Listatkaa parhaat kaupan valmisateriat, kiitos!
Syön just Vian pasta bolognesea ja mun mielestä tää on erittäin hyvä mikroruuaksi.
Joten mitkä on teidän suosikit? Ja hinnalla ei oo väliä, vaikka olis joku kalliimpikin.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten salaatti voi tehdä jonkun noin aggressiiviseksi. Ei tosiaan ole aina aikaa lähteä lounassalaattia valmistamaan, ja valmissalaatit ovat ihan kelvollinen vaihtoehto.
Salaatin voi tehdä valmiiksi etukäteen, ei sitä tarvi siinä heti syömishetkellä alkaa väkertämään. Itse tehden saa myös enemmän halvemmalla.
Mulla on rahaa, ei tarvi saada mitään salaattia halvemmalla :D
Niin meilläkin, mutta teen silti mieluummin lounas salaatin itse, perheessä kun on seitsemän henkilöä. Ymmärrän, että yksin tai kaksin asuvat hyödyntävät valmisruoat.
Mausteinen linssikeitto, taitaa olla Kokkikartanon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten salaatti voi tehdä jonkun noin aggressiiviseksi. Ei tosiaan ole aina aikaa lähteä lounassalaattia valmistamaan, ja valmissalaatit ovat ihan kelvollinen vaihtoehto.
Salaatin voi tehdä valmiiksi etukäteen, ei sitä tarvi siinä heti syömishetkellä alkaa väkertämään. Itse tehden saa myös enemmän halvemmalla.
Kun itse tekee salaatin, niin tietää mitä syö. Valmissalaatit saattavat olla joskus yllätyksellisiä :D
Kaipaan ikuisesti Huonon Äidin kala-ateriaa. Se oli paras ja persoonallisin valmisruoka, mitä olen kokeillut.
Kokkikartanon Lohikiusaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näissä keskusteluissa käy samoin. Nyt haluttiin kokemuksia valmisaterioista, niin kohta tulee puhtaan terveen ja iki-ihanan itsetehdyn ruuan puolustajat kehiin.
Itse pyydettyä Jäämeren lohta, tehty puhtaampaan veteen kuin vesihanasta, jos puristelee siskonmakkaroita niin niistä saa hyvää soppaa, pastaa, vaikka mitä.
Ihan sama jos autopalstalla kysyy Corollan jarrupaloista niin vastaus on että en koskaan aja Corollalla, Mersu se olla pitää.
tai. Matkailupalstalla kysytään hyviä vihjeitä Sisiliaan, en minä menisi koskaan Sisiliaan, Mallorca se pitää olla.
Pysykää aiheessa rakkaat kirjoittajat.
Keskity sinä vain lusikoimaan kylmää hernekeittoa naamaasi, ja HK bleutä, sikäli kun tekopyhyytesi sallii purkin ja makkarapakkauksen avaamisen. Vähän kuiviahan ne voivat olla, mutta niitä valmiimpaa ruokaa tuskin löydät mistään.
Siinäpä vastasi tosi mies vastaa viherpiipittäjälle. Eläköön tosi suomalainen mies joka ei erota siskonmakkaroita siskon makkaroista.
Kuten alkuperäinen kirjoitti Pysykää aiheessa rakkaat kirjoittajat, ja lisäisin tähän vielä : älkää purkako pahaa oloanne nettipalstalle, menkää pilkkomaan saunapuita illaksi.
Itse tekemällä saa kumminkin parempaa, ja en nyt mitenkään tuomitse valmisaterioita, mutta itse olen varastanut niistä reseptejä.
Esimerkiksi Hetki valmisateria, jossa on misomajoneesia kananuudelisalaatissa, on paljon parempaa itse valmistettuna.
Lukemalla ainesosaluettelon sai helposti tietoon, mitä salaattiin tarvitsee, ja eihän jokaista ainesta edes välttämättä tarvitse. Voi laittaa enemmän pinaattia ja pikkelöidä muut vihannekset paremmin. Todella hyvää ja tietenkin edullisempaa itse tehtynä.
Kaikki snobbailevat tyliin "vuohenjuusto-hanhenmaksapallerot"
ja kaikki terveystyyliset kuten kasvispyörykät
saavat yläpeukkua.
Taas tätä nimettömänä paremmuusposeeraamista!
(hullua)
Vierailija kirjoitti:
Itse tekemällä saa kumminkin parempaa, ja en nyt mitenkään tuomitse valmisaterioita, mutta itse olen varastanut niistä reseptejä.
Esimerkiksi Hetki valmisateria, jossa on misomajoneesia kananuudelisalaatissa, on paljon parempaa itse valmistettuna.
Lukemalla ainesosaluettelon sai helposti tietoon, mitä salaattiin tarvitsee, ja eihän jokaista ainesta edes välttämättä tarvitse. Voi laittaa enemmän pinaattia ja pikkelöidä muut vihannekset paremmin. Todella hyvää ja tietenkin edullisempaa itse tehtynä.
Valmisruokaketjuun sitten tulit pätemään itse tehdyillä?
Makkarat ja nakit hyviä (paitsi niistä ne joista en tykkää.)
Lihikset ja vihikset mikrolämmitettynä.
Litlin "frikadellit" eli pihvit linnunlihasta - hyviä vaikka turhan kalliita
Vierailija kirjoitti:
Valmisruoat eivät yleensä ole paljon mistään kotoisin, mutta minusta on hyvä Findus Paahdettu broilerinfilee. Siinä on broilerinsisäfileetä, miniröstejä (perunapalloja), parsakaalia, viherpippurikastiketta ja mustaherukkaa. Siinä on 31 g proteiinia. Sitä myydään pakastettuna. Kuumennetaan mikrossa 7 minuuttia.
Tästä tuli mieleen, kun joissakin valmisruoissa lukee, että ateriam saa lämmittää vain mikrossa. Minulla ei ole mikroa johtuen siitä, että keittokomero on ahdas. Onko vaarallista, jos lämmittää edellämainitun kaltaisen aterian paistinpannulla?
Panisis on hyvää sellaisenaan. Ei tarvitse lämmittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten kinkku-pekonipasta.🤤
Ihan järkyttävää että syötte noita valmisruokia.
Mikäs siinä järkyttää. Kyllä ne silloin tällöin syötynä on ihan ok. Ei kai se tarkoita, jos kysyy, että niitä söisi joka päivä. Tai edes joka viikko.
Miksei vaikka joka päivä? Nykyään saa laadukkaita ja tuoreita valmisaterioita, joissa ravintoarvot on kohdillaan eikä sisällä mitään e-koodi/lisäainekavalkadia.
Hintatekninen juttu minusta. Valmisateriat ovat kohtuuttoman kalliita verrattuna itsetehtyyn. Vertasin joskus esim. suositun Hetki-salaatin hintaa siihen, että ostin ainekset ja tein kotona itse. Valmisruoka oli tuplahintainen. Toki joissain tilante
Pieniruokaiselle yksinasujalle valmisruoka on monasti hyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmisruoat eivät yleensä ole paljon mistään kotoisin, mutta minusta on hyvä Findus Paahdettu broilerinfilee. Siinä on broilerinsisäfileetä, miniröstejä (perunapalloja), parsakaalia, viherpippurikastiketta ja mustaherukkaa. Siinä on 31 g proteiinia. Sitä myydään pakastettuna. Kuumennetaan mikrossa 7 minuuttia.
Tästä tuli mieleen, kun joissakin valmisruoissa lukee, että ateriam saa lämmittää vain mikrossa. Minulla ei ole mikroa johtuen siitä, että keittokomero on ahdas. Onko vaarallista, jos lämmittää edellämainitun kaltaisen aterian paistinpannulla?
Se varmaan tarkoittaa sitä, että sitä ei voi pakkauksessa lämmittää muualla kuin mikrossa. Villi veikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Makkarat ja nakit hyviä (paitsi niistä ne joista en tykkää.)
Lihikset ja vihikset mikrolämmitettynä.
Olin jo yläpeukuttamassa, kunnes mainitsit vihikset.
Mikro on toki OK, mutta kannattaa kokeilla myös airfryeriä, jos pääset sellaisen äärelle. Saat sillä lihikseesi kurmeekokkien arvostaman rapsakan ulkokuoren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan valmiina ainoastaan maksalaatikko, ja siinä pitää olla rusinoita.
Muut aterimet valmistan itse, tykkään kokata.
Sinähän se pätevä olet! Keran omat lusikat, veitset ja haarukatkin valmistat. Taotko teräksestä joka aterialle uudet vai vuoletko puusta ne?
Sana aterimet tarkoittaa siis ruokailuvälineitä kuten lusikoita, haarukoita ym.