Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opin kaverustumaan arvomaailmaltaan erilaisten naapurien kanssa?

Vierailija
01.07.2025 |

Perheemme on muuttanut yhteisölliselle asuinalueelle eli haluaisin tutustua toisiin ihmisiin. Olen sinällään sosiaalinen, mutta huomaan olevani arvoiltani hyvin erilainen kuin naapurit ovat. Naapurustossa monet ovat kaupallisella alalla korkeassa asemassa, hr-puolella, erilaisissa johtotehtävissä, it-alalla (tälle on varmaan joku nykyaikaisempi termikin). Taloudellista menestystä arvotetaan paljon. Täysin normaali asia on, että kesälomalla lähdetään ulkomaille koko perheen kanssa ja näitä lomia vertaillaan keskenään. Meille taas on ihmetelty, kun kerroin, ettei harrasteta ulkomaanmatkoja, vaan kierretään Suomessa (erityisesti Lapissa). Kaikkien pienillä lapsilla on jo ohjatut harrastukset, meidän tänä vuonna 5 v täyttävä ei harrasta vielä mitään ohjattua ja se ihmetyttää. Taloudellinen menestys, kovat arvot yms eivät ole meille tärkeitä, ollaan pehmeämmällä alalla töissä.

Onko ihan tuhoon tuomittu yritys yrittää saada kavereita arvomaailmaltaan aivan erilaisista ihmisistä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaatii että molemmilla puolilla on ymmärrystä toisen erilaisuutta kohtaan, jos se ymmärrys puuttuu ei tule onnistumaan.

Vierailija
2/5 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mahdotonta ole, mutta ylensä samanlaiset ihmiset tulevat paremmin toimeen keskenään. Miksi ystävät pitäisi juuri naapurista hankkia? Minä olen hankkinut harrastuksista, opinnoista ja töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme vuotta vastaavassa tilanteessa harrastuksen ihmisten kanssa. Ihan ok välit heidän kanssa, mutta ei lähde mitenkään kaveruus roihuamaan kun ei puhuta jotenkin samaa kieltä. Itsekin pyrin tekemään firmalle rahaa työskennellen esimiesasemassa ja luen Kauppalehteä, mutta nuo yliopistoja käyneet pamput ovat vaan eri liigassa. Ja onhan heillä rahaakin enemmän ja mahdollisuudet elää erilaista elämää.

Ehkä voi toimia kohdallasi jos olette jotenkin poikkeuksellisen lahjakkaita sosiaalisesti ja hyvännäköisiä esim että seuranne on haluttua.

Vierailija
4/5 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa titteliin ja statukseen katsomatta lähtisitte hörpiskelemään pussikaljaa alueenne kauppain kulmille. 😃

Vierailija
5/5 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaatii että molemmilla puolilla on ymmärrystä toisen erilaisuutta kohtaan, jos se ymmärrys puuttuu ei tule onnistumaan.

Tämä on se pointti. Veikkaan, että ette "kelpaa" noille toisille. Olette ns. heidän silmissään vähempiarvoisia, kun maailmanne ei pyöri rahan ja suorittamisen ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi