassa. aina oon saanu omani pois ja enemmänkin mutta enpä oo vuosia samalla ajellukaan.

vanhaa reuhkaa en helpolla huolis, voipi olla melkoinen ympäristökatastrofikin.

aina joku jaksaa meuhkata tyhjää ihmisten valinnoista.

Vierailija
16/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko av-mammojen vaikea tajuta, että uudessa autossa arvo laskee?

Maksat osamaksua 300¿ kuussa ja auton arvo laskee lähes saman verran.

Päälle huoltokustannukset. Uusein autojen korjaaminen on muuten paljon kalliimpaa kuin vanhojen, varaosissa on ihan järkyttävät hintaerot.

Onko kannattavaa?

Meidän mielestä ei. Sen takia emme ikinä suostuisi ostamaan noin kallista autoa, vaan pysyttelemme halvoissa, mitkä voimme ostaa käteisellä.

Vikaa tulee joskus (harvoin) ja korjaaminen on halpaa. Arvo ei juurikaan laske, joten autonkäyttö on mahdollisimman halpaa näin.

Me vaihdetaan autoa noin parinvuoden välein. Ja en kyllä muista että olisi mitään kallista remppaa autoihin tarvinnut tehdä. Mä en edelleenkään itse ymmärrä että, mitä se kellekään vieraalle kuuluu millä me tai joku muu ajellaan tai mitä se meille maksaa. Me maksetaan automme ja itse niillä ajamme.

Vierailija
17/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viidellätoista tonnillakaan kovin kummoista koslaa saa. Kyllä se kalliimpi auto säästää korjauskuluissa ja -vaivoissa sen hintansa. Varsinkin jos elämäntilanne on sellainen, että auto on välttämätön.

En silti ihan uutta autoa ostaisi minäkään, niissä se arvo putoaa vielä nopeammin. Enkä kallista merkkiä merkin vuoksi. Arvostan ominaisuuksia enemmän.

Vierailija
18/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 2000-luvun puolelta, arvo noin 10 000¿.

Arvaa kumman korjauskustannukset ovat halvemmat?

VANHEMMAN! Vikaa on kummassakin ollu todella vähän, lähinnä on vaihdettu kuluvia osia ja tehty tavallisia määräaikaishuoltoja.

Kaikki osat (pakoputket, jarrut yms) ovat uudempaan paljon kalliimpia.

Vanhan auton pitäminen on ollut meille kannattavaa emmekä aio luopua siitä vielä aikoihin.

Vierailija:

Ei viidellätoista tonnillakaan kovin kummoista koslaa saa. Kyllä se kalliimpi auto säästää korjauskuluissa ja -vaivoissa sen hintansa. Varsinkin jos elämäntilanne on sellainen, että auto on välttämätön.

En silti ihan uutta autoa ostaisi minäkään, niissä se arvo putoaa vielä nopeammin. Enkä kallista merkkiä merkin vuoksi. Arvostan ominaisuuksia enemmän.

Vierailija
19/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan suoraan käteisellä henkilöltä joka tarvitsee vaihtaa auton nopeasti rahaksi. katson että kyseessä sellainen malli jolle on kysyntää edelleen.

tässä on haittapuolena se että joutuu joskus tinkimään siitä onko auto hopea vai vihreä tai onko siinä juuri sopiva varustus - tosin esimerkiksi ilmastoimaton auto ei oikein kelpaa eteenpäin enkä ajaisi itsekään.

siis ostaa oikeassa paikassa käteisellä ja myy sopivassa paikassa eteenpäin kun saa haluamansa hinnan. olen ottanut autoja vaihdossakin jos vain ovat kaupallisia eli hinta-laatu kohdallaan.

ja arvaapa mitä tämä mamma tekee työkseen? tuossa oli kyse vaan omasta autosta ja sen hankkimisesta.

autoilla olen hankkinut asunnot ja hevoset sun muut tähänkin asti mutta tosiaan siinä joutuu ottamaan joskus sen vääränvärisen tai liian ison hetkeksi itselleen.

Vierailija
20/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtona vain on että määräaikaishuollot tehdään maahantuojan ilmoittaman aikataulun mukaan ja huollot myös. Huollot pitää olla dokumentoituna jossain.

Jotkut autoliikkeet yrittävät väittää toista mutta tosiasia on että merkkihuollossa ei tarvitse huollattaa jos ei niin halua.

Sitten AP kysymykseen: Nainen joka haluaa ajaa työmatkansa (35 000 km vuodessa) turvallisella, vähän kuluttavalla dieselillä. Vuoden 2003 Primera dieselinä maksoi puolitoistavuotta sitten 20600,- euroa. Työmatkojen päälle tulee muuta ajoa noin 15 000 km.

Huoltoihin näillä kilometreillä menee noin 400 euroa vuodessa (iso ja pieni huolto vuoden sisään) ja en todellakaan vie merkkihuoltoon. Korjattavaa ei noin uudessa autossa ole, takuukin loppui vasta viime syyskuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi