Listatkaa parhaat kaupan valmisateriat, kiitos!
Syön just Vian pasta bolognesea ja mun mielestä tää on erittäin hyvä mikroruuaksi.
Joten mitkä on teidän suosikit? Ja hinnalla ei oo väliä, vaikka olis joku kalliimpikin.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten kinkku-pekonipasta.🤤
Ihan järkyttävää että syötte noita valmisruokia.
Mikäs siinä järkyttää. Kyllä ne silloin tällöin syötynä on ihan ok. Ei kai se tarkoita, jos kysyy, että niitä söisi joka päivä. Tai edes joka viikko.
Miksei vaikka joka päivä? Nykyään saa laadukkaita ja tuoreita valmisaterioita, joissa ravintoarvot on kohdillaan eikä sisällä mitään e-koodi/lisäainekavalkadia.
Hintatekninen juttu minusta. Valmisateriat ovat kohtuuttoman kalliita verrattuna itsetehtyyn. Vertasin joskus esim. suositun Hetki-salaatin hintaa siihen, että ostin ainekset ja tein kotona itse. V
Miksi? Eikö yksineläjä ole hyvän ruuan arvoinen, vaan hänelle välttää valmisruoka?
Citymarket irtonainen myynti carrybroileria. Kaavittiin kastike pois niin mitä jäi. Sinertävää pulua? Pulu on lintu. Ei kyllä edes läheisesti muistuttanut broileria.
Lidl veti lihapullia takaisin kun oli luunpaloja seassa.
Maksalaatikko rusinoilla on ainoa kaupan valmisateria jonka saatan kiireessä ostaa. Ei E-koodeja, kohtalaisesti proteiinia, pidän mausta jne.
Vierailija kirjoitti:
Lidl veti lihapullia takaisin kun oli luunpaloja seassa.
Kunnia kenelle kunnia kuuluu
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011360736.html
Jalostaja sen sijaan ei vetänyt takaisin hernekeittoja, joista oli löytynyt ötököitä (hernepiilokkaita) ja toimari ilmoitti, että ne ikäänkuin kuuluvat asiaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008792037.html
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/miksi-otokoita-sisaltavia-he…
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hernepiilokas
Paljonkohan se olisi aikuisten oikeasti nostanut alle euron maksavan hernaripurkin hintaa, jos olisivat vetäneet takaisin muutaman kontillisen?
Kokkikartano feta-kasviskiusaus 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää, että joku järkyttyy muiden valinnoista. Monet eivät joko halua, ehdi, jaksa tai kykene kokkaamaan. Sitten valmisateria. Järkyttävää mielensäpahoittamista. Onneksi sinulla on taitoa, halua ja aikaa viettää hellan ääressä vähemmän kiireisen päiväsi lomassa.
Varsinkin kesällä kannattaa kyllä tehdä itse ruuat. Kaupasta saa kaikkea hyvää tuoretta ja pikkusenkin suunnittelee niin saa pienellä vaivalla hyvää, maistuvaa terveellistä ruokaa ja vielä paljon edullisemmin kuin valmisruuat.
Ei ruuanlaittoon mene kuin maksimissaan 10-15 minuuttia kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetki Ruokaisa -salaatit ok, puolet sisällöstä ei ole pelkkää lehtisalaattia, kuten joissakin valmissalaateissa.
Hyi helvetti noita kaikkia valmis salaatteja. Onko liikaa vaadittu pilkkoa vähän salaatti aineksia ja ripotella suolaa ja pyöräyttää oliiviöljyä päälle?
Ei mutta...suolaa salaattiin??
Kaataa varmaan purkin kermaakin päälle. 😂
Et taida tajuta mitään mausta ja siksi syöt eineksiä.
Ja sinulla liikaa vapaa-aikaa ja tekemisen puutetta, kun kerkeää tuomita muiden ruokatottumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kesällä kannattaa kyllä tehdä itse ruuat. Kaupasta saa kaikkea hyvää tuoretta ja pikkusenkin suunnittelee niin saa pienellä vaivalla hyvää, maistuvaa terveellistä ruokaa ja vielä paljon edullisemmin kuin valmisruuat.
Ei ruuanlaittoon mene kuin maksimissaan 10-15 minuuttia kesällä.
Pesepä varhaisperunat ja keitä ne 10 minuutissa. Sitä ennen grilli tulille. Keittämisen aikana valmistat salaatin ja grillaat? Ihan jonglööri olen jos onnistuu max 10 minuutissa. Vai mitä ylipäänsä tarkoitat, että varsinkin kesällä?
Kokkikartanon lihakaalilaatikko.
Olen jäänyt koukkuun pirkan "pastaa juusto/kermakastikkeessa". Helppo ja nopea valmistaa.
Eilen helteisen kuuman kaupunkipäivän jälkeen nappasin kaupasta punalaputetun Massaman Curry keiton, Rebl'n tuote. Ihana cihilin mieto maku täytti suun ja keitto ravitsi vatsan. Hikoilu lähes loppui, ehkä vähän enemmän olisi voinut olla chiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkarat ja nakit hyviä (paitsi niistä ne joista en tykkää.)
Lihikset ja vihikset mikrolämmitettynä.
Olin jo yläpeukuttamassa, kunnes mainitsit vihikset.
Mikro on toki OK, mutta kannattaa kokeilla myös airfryeriä, jos pääset sellaisen äärelle. Saat sillä lihikseesi kurmeekokkien arvostaman rapsakan ulkokuoren.
Eiku just se mikrolötsöys jota ei saa muilla vehkeillä on hyvä.
Näin kesällä tuskin ihmiset haluaa hikoilla keittiössä joten valmisruokia kannattaa ostaa. Kokkikartano ja Saarioinen on yleensä hyviä vaikkei ihan halpoja.
Atrian kanaa sitruunakastikkeessa on hyvää.
Rustica double pepperoni -pizza! Superhyvää, vaikkei yhtään terveellistä. Satunnaisesti ostan herkutteluun. Isosta pitsasta riittää kahdellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä käyvät eivät halua käyttää kaikkea vähää vapaa-aikaansa ruoanlaittoon, se on teillä vähän eri juttu joilla on aikaa ja raaka-aineet saa Kelan piikkiin.
Monesta saa hyvää ja ravitsevaa kun vähän lisää mausteita ja voita ja muita tarvikkeita kuten jotain kinkkuleikette, tonnikalaa, raejuustoa ym ruoasta riippuen.
Laittamani yläpeukku eikoske jaloviinaa.