Kilo mansikoita Helsingissa 12 e, Tallinnassa 4.9 euroa ja vielä samalta pellolta
Kommentit (21)
Suomi vihaa pienyrittäjiä. Puolet tuosta hinnasta menee suoraan valtiolle, lopuista maksetaan mm. poimijoiden palkka.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Huomasin saman kesäkuussa kirsikat olivat baltijaaman torilla 5e kilo ja Suomessa 15e kilo.
kirsikoitten korkea kilohinta on todella vaikea käsittää ja hän on vielä helpompi poimia ja käsitellä kuin mansikat.
Suomessa selkeästi ihmiset maksavat liikaa ihan kaikesta. Olemme tyhmää lammaskansaa. Itse en osta mansikoita ollenkaan. En myöskään maksa ylihintaa asioista, tehkää muut samoin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa selkeästi ihmiset maksavat liikaa ihan kaikesta. Olemme tyhmää lammaskansaa. Itse en osta mansikoita ollenkaan. En myöskään maksa ylihintaa asioista, tehkää muut samoin.
LOkit nyt eivät osta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOkit nyt eivät osta mitään.
En ole mikään LOKKI, oletkos sinä rotta. Olen ehtinyt ostaa monet kerrat mansikoita elämäni aikana, mutta en maksa ylihintaa asioista. Jos olet niin tyhmä, että haluat maksaa ylihintaa, se on sitten sinun asiasi.
Nainen 55-vuotta
Virossa keskipalkka (brutto) on 1 800 €, Suomessa 3 700 €.
Minäkään en osta mansikoita, ovat liian kalliita.
Kotimaiset (eli virolaiset) mansikat maksavat Tallinnassa (ainkin eilen Balti Jaaman Torilla) n 9 €/kg. Hinnat ovat Virossakin nousseet nopeasti, juuri tänään ruoan alv nousi 24%:n.
Virossa keskipalkka on alle 1900€ ja minimipalkka alle 900€ / kk. Jos olette valmiit hyväksymään samat palkat tänne niin hinnatkin laskevat.
Tervemenoa vaan tallinnaan ostamaan niitä sitten.
T. Tori myyjä
Vierailija kirjoitti:
Kotimaiset (eli virolaiset) mansikat maksavat Tallinnassa (ainkin eilen Balti Jaaman Torilla) n 9 €/kg. Hinnat ovat Virossakin nousseet nopeasti, juuri tänään ruoan alv nousi 24%:n.
Kiitos Marin. 😡
Sosialistien syytä ja Suomi on pitkä maa. Kun asumme sitten ihanassa Perus-Suomessa yhteisen rotumme kesken...ovat mansikat vain euron / kologramma, pentsiinikin saman verran / litra. Ja lauantaimakkara jokaisen ulottuvissa...ahhh... Isänmaammekin on sopivanmittainen :D
Vierailija kirjoitti:
suomenmkt1776
kävin vilkaisemassa ja käytän tarvittaessa jatkossakin hyvä ja kätsä palvelu oli tai siis on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomenmkt1776
kävin vilkaisemassa ja käytän tarvittaessa jatkossakin hyvä ja kätsä palvelu oli tai siis on.
samaa mieltä :)
Siellä ei ole näitä meidän Persuriistofarmareita.
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa vaan tallinnaan ostamaan niitä sitten.
T. Tori myyjä
Ollaan jo useamman vuoden ajan haettu mansikat ym. virosta kun olemme muutenkin sielläpäin liikkuneet
Ostin eilen Prismasta pienen rasian mansikoita, n. 4€. Niin happamia että roskiin työnnän. En muutenkaan erityisemmin pidä mansikoista.
Huomasin saman kesäkuussa kirsikat olivat baltijaaman torilla 5e kilo ja Suomessa 15e kilo.
The only fears we have to fear is these fears itself.