Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä Lontoossa kannattaa majoittua?

Vierailija
01.07.2025 |

Ensikertalaiset kyseessä, teinejä matkassa ja budjetti ei ole kovin suuri. Tarkoitus katsoa ns..perusnähtävyydet.

Tuntuu todella hankalalta hahmottaa noin iso kaupunki, kiitos jos saan apuja.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tähden hotelleja löytyy Paddingtonissa edullisesti ihan takuulla, olen itse maksanut n 70 e per yö. Ihan kohtuullista.

Vierailija
42/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis mitään nälkäbudjettia, mutta ei ole varaa maksaa 400 per yökään, minkä hintaisia suurin osa hotelleista näyttää olevan

Itse olin teinien kanssa hotellissa Nox Hyde Park. Se oli reilu 200 e/yö 3 henk. Neljän tähden hotelli. Noin 5 km päässä ytimestä. Metrolla meni n. 20-25 min. Hyde Park ihan vieressä. Huone todella pieni ja ahdas, mutta muuten ihan ok. Muistaakseni löytyi myös joitain muita vaihtoehtoja, jotka olivat 200-300 e/yö ja saman etäisyyden päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös bussit ovat ihan kivoja ja halpoja, ja kaksikerroksisella bussilla matkustaminen kuuluu Lontoon kokemukseen. 

TfL Journey Planner auttaa löytämään reitit.

TfL = Transport for London. 

Ylipäätään Lontoossa on älyttömän helppoa liikkua julkisilla. Tosin joskus metromatkakin voi viedä tunnin jos on useita vaihtoja tms. 

Vierailija
44/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta harkita budjettimajoitusta kauempaa ja kulkea junilla nähtävyyksien ääreen. Lontoon majoitukset ovat todella kalliita.

Ei missään nimessä. Junalakot ja muut häiriöt on jatkuvi Britanniassa.

Olen asunut Englannissa vuoden ja myöhemmin käynyt töiden takia Lontoossa ainakin 30-40 kertaa. En muista kertaakaan joutuneeni ongelmiin lakkojen tai kulkemattomien junien kanssa. 

Vierailija
45/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa vain kaksi päivää, niin maksettaisiin sen verran enemmän ettei tarvitse istua junassa koko aikaa

jos lennätte heathrown kentälle niin katsoisin ensin jotain pikkuhotellia Paddingtonin alueelta johon lentokenttäjunakin tulee. Sieltä on hyvät yhteydet metrolla ympäri kaupunkia ja on muutenkin siisti ja kiva alue, paljon ravintoloita jne. Ei kuitenkaan halvin mutta ei myöskään kallein alue. 

Ja jos budjetti on pieni niin kannattaa ottaa Elizabeth Beth metro Heathrowlta Paddingtoniin. Kestää hieman kauemmin kuin Heathrow Express, mutta todella helppo käyttää kun on suora linja ilman metron vaihtoa.

Vierailija
46/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt majoittua vaikka Britannian Lontoossa.

Vierailija
47/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloomsburyssa olin hiljattain lasten kanssa, aika lailla British Museumin hujakoilla. Oli hyvä lokaatio ja paljon juttuja kävelymatkan päässä. Metroasema vieressä.

Vierailija
48/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele hengailua iltaisin puistoissa, voi olla puukotuksia

Vierailija
49/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennämme Glasgowiin, olisi ihan kiva, että sieltä pääsisi hotellille kätevästi. Matka jatkuu junalla Victorian asemalta.

Vierailija
50/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ehkä Lontoon gatwick lentokenttää? Glasgow on skotlannissa. 

Vierailija
51/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis mitään nälkäbudjettia, mutta ei ole varaa maksaa 400 per yökään, minkä hintaisia suurin osa hotelleista näyttää olevan

Mistä olet löytänyt noin kalliita hotelleja! Menkää paddingtoniin, siellä esim Sussex gardens- kadulta löytyy hyvänhintaisia hotelleja. On oikea hotellikatu ja muutaman sataa metriä metroasemalta.

En suosittele mitään museoita noille päiville. Kun kierrätte keskusta-aluetta kävellen, näette valtavasti ja ne turisteille tärkeimmät. Ja metrolla sitten vähän kauemmas, säästätte aikaa. Pubeissa on kiva pistäytyä ja lepuutella jalkoja, niitä on joka mutkassa. Eikä katsota pitkään appelsiinimehuakaan. Have a great trip to London!

Vierailija
52/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta harkita budjettimajoitusta kauempaa ja kulkea junilla nähtävyyksien ääreen. Lontoon majoitukset ovat todella kalliita.

Olen asunut Englannissa vuoden ja myöhemmin käynyt töiden takia Lontoossa ainakin 30-40 kertaa. En muista kertaakaan joutuneeni ongelmiin lakkojen tai kulkemattomien junien kanssa. 

No itse olen käynyt Lontoossa kolme kertaa ja näistä kahtena kertana oli kulkemattomia junia ja piti miettiä vaihtoehto b.

Vierailija
53/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se kerrottiinkin jo.

Ihan liioittelua nuo jatkuvat lakot, myöskin kohtuuhintaisia hotelleja löytyy helposti. Niin kuin jo suositeltu, Paddingtonin alue tosi hyvä.

Vierailija
54/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen käynyt Lontoossa kolme kertaa ja näistä kahtena kertana oli kulkemattomia junia ja piti miettiä vaihtoehto b.

Lontoon julkinen liikenne toimii, oikeasti. Metroverkko on laaja ja sitäkin huolletaan säännöllisesti. Silloin voi joku linja jäädä tauolle huollon ajaksi. Mutta mikä tärkeintä, vaihtoehtoja löytyy aina, siinä se suurkaupungin etu.

Vierailija
55/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitan tietysti Gattwickia, sinne lennämme.

T. Nolo ap

Vierailija
56/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premier Inn ja Travelodge -ketjut ovat aika edullisia - toki Lontoon edullisuus on suhteellista. Viimeksi olin Point A Paddington -hotellissa, erinomainen sijainti lyhyen kävelymatkan päässä Paddintonin asemalta. Huone oli aika pieni, mutta niin Lontoossa yleensäkin on. Lasten kanssa olemme majoittuneet Rhodes Hoteliin Sussex Gardeninsissa, heillä oli perhehuoneita joihin mahtui koko perhe. Hotelli oli vähän nuhjuinen, mutta siisti.

Vierailija
57/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victoria, johon menee junia Gatwickilta on kivaa aluetta ja lähellä keskustaa. 

Vierailija
58/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metrolle peukku. On todella toimiva.  Lähimaksukortilla onnistuu nykyään maksu, enää ei tarvitse mitään Oyster-korttia tms. Välimatkat on metrolla ajallisesti lyhyitä, vaikka kilometrejä kertyisi.

Lähimaksulla voit maksaa itsesi, mutta ei taida onnistua maksaa useita samalla kortilla, kun niillähän on se vuorokausiyläraja. Bussissa reilu vitonen, keskustan metrossa n. 9 puntaa.

Eli pankkikortittomille alaikäisille omat Oyster cardit tai pahvilippu varmaankin?

Vierailija
59/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös bussit ovat ihan kivoja ja halpoja, ja kaksikerroksisella bussilla matkustaminen kuuluu Lontoon kokemukseen. 

TfL Journey Planner auttaa löytämään reitit.

TfL = Transport for London. 

Ylipäätään Lontoossa on älyttömän helppoa liikkua julkisilla. Tosin joskus metromatkakin voi viedä tunnin jos on useita vaihtoja tms. 

Kaksikerroksiset ovat ihan hauskoja. Tuppaa vaan olemaan kuumaa siellä edessä ylhäällä ja alastulo hieman hidasta/haasteellista ruuhkabussissa. Aika moni bussilinja kulkee arkisin 5-7min välein. Ja pysäkkejä on kyllä tosi tiheässä, mikä toki myös hidastaa.

Vierailija
60/62 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

St Giles on edullinen ja niin keskellä Lontoota kuin ikinä voi olla