Mitä suomalaisten tapaa jossain muussa maassa katsottaisiin kieroon tai toisinpäin?
Kommentit (95)
Vierailija:
En tiedä mitään niin sairasta! Ei ihme että pedofilia Suomessa rehottaa kun pienistä lapsista jo tehdään pedofiilien toljotteluesineitä esim. uimahallissa!Sitten Suomessa pidetään jotenkin omituisena jos ei halua näyttäytyä muiden seurassa alasti.
Varmaan riippuu vastaanottavasta kulttuurista tietysti.
Mulle tulee mieleen myös sauna, sekä siihen liittyvät talviset lumikylvyt. :) Tosin brittikaverini innostui molemmista niin, että hankki itselleen kovan flunssan hangessa aikansa pyörittyään!
Suomalainen huumorintaju menee monilta kansoilta yli hilseen. Sarkasmi on aika harvinaista herkkua maailmalla.
Juomistavat herättävät tietysti närää monissa maissa. Varsinkin naisten juominen. Ja muutenkin naisten tasavertaisuus miesten kanssa, seksuaalinen vapaus jne. Itse pidän sitä kyllä ihan positiivisena, että mun ei tarvitse olla mikään kaino ruusu, joka odottaa poimijaansa. ;) Ja voin ottaa baarissa kaljan, enkä mitään vaaleanpunaista hedelmädrinkkiä.
Että lapset juo maitoa joka aterialla ja että esim yliopistoilla ja kaikissa työpaikkaruokaloissa on tarjolla maitoa.
Esim tuo mainittu astioiden kuivattaminen johtuu siitä että maissa joissa on kova vedenlaatu ja vesi sisältää paljon kalkkia ei niitä astioita voi kuivattaa telineessä.
Siellä ollaan alasti miehet, naiset ja lapset sekaisin, eikä siihen liity mitään seksuaalista. (monille ulkomaalaisille tutuille alastomuus liittyy vain seksiin) Lisäksi, että hikoillessa muka pesydytään. Pohjat veti kyllä oikeasti, kun selitin saunaa yhdelle ranskalaiselle miehelle ja yritin selittää vihtomista. se kysyi, että " ihanko oikeasti te piiskaatte toisianne alasti kuumassa huoneessa?"
Tyttöjen kuleskeleminen kaupungilla ja muutoinkin se, ettei tytöiltä vaadi sen kummempia siveysjuttuja kuin pojiltakaan.
jos lastenkin maidon juominen aterialla on omituista...???
Vierailija:
jos lastenkin maidon juominen aterialla on omituista...???
(tämä on ruoka, ei vain välipala), lisäksi juovat mehua välipalaksi ja ruokajuomaksi vettä. Hillon ja maapähkinävoin/suklaalevitteen/hunajan lisäksi vain makeat välipalat ovat pop.
Suomalainen " sokerijogurttikin" on monelle keski-euroopan lapselle aivan liian hapanta syötäväksi.
-uusi-seelantilaiset ystavani ihmettelevat myos tuota alasti hillumista
-ryyppaysta he eivat katso kierosti, silla ryyppaavat itse enemman
-kengat pois sisalla on ihan outo juttu
-suomalaisten jayhyys. Uusi-seelantilainen pussaa suulle tavatessaan ja myos lahtiessaan, oli outo pussailla aluksi appi vanhempia suulle...tai suupieleen, oli outo ylipaansa pussailla seka tavatessa, etta lahtiessa
viela sen, etta ruoan kanssa ei yleensa juoda mitaan
Itse kotoisin kulttuurista, missä maitotuotteita (ei siis vain maitoa) käytetään joka aterialla runsaasti (jugurttia lähinnä eri muodoissa).
Eli ei tämä maitotuotteiden kulutus vain suomalaista perua ole ja on niitäkin joista niitä kulutetaan liian vähän täällä!
Lapset juovat kotona usein ruokajuomana maitoa ja aikuiset laittavat teen/kahvin joukkoon runsaasti maitoa (usein puolet). Lisäksi maitoa käytetään paljon aamiaismurojen kanssa useissakin eri kulttuureissa. Eli ei se maidonkäyttö sinänsä outoa ole, ehkä ennemmin sitä kummastellaan, kun aikuiset juovat maitoa " sellaisenaan" .
Vierailija:
Itse kotoisin kulttuurista, missä maitotuotteita (ei siis vain maitoa) käytetään joka aterialla runsaasti (jugurttia lähinnä eri muodoissa).Eli ei tämä maitotuotteiden kulutus vain suomalaista perua ole ja on niitäkin joista niitä kulutetaan liian vähän täällä!
mutta Suomessa ollaan pakkomielteisiä just sen suhteen, että maitoa sen olla pitää. Meillä käytetään paljon jogurttia ruoanvalmistuksessa, mutta tunnen olevani poikkeava.
että viemme pienet lapset SAUNAAN! Se on heidän mielestään todella varallista ja epäilyttävää touhua!
(kansainvälisyyteen se ei mielestäni liity)
(lisäksi olen suomalainen ja pidän järvikalaa saastuneena ja likaisena, haluan syödä vain merikalaa)
(inhoan kursailua ja pidän sitä epäkohteliaana)
(samoin inhoan sitä, että kysymyksen esittäjiä pidetään tyhminä, ja jos kysyy, joutuu silmätikuksi ainakin jollain tavalla)